



*** Lahko je temu tako ... ***
Države članice so odobrile pandemski sporazum SZO, ki uvaja nevaren nov svetovni zdravstveni red
ZDA so se izognile sporazumu SZO, ki omogoča hiter pretok eksperimentalnih cepiv, cenzuro drugače mislečih in globalne sisteme nadzora.
Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je 19. maja 2025 sprejela zgodovinski, a zelo zaskrbljujoč ukrep: Države članice so v odboru A Svetovne zdravstvene skupščine uradno odobrile pandemski sporazum SZO - obsežno globalno pogodbo, ki bo zdaj predvidoma uradno sprejeta na plenarnem zasedanju v torek, 20. maja.
Ta sporazum, ki ga je vodstvo SZO razglasilo za prelomno orodje za „pravičnost“, „solidarnost“ in „znanstveno utemeljene“ odzive na pandemije, vsebuje zaskrbljujoče določbe, ki ogrožajo nacionalno suverenost, institucionalizirajo nujne protiukrepe in utrjujejo SZO kot osrednji usklajevalni organ v prihodnjih zdravstvenih krizah.
Zakaj je pomembno, da se ZDA umikajo iz WHO
Predsednik Donald Trump je 20. januarja 2025 podpisal izvršni ukaz o izstopu ZDA iz Svetovne zdravstvene organizacije, pri čemer je navedel njene neuspehe v okviru programa COVID-19, pomanjkanje reform in nesorazmerno financiranje s strani ZDA. S to potezo je bilo ustavljeno vse prihodnje financiranje ZDA, končana so bila pogajanja o pandemičnem sporazumu in odpoklicano je bilo ameriško osebje. Umik bo v celoti začel veljati 22. januarja 2026.
Ta izstop ščiti ZDA pred pravno zavezanostjo obsežnim obveznostim te pogodbe:
Ključni pomisleki, skriti v Pandemskem sporazumu SZO
Usklajeno upravljanje SZO, ki pritiska na nacionalne politike
Medtem ko člen 3 potrjuje nacionalno suverenost, sporazum, sprejet v skladu s členom 19 ustave SZO, po ratifikaciji ustvarja zavezujoče mednarodne obveznosti za pogodbenice (členi 31-33). Sporazum pooblašča SZO, da usklajuje odzive na pandemijo z:
globalnega sistema za dostop do patogenov in delitev koristi (člen 12)
globalno oskrbovalno in logistično mrežo (GSCL) (člen 13)
usklajevalnega finančnega mehanizma za odzivanje na pandemije (člen 1)
nacionalne strategije načrtovanja, nadzora in obveščanja o pandemiji (členi 4, 6 in 16)
Od držav se pričakuje, da bodo po ratifikaciji nacionalne politike uskladile s sistemi, ki jih vodi SZO, in tako podredile nacionalno odločanje mednarodnemu vplivu.
Cepiva za nujno uporabo s hitrimi odobritvami
Sporazum spodbuja hitre regulativne odobritve in seznam SZO za uporabo v nujnih primerih med pandemijami (člen 8.2). Spodbuja uskladitev predpisov in poziva proizvajalce, naj 20 % svoje proizvodnje cepiv in terapevtikov v realnem času namenijo SZO, od tega 10 % kot donacijo (člen 12.6). To pomeni globalno uporabo več eksperimentalnih injekcij.
Brez vgrajene odgovornosti ali odškodnine za poškodbe
Čeprav se spodbuja množična distribucija pandemičnih protiukrepov, sporazum ne vsebuje zavezujočih določb o odškodninah. Resolucija OP15.10 Skupščine zgolj poziva WHO, naj pripravi „nezavezujoče nasvete“ o upravljanju pravnih tveganj, povezanih z novimi pandemskimi cepivi, odgovornost pa prepušča posameznim državam.
Postavlja temelje za potne liste za cepiva in digitalni nadzor
Člen 6(3) nalaga razvoj interoperabilnih nacionalnih zdravstvenih informacijskih sistemov. Člen 8(4) spodbuja regulativno odvisnost, člen 16 pa spodbuja obveščanje prebivalstva o tveganjih in „pandemsko pismenost“. Čeprav potni listi za cepiva niso izrecno navedeni, struktura podpira globalne mehanizme digitalne skladnosti, povezane s cepljenjem in nadzorom.
