Članek
V mercedesu smo spustili volan in uživali
Objavljeno Nov 04, 2015

Napredni asistenčni sistemi. Marsikdo ob tem zamahne z roko, češ, čemu bi potreboval en kup tehnologije, da se mi nekega dne pokvari. A računica je drugačna - vsaka prepečena nezgoda pomeni velik prihranek denarja, časa in najpomembnejšega - zdravja. Tudi netravmatična vožnja je zelo pomemben del zdravja, dokazujejo tehnologije, vgrajene v novodobne avte znamke Mercedes-Benz. Preizkusili smo jih!

Si predstavljate, da bi vam leta 2005 (takrat je bil komaj dobro uveljavljen sistem v avtu ABS, nadzor stabilnosti ESC pa še vedno le pri dražjih avtih) nekdo rekel, da boste čez deset let lahko kupili avto, ki bo sam prepoznal nevarnost trka in zaviral, bo parkiral brez vas, bodo njegovi žarometi vedno svetili na polno, a nikoli oslepili nasproti vozečih vozil in - čakaj no malo - da bo avto sposoben voziti čisto sam? In da bo vse to počelo vozilo, ki lahko stane krepko pod 50 tisočaki? Verjetno bi ga “pošlatali” za čelo in povprašali, če gleda preveč ZF filmov oziroma je kako drugače odlepljen od realnosti. Pa se je zares zgodilo in vse več znamk že pospešeno sledi tem scenarijem.

Vgraditi je lahko, uglasiti z voznikom pa veliko težje

Velikanski kup tehnologije in udobja v nek avto sicer ni težko stlačiti, to počne marsikatera znamka. Kupiš ustrezno rešitev pri dobavitelju in vgradiš. In že lahko stranki svoje vozilo prek seznama dodatne opreme prodajaš kot najbolj moderno, ultra vsesposobno in drugačno. Če ponazorim - na trgu kar nekaj proizvajalcev ponuja gretje celo zadnjih sedežev. A kaj pomaga, ko rešitev tako šlampasto izvedena, da zaradi tveganja opeklin ostane ta “premium” funkcija vedno izključena?

Podobno je pri asistenčnih sistemih.  Glasen, sluh parajoč alarm vsakič, ko se vozila približajo sredinski črti, kar kliče k preventivnemu iskanju tipke za izklop "pomagala". Bo opozorilna lučka v vzvratnem ogledalu besno bliskala vedno, ko bomo imeli ob boku drugo vozilo, ali le če bo avto dejansko zaznal nevarnost zaradi vozil v mrtvem kotu? Je radarski tempomat sposoben nežnega pospeševanja in zaviranja, ali deluje po principu, ko na telesa potnikov delujejo sile stalnih pojemkov in pospeškov? Se bodo parkirni senzorji oglasili pravi hip?

Udobna izvedba je torej še kako pomembna, sicer voznik od inovacije nima veliko oziroma mu je hitro žal, še posebej če se je pustil prepričati v doplačilo.

Bistva ni na seznamu doplačil

Mercedes-Benz daje udobju enako pozornost kot varnosti, zato me je pri dveh modelih, razredu CLS in C, zanimalo, na kakšen način je uspelo znamki, ki inovacije postavlja v ospredje že od samega začetka, združiti oba svetova v svoji najnovejši generaciji pripomočkov za aktivno varnost.

Pri obeh avtih me je presenetilo spoznanje, da je tehnologija lahko resnično v službi človeka ter da voznik nima občutka, da mi soli pamet. Potovanje z avtomobiloma lahko opišem kot zelo sproščeno oziroma kar sproščujoče. Pa da ne bo pomote, ne ker bi me avta razvajala s kakšnimi usnjenimi sedeži ali vgrajenimi swarowski kamni, mi je premalo mar zanje.

Potem ko sem v različnih situacijah opazil, da se avto res pravočasno odziva na (morebitne) nevarnosti in se jim je brez kakršnekoli drame sposoben izogniti, se mi je podzavest hitro razvadila, napetost pa popustila. Da res je - tudi na slovenskih cestah je to očitno mogoče. To seveda ne pomeni, da z mislimi in očmi ni potrebno biti na cesti, a vseeno je dobro vedeti, da je takšen avto sposoben dejavno vskočiti, če bi šlo za nohte. Marsikdaj celo tako, da voznik še opazi ne. Resnično vrhunsko prepletanje varnosti in udobja. 

Beri dalej...