

Tihi rob med igrami na srečo in igrami (gaming): Pravno sivina leta 2025
Avtor: Andrej Jelen, pravnik za igre na srečo in skladnost
V letu 2025 je meja med igrami na srečo in igranjem (gaming) vse tanjša. Čeprav so igre na srečo – kot so igralni avtomati ali rulete – običajno povezane z denarnim tveganjem, digitalne oblike, kot so loot boks, sweepstakes ali igre spretnosti, tvorijo pravno nejasno področje.
Od klasičnih do sivih področij
V Evropi so urejene oblike iGaminga, kot so spletne igralnice, poker in športne stave, pod strogo regulacijo . Toda ZDA zazna nove trende: “sweepstakes” igre so v območju pravne sive cone – leta 2022 so ustvarile okoli 3,1 mrd $, do 2025 naj bi presegle 11 mrd $, čeprav delujejo brez licence .
Loot boks v videoigrah, ki jih odločajo naključni mehanizmi, so že predmet regulatornih debat, zlasti na Finskem in v Belgiji .
Primer Slovenije
Tudi Slovenija se sooča s to nejasnostjo. Na voljo so le klasične igralnice, vendar pripravljen osnutek zakona odpira trg zasebnih spletnih ponudnikov . Slovenci pogosto uporabljajo tuje strani z večjim razponom, a to ostaja nerazrešena pravna situacija . K “skin gamblingu” v igrah ministrovanja še doda dodatno kompleksnost.
Regulatorni odzivi leta 2025
2025 prinaša pravno reformo: Latinska Amerika uvaja strožjo B2B regulacijo za boj proti nelegalnemu igranju. Velika Britanija in Švedska zaostrujeta pravila glede loot boksov . ZDA razpravlja o legalizaciji iGaminga v Illinois-u, medtem ko sweepstakes delujejo izven licencnih okvirjev.
Zakaj ta meja šteje
Če igra vsebuje naključnost in pravi denar – lahko zahteva licenco, starostno preverjanje in obdavčitev. Regulatorji ocenjujejo model monetizacije, naključnost in realno vrednost nagrad .
Zaključek
V 2025 igraš – ali igraš? Nejasna razmejitev posamezne igre ni le nominalna: pravne in regulatorne zahteve so realne. Rešitve, ki jih prinaša prihodnost, bodo odvisne od oblika igre in jurisdikcije.
Jul 04, 2025