TER DRUGIMI STROKOVNJAKI NA DELOVNEM OBISKU PRI ŽUPANU OBČINE ŠKOFLJICA
Prvi torek v mesecu maju je na pobudo župana Primoža Cimermana potekal delovni sestanek predstavnikov Ministrstva za infrastrukturo kot tudi Ministrstva za naravne vire in prostor na temo ureditve prometne problematike tako v sami občini Škofljica kot posledično tudi v regiji.
Povabilu gostitelja delovnega sestanka, župana Cimermana, se je odzval minister za naravne vire in prostor Jože Novak ter državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo mag. Andrej Rajh. Sestanku so prisostvovali tudi v.d. direktorja DRSI Karmen Praprotnik s sodelavci ter predstavniki skupne občinske uprave 5G, župan Iga Zlatko Usenik , podžupana Grosuplja in Ivančne Gorice, Janez Pintar in Tomaž Smole, podžupan Ljubljane Rok Žnidaršič in župan Velikih Lašč Matjaž Hočevar. Občino Škofljico so zastopali vsi trije podžupani Boris Zupančič , Bojan Božič in Robert Ilc ter podsekretarja Jure Leben in Luka Korošec, direktor občinske uprave, Marko Podvršnik in sodelavci iz občinskega oddelka urbanizma.
Na delovnem sestanku je župan Cimerman predstavil pomen konstruktivnega in čim hitrejšega reševanja prometne problematike ter izpostavil dobro sodelovanje z vladnimi odločevalci in ostalimi deležniki. Trenutno poleg intenzivnih pogovorov in usklajevanj s projektanti in potekajo pripravljalni procesi kot je odkupovanje zemljišč ter dogovarjanje z ožjimi lokalnimi skupnostmi oziroma dotičnimi prebivalci o celotnem poteku izvedbe. Ključna dva projekta, ki sta v realizaciji sta: nova železniška postaja, ki je v zadnji fazi preprojektiranja ter krožno križišče pri Špici s podvozom pod železniško progo. Ena bistvenih smernic delovnega srečanja pa je bila tudi upoštevanje predlogov ter umestitev in izvedba navezovalne ceste po Barju v sklopu novega državnega prostorskega načrta v roku deset let.
Tako minister Novak kot župan Cimerman in drugi udeleženci so prišli do sklepa, da bodo prva vidnejša tehnična dela občanke in občani Občine Škofljica lahko opazili že poleti leta 2025. Takrat naj bi simbolično začetek del naznanil premik kapelice v križišču pri Špici, ki bo postalo krožišče. Sledijo še podvoz in navezovalna cesta. V trenutnem državnem prostorskem načrtu je ideja dvotirnosti do Ljubljane, kar bi pohitrilo promet in spremenilo navade v prid trajnostni mobilnosti. Dvotirnost pa posledično pomeni, da je potrebno navezovalno cesto, ki jo na tem mestu na nek način vzamemo uporabnikom, vrniti in omogočiti na območju Barja. Tu pa potrebujemo soglasje povezano z Naturo 2000.
Primož Cimerman, župan Občine Škofljica:
»Zahvalil bi se tako ministru za naravne vire in prostor RS Jožetu Novaku, državnemu sekretarju na Ministrstvu za infrastrukturo mag. Andrej Rajh kot drugim predstavnikom vlade, strokovnjakom in kolegom županom, da so se udeležili tega sestanka in smo konstruktivno pristopili k realizaciji prometne problematike. Iskali smo primerne rešitve kako bomo v doglednem času našim občankam in občanom kot tudi prebivalcem te regije omogočili kvalitetnejše bivanje. In po enem letu, kolikor je minilo od zadnjega sestanka z odločevalci z veseljem zrem v poletje 2025, ko bomo pričeli s prvimi deli.«
Jože Novak, minister za naravne vire in prostor RS:
»Poleg prioritetnih zadev našega ministrstva, kot so zadeve povezane s poplavami, je ena izmed ključnih stvari umestitev v prostor ključne prometne infrastrukture. In če nam bo za naslednje obdobje podnebnih sprememb in ureditvi prometnega kaosa kaj pomagalo je to, da prioritetno uredimo dvotirnost prog okoli Ljubljane. Da spravimo javni potniški promet na 15-minutni cikel prevoza in da je iz Škofljice do središča Ljubljane manj kot deset minut. Zavedamo se, da je javni potniški promet ključen. Tako smo na podlagi pripomb s strani župana s kolegi in strokovnjaki s strani DRSI obdelali in prišli do točke, da smo pripombe občine upoštevali in jih bomo tehnično tudi dokončali. Veseli me, da je plod dobrega sodelovanja med nami in občino tudi dejstvo, da projekt že teče po terminskem planu in računamo, da bo še v tem letu projektiranje zaključeno in v prihodnjem letu v javni razpravi. Po zaključku le te se bo lahko proga tehnično obdelovala. Tako železniška postaja kot podvoz sta glavni del tega dela in sta projektno pripravljena, kolegi na Ministrstvu za infrastrukturo tudi naprej izpeljali potrebno. Verjamem da bodo te skupne rešitve v zadovoljstvo ljudi za katere se nenazadnje vsi trudimo.«
Tako je po prvem srečanju vladnih predstavnikov v naši občini, ki je potekalo pred natanko letom dni prav tako na povabilo župana Primoža Cimermana na temo uresničitvi infrastrukturnih projektov na 3A razvojni osi, letos že prišlo do premika in pripravljalnih procesov za realizacijo. Da je rešitev našega regijskega problema najvišja prioriteta, so z udeležbo na delovnem sestanku in konkretizacijo realizacije dokazali vsi prisotni, saj se zavedajo nujnosti rešitve prometne problematike za kvaliteto življenja tako občank in občanov Občine Škofljica kot drugih uporabnikov, ki dnevno migrirajo po naših cestah.
May 07, 2024