Postane zavezujoč za države, ki ga ratificirajo
Sporazum je bil sprejet v skladu s členom 19 Ustave SZO (Resolucija OP1) in postane pravno zavezujoč, ko ga ratificira 60 držav (členi 31-33). Ko začne veljati, pogodbenice zavezuje k sodelovanju v okvirih usklajevanja in odzivanja pod vodstvom SZO med razglašenimi izrednimi razmerami zaradi pandemije, tudi če bi se domača zakonodaja sicer razlikovala.
Zakaj je to slabo
nacionalne vlade bodo pod pritiskom, da svoje zakone uskladijo z globalnimi zahtevami
eksperimentalni izdelki bi se hitro uporabljali brez zadostnih podatkov o varnosti
zakonito znanstveno nestrinjanje bi se lahko označilo za dezinformacijo
Celotno prebivalstvo bi lahko prisilili v skladnost brez zagotovljenih pravnih sredstev v primeru škode
Izstop ZDA iz SZO je bil ključna in strateška poteza - zaščita nacionalne suverenosti in zdravstvene svobode. Druge države bi bilo pametno, če bi sledile njenemu zgledu, preden bi jih zavezala obsežna globalna pooblastila SZO.
*
Članke Global Research lahko ponovno objavite z ustrezno navedbo avtorstva.
Nicolas Hulscher, MPH, epidemiolog in skrbnik fundacije McCullough Foundation.
Izpostavljena slika je iz publikacije Focal Points
Vir: https://www.globalresearch.ca/breaking-who-pandemic-agreement-approved-member-states/5887683
*** ... ali pač ... ***
Bitka za „pandemski sporazum“ se nadaljuje...
V tem trenutku je še prezgodaj trditi, da smo zmagali ali priznali poraz. Pogajanja za dokončanje priloge PABS k „Pandemičnemu sporazumu“ naj bi se nadaljevala do 15. julija 2025.
James Roguski 21. maj 2025
„Pandemični sporazum“ NI bil dokončno oblikovan.
Svetovna zdravstvena organizacija je namesto tega teatralno preoblikovala svoj neuspeh pri resničnem zaključku pogajanj, da bi ga prikazala kot uspeh.
Na 78. zasedanju Svetovne zdravstvene skupščine (WHA78) so se odločili „sprejeti“ pandemski sporazum v dveh delih, kar je v mednarodnem pravu zelo nenavaden korak. Pogajanja se bodo nadaljevala za prilogo o sistemu za dostop do patogenov in delitev koristi (PABS) v skladu s členom 12 Sporazuma.
Ker se priloga PABS šteje za sestavni del Sporazuma o pandemiji, države NE BODO MOGLE podpisati sporazuma, dokler ne bodo zaključena pogajanja o prilogi in sprejeta na naslednji Svetovni zdravstveni skupščini.
Podpis in ratifikacija sta bila odložena do dokončanja Priloge o dostopu do patogenov in delitvi koristi, o kateri naj bi se okvirno dogovorili na 79. zasedanju Svetovne zdravstvene organizacije maja 2026.
Noben narod na svetu ni podpisal „sporazuma o pandemiji“.
Noben narod na Zemlji ne bo mogel podpisati „pandemskega sporazuma“, dokler medvladna delovna skupina ne bo zaključila pogajanj o prilogi PABS in dokler te priloge ne bo sprejela Svetovna zdravstvena skupščina na 79. svetovni zdravstveni skupščini maja 2026.
Člen 12.2
Določbe, ki urejajo sistem PABS, vključno z opredelitvami patogenov s pandemičnim potencialom ter materialov in informacij o zaporedju PABS, načini, pravno naravo, pogoji in operativnimi razsežnostmi, se pripravijo in dogovorijo v instrumentu v skladu s poglavjem III (v nadaljevanju „instrument PABS“) kot priloga.Poglavje III, člen 31.2
Pandemski sporazum SZO je na voljo za podpis, potem ko Zdravstvena skupščina sprejme prilogo iz člena 12.2 tega sporazuma, na sedežu Svetovne zdravstvene organizacije v Ženevi in nato na sedežu Združenih narodov v New Yorku na datume, ki jih določi Zdravstvena skupščina.
Oseminsedemdeseta Svetovna zdravstvena skupščina...
