Članek
VW preiskuje, ali goljufa tudi novi dizel EA288
Objavljeno Oct 22, 2015

Če drži, bo zabolelo še bolj. Pri Volkswagnu preverjajo, ali je res sposobna goljufati tudi najnovejša generacija njihovega najbolj prodajanega dizelskega motorja EA288. Suspendiran je bil peti menedžer, vsem zastopnikom pa izdana prepoved prodaje avtov iz zaloge z euro 5 motorji.

Iz Wolfsburga znova prihajajo zaskrbljajoče novice. Tako so v koncernu potrdili, da so vzeli v precep motor EA288, ki je naslednik danes zloglasnega EA189, v katerega je bila vgrajena programska koda za varanje testov na količino škodljivih emisij. Preverjali naj bi starejšo različico EA288, ki je dosegala še euro 5 okoljsko normo, poročajo nemški mediji. Motor je bil v proizvodnjo uveden leta 2012.

Pred dnevi so pri koncernu sicer zagotavljali, da EA288 v najnovejši različici euro 6 ni kontaminiran in da je tako povsem v skladu z vsemi pravili.

Če bi se izkazalo, da je sporni program sposoben nadzorovati tudi delovanje dizla EA288, bi to pomenilo še en zelo hud udarec, saj gre v različnih variacijah moči in s prostorninama 1,6- in 2,0-litra za najbolj razširjen motor v sodobnih modelih koncerna.

Euro 6 različico so v vso modelsko paleto pri VW uvedli šele pred nekaj meseci, prej pa so tri leta na polno prodajali euro 5 različicio, zato bi bilo znova govora o več milijonih prizadetih avtov znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat. Koliko vozil ima vgrajen EA288 euro 5 motor, v tem trenutku pri VW še ne vedo.

Pri Volkswagnu so v sredo potrdili, da so po vsej EU popolnoma zaustavili prodajo vseh modelov novih avtomobilov, ki zadostujejo le stari euro 5 klasifikaciji. To pa v praksi pomeni, da so iz prodaje vzeli zgolj modele iz zaloge, saj morajo vsi na novo narejeni avti že izpolnjevati euro 6 standard. Slovenski uvoznik je ta ukrep sprejel že pred časom.

Novi šef ne izključuje novih stroškov 

Matthias Müller, novi direktor koncerna Volkswagen, je po poročanju Reutersa dejal, da 6,5 milijarde evrov, kolikor so pri družbi rezervirali sredstev za potrebe vpoklica nekaj prek 11 milijonov vozil po vsem svetu, verjetno ne bo dovolj za pokritje vseh stroškov škandala Dieselgate. "O dodatnih stroških lahko le špekuliram. Če se bomo soočili s spremembami v prodajnih številkah, bomo hitro ukrepali," je povedal zbranim novinarjem na posebnem dogodku v Wolfsburgu.

Beri dalje...