Potem, ko sta tako Evropski parlament kot tudi Komisija napovedovala zelo ostre meje, ki jih bodo morali izpolnjevati dizelski avtomobili, je po ostrih protestih avtoindustrije pristojna komisarka že obrnila ploščo. Sedaj na mizi precej milejši predlog.
Elzbieta Bienkowska, evropska komisarka za industrijo, je najavila spremenjeni načrt v boju proti škodljivim emisijam avtomobilov. Če je prvotni, sicer javnosti nikoli uradno predstavljeni predlog predvideval, da bodo morali že do jeseni 2019 med novim testom v realnih razmerah novi avtomobili ostati znotraj meje največ 60 odstotkov NOx delcev nad vrednostmi laboratorijskega testa, je novi predlog precej bolj pisan na kožo proizvajalcem.
Predvideva, da bodo novi avtomobili vse do januarja 2020 lahko izpuščali v zrak do 110 odstotkov višje emisije NOx od laboratorijsko izmerjenih. Prav tako bodo novi avtomobili po letu 2020 lahko izpuščali v zrak 50 odstotkov višje emisije, medtem ko bi morala po prvotnem planu takrat že ostati znotraj laboratorijske meje, to je 80 mg/km NOx.
Dogovor je bil sprejet na sestanku predstavnikov vseh članic, tudi Slovenije, pri čemer je za odlog pričakovano navijala zlasti Nemčija.
Beri dalje...
Oct 30, 2015