(OP)9. v skladu s členom 41 svojega poslovnika sklene ustanoviti medvladno delovno skupino odprtega tipa, ki bo
(1) prednostno pripravi osnutek in se pogaja o prilogi k Pandemičnemu sporazumu SZO, opisani v členu 12 Pandemičnega sporazuma SZO, ter rezultat predloži v obravnavo devetinsedemdeseti svetovni zdravstveni skupščini.
(OP)10. NADALJE ODLOČA, da bo medvladna delovna skupina imela svoj organizacijski sestanek najpozneje 15. julija 2025.https://apps.who.int/gb/ebwha/pdf_files/WHA78/A78_10Add1-en.pdf
11. V skladu z odstavkom (2) člena 31 bo pandemski sporazum SZO na voljo za podpis „potem, ko bo zdravstvena skupščina sprejela prilogo iz člena 12.2 tega sporazuma, na sedežu Svetovne zdravstvene organizacije v Ženevi in nato na sedežu Združenih narodov v New Yorku na datume, ki jih bo določila zdravstvena skupščina“. Zato bo Sporazum SZO o pandemijah na voljo za podpis na datum, ki ga bo določila zdravstvena skupščina.
https://apps.who.int/gb/ebwha/pdf_files/WHA78/A78_INF9-en.pdf
Kaj je sistem PABS?
Sistem PABS se bo verjetno izvajal prek zasebnih pogodb ali standardnih sporazumov o prenosu materiala (SMTA) med SZO in sodelujočimi proizvajalci. Uspeh celotnega sistema PABS je odvisen od teh pogodb in trdnosti pravnih obveznosti, ki jih vzpostavljajo.
Malo verjetno je, da bodo te pogodbe lahko pregledovale zainteresirane strani, ki niso neposredne pogodbene stranke. Ta pristop odraža poslovno zaupnost, ki jo je SZO uveljavila v zvezi s sporazumi SMTA v okviru pripravljenosti na pandemijo gripe (PIP) (instrument, na katerem temelji sistem PABS).
Še bolj kot to pomanjkanje preglednosti je zaskrbljujoče, da pogodbe, ko so bile podrobnosti na voljo, vsebujejo številne zaskrbljujoče klavzule o višji sili, odgovornosti in odškodnini, kar postavlja pod vprašaj njihovo izvršljivost.
Pogodbe PABS in vsi dokumenti, ki bistveno vplivajo na pogodbene obveznosti, bi morali biti na voljo državam članicam in civilni družbi, da jih pregledajo, preden se dogovorijo o PABS.
Zaradi pomanjkljivih pogodb bo sistem PABS neučinkovit.
Zakaj države članice mislijo, da lahko rešijo najbolj sporna vprašanja preteklih treh let samo zato, ker so v ločeni prilogi in v enem letu, je precej presenetljivo.
Pogajalcem želimo uspešno delo, saj če jim ne bo uspelo izpogajati priloge o PABS, se bo ves šampanjec, ki je bil ta teden namenjen praznovanju sporazuma o pandemiji, lahko vrnil v klet.
https://www.thinkglobalhealth.org/article/fate-unknown-pandemic-agreements-pathogen-access-and-benefit-sharing
Vir: https://jamesroguski.substack.com/p/this-battle-over-the-pandemic-agreement
* * *
*** Prevod www.DeepL.com/Translator (free version) ***
Zanimivo je, da je Iniciativa slovenskih zdravnikov že januarja 2024 opozarjala na to
ampak takrat (očitno) prebivalce RS to ni zanimalo.
Dodatno vprašanje pa je, kdo je dal pooblastila NEIZVOLJENI osebi, ki je predstavnik RS v SZO, za podporo sporazuma, ki očitno vpliva na suverenost, zakonodajo in ustavni red RS. Takšni "sporazumi" MORAJO biti predmet ŠIROKE JAVNE DEBATE, kje bi ljudstvo RS (ki je po Ustavi nosilec suverenosti naše države - Člen 3.) na podlagi VSEH informacij in pojasnil ter odgovorov na vprašanja, odločilo ali bo prihodnost naslednjih generacij prepustili v roke organizacije, ki je imela doslej le svetovalno vlogo.
Ali bodo ZDA (za zdaj) edine, ki bodo modro ohranile svojo suverenost?
Časa za odločitve je še ampak, ... ČE LJUDSTVO NE ŽELI, DA O TOME ODLOČA, BODO ODLOČALI IZVOLJENI PREDSTAVNIKI TEGA LJUDSTVA. Ali jim zaupate, da se bodo odločili za dobrobit ljudstva ...
May 23, 2025