Ministrstvo za finance med vrsticami napoveduje spremembe obdavčevanja avtov.
Davek na motorna vozila je v veljavi od leta 2010. Takrat je država prešla na progresivno obdavčevanje na novo registriranih vozil glede na izpuste CO2, s čimer so želeli aktivneje spodbuditi k uvajanju okoljsko sprejemljivejših avtov.
Po prehodnem obdobju, ko so se stopnje obdavčevanja še spreminjale, so sedaj že nekaj let zacementirane v osem razredov glede na izpust CO2. Dizelski avtomobili so obdavčeni bolj, pri njih vlogo igra tudi izpust trdnih delcev, ne pa tudi dušiko-oksidov (NOx), ki so po mnenju zdravstvenih strokovnjakov prav tako izredno škodljivi za zdravje.
Če je velik, se plača, pa četudi je čist
In zakaj je lestvica še zastarela? Ker praktično ne spodbuja več k nakupu čistejših modelov, saj denimo več kot polovica vseh novih avtomobilov, ki so registrirani v Sloveniji, glede na normne podatke, ki jih ob homologaciji zagotavlja proizvajalec, spada v najugodnejša prva dva razreda. Tam je obdavčitev med 0,5 in 2 odstotka, odvisno ali gre za bencin/hibrid/električno vozilo/LPG ali dizel.
"V zadnjem obdobju [so se] izpusti novih motornih vozil pomembno znižali, kar je bil tudi cilj vključitve okoljskih kriterijev v okvir davka na motorna vozila," ugotavljajo na Ministrstvu za finance.
-
Slovenski novi avti kar čisti, vsaj po statistiki
Kot kažejo podatki EU, je Slovenija 11. najbolj "čista" država glede na izpuste novih vozil. Povprečje za 2014 je 121 gramov CO2, na ravni EU pa podatek znaša 123 gramov.
Statistiko sicer v precejšnji meri izkrivlja slovenska posebnost - izvoz novih avtomobilov. Statistika namreč beleži tudi vozila, ki jih prodajalci registrirajo "za en dan" in nato izvozijo. Teh avtov pa je po nekaterih ocenah med tretjino in polovico celotne prodaje.
Slovenija spada med države, kjer se okoljsko dajatev glede na izpuste plača le ob nakupu, medtem ko je vsakoletna dajatev ob registraciji odvisna zgolj od prostornine motorja, ki pa je zaradi tektonskih sprememb pri gradnji motorjev v zadnjih letih ("downsizing") še precej manj umestna in je denimo s tega stališča popolnoma vseeno, ali vozite vozilo standarda euro 1 ali euro 6. Tudi če vozite najmodernejši model z 2,0-litrskim motorjem, boste plačali precej več, pa četudi porabi in izpusti v zrak zanj kot njegov za polovico manjši kolega, ki po cesti ropota s tehnologijo, uvedeno pred desetletjem in pol.
Beri dalje...
Oct 29, 2015