Celje - Piran s pomočjo SŽ tokrat brez prestopanja je bil zadnji naslov mojega bloga na temo potovanja s pomočjo SŽ. Niti približne predstave nisem imel o tem, kako hitro lahko reagira vlada in ministrstvo za promet na blog, napisan pred enim dnevom!.... Potapljač na čelu 2TKD, podjetja za drugi tir
Polemike in pisanja o 2TKD, o imenovanju direktorja družbe za 2TKD, o predlogih za menjavo nadzornikov v Luki Koper, o problemih izvajanja resolucije o NPR JŽI 2011-2030 (resolucija o Nacionalnem programu razvoja JŽI za obdobje 2011-2030 ) in še kaj, so me pripeljali do odločitve, da o tej temi ne pišem več. Dovolj prahu se je dvignilo...
Seveda, sem blog objavil tudi na mojem FB profilu, in se je zgodilo! Pojavili so se komentarji, ki so mi dali misliti. Moje vztrajanje po hitrejšem potovanju ( izkustveno sem ugotovil in znanstveno dokazal, da lahko 242 km dolgo potovanje z vlakom traja od 03:58 do 05:15 ure). Za primerjavo sem navedel naslednje primere iz različnih delov sveta:
Japonska - Najhitrejši vlak na svetu 603 km/h
Kitajska - Najdaljša proga hitrega vlaka na svetu: Za 2300 km le osem ur
Italija - Italjanski hitri vlaki
Najprej se mi je iz daljne Tajske oglasil David Kerič-Djevo, ki je imel pred leti na muzejskem vlaku bife. Njegov komentar: »Imel na tem muzejcu biffe....folk pa pijaco seboj v kištah«.....
Naslednji komentar pa mi je dal vetra! Iz NY se je oglasil prijatelj Andrej Mrevlje. Redno prebiram njegov YONDER. Njegov komentar: Marko, si predstavljaš kaj bi bilo, če bi v Sloveniji gradili hitre železnice. A nismo že brez njih dovolj majhni? Spomni se kako velika je bila tvoja domovina še predno so dokončali cestni križ!!!
Priznam, nekaj noči nisem mirno spal. Kaj mi je hotel Andrej s tem komentarjem povedati? Ponovno sem podrobno prebral resolucijo o NPR JŽI 2011-2030. Ponovil sem vajo. Nekaj me je začelo motiti. Zapis je bil v lepi, pravilni slovenščini. Tudi oblikovan je bil lepo in lektoriran. Ugotovil sem tudi, da je železniški tovorni promet nekaj drugega kot potniški. Torej 2TKD potrebujemo zaradi Luke Koper in še česa drugega. Nesporno pa sem ugotovil, da v primeru pomanjkanja finančnih sredstev razvojna dinamika postane razvojna statika.
V tem primeru več kot izvozni tir iz Luke Koper in 2FKD do 2030 ne bomo realizirali. Politične volje za to je veliko, problem je samo v tem, da vsak vleče na svojo stran, eni pa sploh ne vlečejo.
Posledica tega bo po vsej verjetnosti ta, da razen manjših posodobitev posameznih odsekov železniških prog, kaj več ne bo storjeno. Se pravi, da se povprečna potovalna hitrost potniških vlakov ne bo bistveno spremenila ( izkustveno sem ugotovil in znastveno dokazal, da je bila leta 2011 na relaciji Celje-Koper povprečna potovalna hitrost 46,99 km/h; leta 2016 na relaciji Koper-Celje 46,99 km/h in na relaciji Celje-Koper 67,69 km/h - vlak IC 505 ).Pa še v časopisu DELO sem prebral Vlaki do Hodoša še ne bodo vozili hitreje - Prenovljena, elektrificirana proga nima dovolj močnega napajanja z električno energijo, gradnja daljnovoda je ustavljena.
Potem pa me je nenadoma prešinilo. Eureka!
To se ti zgodi, ko iščeš rešitev problema v napačni smeri. Potrebno je narediti spin.
Po temeljiti analizi prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti podjetja SŽ kot ponudnika železniških storitev in uslug sem prišel do naslednjih ugotovitev in zaključkov.
Potniški železniški transport:
PREDNOSTI – potniške železniške proge že obstajajo
SLABOSTI – povprečna potovalna hitrost je majhna
PRILOŽNOSTI – kazalo bi obnoviti Parencano in še kakšno progo...
NEVARNOSTI – zaradi majhne povprečne potovalne hitrosti nevarnosti ni...
Z malo sreče bi lahko SŽ, ob upoštevanju rezultatov analize prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, izvedle razvojni spin in vložile v DZ v obravnavo dopolnitev resolucije o NPR JŽI 2011-2030. Bistvo razvojnega spina je sprememba slabosti v prednosti in nevarnosti v priložnosti.
V obravnavanem primeru bi to pomenilo uvedbo luksuznih vlakov v potniških promet.
Izkušnje iz tujine pravilnost takšne odločitve potrjujejo. Potniki želijo na potovanju uživati v luksuzni ureditvi vlakov in udobju, uživati v ponudbi tipičnih zdravih jedi in pijač /SLOW FOOD/, ob primerno nizki povprečni potovalni hitrosti pa uživati tudi ob razgledu na neokrnjeno zeleno naravo /SLOW LUXURY TRAIN/.
Turizem:
PREDNOSTI - Zelena, aktivna in zdrava Slovenija
SLABOSTI - ne da bi vedeli zanje
PRILOŽNOSTI - velike poslovne priložnosti za tuje lastnike hotelov
NEVARNOSTI - najbolj smo nevarni sami sebi
Več na SPIRIT Slovenija
V sodelovanju z agencijo SPIRIT Slovenija in njenim potencialom, bi SŽ skoraj gotovo lahko dosegle multipkikativne učinke ob realizaciji dopolnjene resolucije o NPR JŽI 2011-2030.
V nadaljevanju bom za potrditev navedb o izkušnjah iz tujine priložil nekaj povezav in fotografij:
Vir: Eastern and Oriental Express Asia, Singapore, Thailand
Vir: Agents for the World's Top 25 Trains
Fotografije:
Primerno za seje vlade in interpelacije...
Poslanci lahko v vagonu-restavraciji DZ vsak dan izbirajo med dvema menujema ...
SLOW LUXURY TRAIN SŽ 1 - predsedniška varianta
Primerno za strankarske poslanske skupine
Jun 18, 2016