Članek
Slovenci govorimo - Avstrijci delajo...
Objavljeno Jul 07, 2016
Pred kratkim sem ponovno potoval z vlakom SŽ. Iz samega navdušenja nad doživetim sem napisal tri prispevke z naslovi:

Celje - Piran - Razvojni spin s pomočjo SŽ - SF triler

Pisalo se je leto 2011, ko sem doživel epsko potovanje s pomočjo SŽ na relaciji Celje - Piran. V blogu, objavljenem 6.10.2011 na RTV SLO portalu, sem to dogodivščino začel s krakim uvodnim opisom:

Celje – Piran s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah za samo 18,26 EUR + 3,10 EUR
» Back to Future« s SŽ ali dogodivščina iz časov "Potovanja iz Litije do Čateža«
Datum potovanja: 3.oktober 2011 / 21. stoletje Itak
Literatura za potovanje: DNEVNIK in ŽURNAL24

Na poslano povezavo na blog sem dobil nekaj pojasnil in odgovorov tudi z Ministrstva za promet RS:

RS Ministrstvo za promet mi je 26. in 28. oktobra 2011 poslalo naslednja pojasnila:

@MarkoJezernik financiranje vlaganj v JZI ima prvic zagotovljena sredstva z lani sprejetim zakonom, projekti tecejo s svojo dinamiko 1/3                                                                                                                                                                26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik primer: AC program iz 94 je koncan, ker je imel zagotovljene vire, JZI program iz 96 pa le cca 30% - zdaj viri bodo 2/3
26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik v nekaj dneh pa bo objavljen osnutek noveliranega nacionalnega programa za JZI - tam bodo pa konkretni odgovori 3/3
26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik financiranje vlaganj v JZI ima prvic zagotovljena sredstva z lani sprejetim zakonom, projekti tecejo s svojo dinamiko ž
28 Oct Favorite Retweet Reply
V javni obravnavi Izhodišča za resolucijo o Nacionalnem programu razvoja JŽI za obdobje 2011-2030
MzPromet Ministrstvozapromet
@MarkoJezernik evo - ste pa res opazili, da je zdaj objavljena :) hvala za linkanje /@slozeleznice
10 hours ago Favorite Retweet Reply

Takole so mi v odgovorih pojasnili trenutno situacijo na področju investicij in me potolažili, da s sprejetjem resolucije o Nacionalnem programu razvoja JŽI za obdobje 2011-2030 nič več ne bo tako kot je bilo, saj projekti tečejo s svojo dinamiko.

Danes pa je prijatelj objavil povezavo na DAMJAN blog na prispevek z naslovom:

avtorja pa sta Jože P. Damijan in Aleš Groznik

Za pokušino: Opisan primer dogajanj v sosednji državi kaže na strukturiran in premišljen načrt. Snovalci prometne politike v sosednjih državah so se odločili izgraditi transportni obvoz okrog Slovenije. Uspelo jim je »izumiti« povsem nov koridor in ga z močno lobistično akcijo v Bruslju uvrstiti na jedrno TEN-T omrežje, skupaj z zasnovanimi logističnimi centri. Pyhrnskega koridorja jim sicer še ni uspelo uvrstiti v TEN-T omrežje, vendar močno lobirajo na tem. Pri tem svojih lobističnih naporov sploh ne skrivajo, pač pa njihove študije in predstavitve že v naslovu nosijo pridevnik »lobistične«.

Za vse, ki jih tematika zanima priporočam branje tega prispevka. Zanimivo je, da ta ista SŽ s prstom kaže na neurejeno stanje in poslovanje Luke Koper. Več o 2TKD pa vam bo jasno, ko boste prebrali prispevek na DAMJAN blog.