Članek
Vožnja po levem pasu postaja rak rana slovenskih avtocest
Objavljeno Oct 13, 2015

Pločevina in plastika poka, a vozniki raje kot da bi spremenili lastne vozne razvade, bentijo, kako slabi šoferji da so vsi ostali. Medtem pa se je mimo nadzora policije večina prometa že prestavila na levi vozni pas, čeprav kazni na papirju niso majhne.

Deževno jutro prejšnjega četrtka je bilo za tisoče voznikov, ki so se prebijali do Ljubljane, bolj podobno nočni mori. Skupaj se je v dopoldanskih urah zgodilo kar 23 prometnih nesreč, od tega pet na ljubljanskem avtocestnem obroču z vpadnicami. V večini primerov je šlo le za lažje nesreče, v treh so udeleženci utrpeli lažje poškodbe. Vseeno pa je škoda praktično neizmerljiva, saj je v dolgih kolonah za vedno ostalo na tisoče delovnih ur, gospodarstvo je tako kot praktično vedno v podobnih primerih utrpelo ogromne izgube.

Policija res stori vse?

Neprilagojena hitrost in prekratka varnostna razdalja sta znova v ospredju. "Nekateri vozniki hitrosti in načina vožnje žal še vedno ne prilagodijo svojim sposobnostim za vožnjo, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej, gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora," so za Žurnal24 komentirali dogajanje na policiji. 

Jure Kostanjšek, ki je pri AMZS vodja sveta za preventivo, meni, da je tudi pri odgovornih za nadzor stanja na cestah še precej rezerv za izboljšave pri nadzoru in izboljšanju pretočnosti v primeru nesreč. Tako se mu zdi težko razumljivo, zakaj tudi pri manjših nesrečah, kjer so vzroki jasni, traja tako dolgo, da policistom ter vzdrževalcem uspe odstraniti posledice nesreče s ceste in sprostiti čakajoče kolone. 

Policisti sicer pravijo, da dejavno nadzirajo promet z vsemi razpoložljivimi sredstvi, tudi s sistemom provida. Kolikor je to mogoče ukrepajo tudi v primeru zastojev. 

Raje vsi počasi na levem pasu kot primerno hitro po desnem

Kljub stalnim opozorilom pa očitno še nimajo pravega sredstva za ukrepanje proti razpasli navadi, ko je postal na avtocesti levi vozni pas, namenjen zgolj prehitevanju, bolj "obljuden" od desnega.

To pomeni, da se v želji po hitrejši vožnji vozniki prestavijo na levo in na tem pasu vztrajajo praktično do cilja, medtem ko na desnem pasu v razdalji več sto metrov ni nobenega vozila. Velikokrat je posredi tudi lenoba, saj je marsikateremu vozniku povsem odveč zapeljati desno in nato čez pol minute ali še dlje znova nakazati smer in se vključiti na levo. 

Beri dalje...