Opazen in v živo izjemno lep. Prestižen, a ne bahat. Po videzu zelo zmogljiv in avto zrelih menedžerjev, po nabavnem ceniku in stroških uporabe na ravni precej manjših avtomobilov. Predvsem pa izjemno udoben, sproščujoč in varen. Mercedes-benz CLS 220d.
Veliko je nasprotij pri mercedes-benzu CLS, ki so mu ob prenovi poleg ostalih priboljškov pod izrazito dolg motorni pokrov vtaknili dizla z oznako 220 d. Zelo skromna oznaka, bodo rekli vsi, ki za mercedese prisegajo na številke, ki se prično vsaj s trojko.
Je štirivaljnika sploh dosti skupaj, da zapolni celoten namenjeni mu prostor? Je s svojimi 125 kW kos takšnemu avtomobilu? Koliko mu sploh lahko pomaga serijski avtomatski menjalnik z dvema prestavnima razmerjema več? Veliko vprašanj ...
Anketno vprašanje o vrednosti in porabi s pomenljivimi odgovori
Naj začnem odgovarjati na drugem koncu. Po nekaj dneh vožnje s testnim CLS-om z omenjenim motorjem, ki je bil zunaj in znotraj “oblečen” v doplačljivi športni AMG dizajn, a brez kakršnekoli oznake, ki bi izdajala tip motorja, sem na kup zbral nekaj sodelavcev in naključne mimoidoče.
Dve vprašanji sem imel zanje, potem ko so sedli vanj, vzdihovali nad rešitvami, udobjem in tehnologijo ter strokovno obrcali kolesa: “koliko po tvojem stane ta avto?” in “koliko porabi na 100 kilometrov?”
Odgovori si ne bi mogli biti bolj vsaksebi. 80 tisoč, 100 tisoč, celo 150 tisoč evrov je bila v njihovih očeh vredna skoraj pet metrov dolga kupejevska štirivratna skulptura, krog in krog obdana z venci LED svetil, celimi zaplatami senzorjev in ogromno zvezdo na novi “diamantni” maski, ki krasi tudi ostale novodobne mercedese.
Kaj pa poraba? “Gotovo najmanj 10 litrov.” “8,5.” “Sedem?”, je previdno vprašala sodelavka s ključi enega od miniaturnih avtomobilov v žepu.“13 litrov,” je bolj poznavalsko zvenel Janez.
Bogata obleka po zelo razumni ceni
Priložnostna anketa je dokazala, kako zlahka se je zmotiti o novodobnih avtomobilih. Zaradi novega motorja, ki po dandanes, spričo znanih dogodkov v zadnjih tednih sicer ne ravno verodostojnih laboratorijskih normah, v zrak izpusti le 125 gramov CO2 na kilometer. Z 2,1 litra prostornine pa je hkrati daleč stran od dacarske mojstrovine, poimenovane davek na luksuz.
In kakšna je posledično cena? Takšen CLS stane zelo zmernih 55 tisočakov. Seveda poleg sodijo nekateri nujni dodatki s seznama doplačil, a končna cena testnega avta pod 70 tisoč evrov je dokaz, da je tudi pri avtu luksuznega kova mogoče ostati na razumni strani cenika, hkrati pa imeti na dosegu ključa trenutno najnaprednejšo aktivno varnostno opremo in udobje najvišje ravni.
Če kdo dvomi v dobro kupčijo, naj si ogleda razpredelnice s cenami za srednje velikega, da ne rečem kompaktnega suva konkurenčne premijske znamke z nekaj, a nikakor veliko dodatne opreme in primerljivo močnim motorjem.
Ne in ne! Ne gre prek devetih litrov
CLS-a so med Žurnalovim testom gnale tri različno težke vozniške noge. Niti najtežji med njimi ni uspelo spraviti povprečne porabe prek devetih litrov, tista najlažja pa je kljub avtocestnim in pouličnim vožnjam vztrajala pri 6,5 litra. Vsi trije lastniki teh nog smo se strinjali - kapo dol velikemu Mercedesovemu kupeju za več kot le zmerno porabo.
Beri dalje...
Oct 19, 2015