Članek
Audi S4 izgubil stopalko, a dobil turbino
Objavljeno Sep 20, 2015

Audi je kar nekoliko potihoma pokazal svojo trenutno najmočnejšo izpeljanko novega težkokategornika A4, model S4. V primerjavi s predhodnikom so iz klasičnega pristopa presedlali na moderne trende.

4 bo pred najavo naslednjega RS4, ki bo glede na zgodovinske izkušnje sledil šele čez nekaj let, nekaj časa najmočnejše Audijevo orožje v tem segmentu, kar ne bo enostavno, če mu bosta od zadaj pripeljala BMW M3 ali mercedes C63 AMG. A bo moral zdržati. Na voljo bo kot sedan in avant. 

Dosedanji S4 je bil sinonim klasične šole, kjer so se inženirji bolj kot na elektronsko spodbujeno sproščanje moči naslanjali na mehaniko. Tako je imel 3,0-litrski V6 motor prisilno polnjenje zraka urejeno še s pomočjo kompresorja, edina možnost prestavljanja pa je bila prek ročnega menjalnika. 

Sedaj je precej drugače. Motor je sicer ohranil isto prostornino in število valjev, a je popolnoma na novo razvit. Direktnemu vbrizgu družbo dela turbina, ki poskrbi, da se celotni navor 500 Nm sprosti veliko prej, že pri 1.300 vrtljajih, najvišja moč je za 15 kW narasla na 260 kW (354 KM). Povrh je novinec izgubil stopalko sklopke, saj je menjalnik vedno osemstopenjski dvosklopčni. Quattro je seveda tudi vedno poleg.

(Foto: Audi)

Tako oborožen S4 pospeši od 0 do 100 km/h v 4,7 sekunde, kar je denimo isti rezultat, kot ga zmore aktualni RS4. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. Po uradnih meritvah naj bi S4 porabil 7,4 litra bencina na sto kilometrov. 

 

Beri dalje...