Članek
Od standarda euro 6 ima narava malo, lastnik pa predvsem stroške
Objavljeno Aug 28, 2015

S 1. septembrom stopa v veljavo euro 6 okoljevarstveni standard za avte, ki je glede dizlov vsaj na papirju precej prijaznejši do narave. A kaj dejansko prinaša potrošniku? Zelo pogosto celo dražjo nabavno ceno in višje stroške vzdrževanja ter še večji razkorak med tovarniško in dejansko porabo goriva.

S 1. septembrom 2015 morajo vsi novi avtomobili in lahka tovorna vozila v EU izpolnjevati najnovejši okoljevarstveni standard euro 6, potem ko že od lani velja za vse na novo tipsko homologirane modele teh vozil. Proizvajalci so praviloma že pred časom prilagodili svoje motorne palete, nekateri s povsem novimi motorji, drugi z izdatno izboljšanimi obstoječimi, nekateri pa so imeli že od prej nared motorje, a so jih umetno "držali" na euru 5 in jih sedaj z nekaterimi manjšimi prilagoditvami pripravili na strožji kriterij. 

Dobra lastnost novega standarda je, da je pri dizlih bistveno oklestil dovoljene izpuste zdravju zelo škodljivih emisij, predvsem dušikovih oksidov (80 mg/km proti 180 mg/km), tako da so sedaj praktično že na ravni bencinskih motorjev (največ 60 mg/km). Da so to dosegli, so morali proizvajalci fino nastaviti procese izgorevanja goriva ter vgraditi dodatne katalizatorje.

Beri dalje...