Članek
Pravilnik o vzdrževanju cest hladna prha za prometno varnost?
Objavljeno Nov 05, 2015

Država pripravlja nova pravila glede vzdrževanja cest, ki pa med novostmi za vzdrževalce predvideva precej manjšo obvezo nadzora nad stanjem cest. Prav tako se pozimi med sneženjem obeta več preklinjanja, saj pluženje ni več samoumevno. Na AMZS zelo kritični, saj so prepričani, da bodo žrtve predvsem uporabniki, medtem ko si bodo vzdrževalci in država ob nesrečah lahko pilatovsko oprali roke.

V fazi podajanja pripomb je Pravilnik o rednem vzdrževanju javnih cest, ki so ga pripravili na Ministrstvu za infrastrukturo oziroma Direktoratu za infrastrukturo. 

"Pri pripravi predloga pravilnika smo stremeli k oblikovanju rešitev, ki prispevajo k optimizaciji in racionalizaciji rednega vzdrževanja javnih cest, hkrati pa zagotavljajo varstvo cest in varnost udeležencev cestnega prometa," obljubljajo na ministrstvu. 

A pravilnik vzbuja pozornost, saj njegove temeljne usmeritve nakazujejo, da v imenu varčevanja, ki je v zadnjih letih že tako močno vplivalo na propadanje cestne infrastrukture, še dodatno drastično znižuje nekatere dosedanje standarde. Na račun "udeležencev cestnega prometa," ki bodo tako še hitreje padli v kategorijo nesreč tipa "ni prilagodil vožnje razmeram na cesti".

Tudi najprometnejše ceste bodo nadzorovali le 2x tedensko

Na Direktoratu pojasnjujejo, da se znižuje obveza pogostosti opravljanja pregledniške službe. Tako bo po predlogu novega pravilnika povsem dovolj, če bodo vzdrževalci pregledali glavne ceste le še dvakrat na teden, medtem ko je bila sedaj ta obveza vsak dan. Odpadle veje ob cestišču, blato ali razlito olje, nagnjeni prometni znaki ali kadavri in drugi predmeti, ki bi lahko ovirali varnost ... vse to bo moralo počakati na naslednji obhod, oddaljen lahko tudi tri ali štiri dni.

Za ostale regionalne in glavne krajevne ceste ostaja tako kot doslej obveza pregleda dvakrat tedensko, enkrat tedensko pa bo povsem dovolj pregledati stanje na ožjih mestnih, krajevnih in lokalnih cestah. 

Na avtocestah zmanjšanje nadzora za 66 odstotkov

Če so morali Darsovi vzdrževalci doslej vsak odsek avtocestnega omrežja preveriti trikrat dnevno in ob tem iskati morebitne luknje v ograji, nevarne odpadle dele in podobno, bo po pravilniku dovolj, če bodo to počeli le še enkrat na dan. 

Pozitivna sprememba je, da bodo morali vzdrževalci vsaj enkrat tedensko preveriti tudi stanje kolesarskih poti, medtem ko je bilo doslej to določeno glede na "pomembnost" neke prometnice. 

Beri dalje...