Varnostna razdalja med vozili v prometu je te dni zelo aktualna. Kako policisti sploh uporabljajo zloglasno merilno napravo in kakšna je toleranca za napako? Strokovnjak: problem so vinjete za prehitevalni pas.
Slovenske voznike je spravil na noge primer iz Kopra, ko je policist spisal zajetno denarno kazen, potem ko je eno izmed vozil v naselju "zasačil", da ima glede na vse okoliščine med vožnjo za 1,1 metra prekratko varnostno razdaljo, kar je časovno ustrezalo 13 stotinkam pod zakonsko predpisanima dvema sekundama.
Generalna policijska uprava je takrat za Žurnal24 pojasnila, da bi policist glede na okoliščine lahko postopal drugače in voznika zgolj opozoril. In da bodo znova vse policiste opomnili, naj tovrstne meritve usmerijo proti dejansko nevarnim kršiteljem, predvsem na avtocestah.
Kako pa sploh deluje naprava LTI TrueCam, ki jo policisti lahko uporabljajo tako za merjenje hitrosti kot varnostne razdalje? Slovenski policisti imajo trenutno devet takšnih naprav. Zasnovali so jo v ZDA, od klasične laserske pištole pa se razlikuje po tem, da imajo poleg oddajnika in sprejemnika laserskega žarka tudi video kamero za snemanje ali fotografiranje, pa tudi GPS sprejemnik, ki omogoča natančno lociranje naprave vsakič, ko je v uporabi. Zaradi zasnove jo je mogoče vstaviti v stacionarno radarsko škatlo, saj ima program za samodejno delovanje.
Patentirana tehnologija poleg merjenja hitrosti omogoča tudi meritev razdalje med dvema voziloma, vendar mora pred tem uporabnik vnesti določene parametre, med drugim tudi okvirno razdaljo, znotraj kateri bo opravil meritev razdalje med vozili.
Naprava nemočna, ko v ogledalu lahko vidite hrano v zobeh zadaj
Policist s pomočjo "merka" najprej "ustreli" prvo vozilo, nato pa takoj oziroma znotraj treh sekund še sledeče. Meritev je mogoče opravljati tudi v oddaljujoča vozila. Na podlagi zaznane hitrosti in časa naprava nato izračuna, kakšna je časovna razlika in razdalja med obema voziloma ter to pokaže na zaslonu skupaj s fotografijo, kar vse lahko služi kot dokaz. Ker obe vozili meri v nos, pri prvem vozilu še avtomatsko prišteje nekaj metrov, da izračunava dejansko razliko med zadkom prvega in nosom drugega vozila.
Naprava je zelo natančna, meritve opravi v tretjinki sekunde, sposobna je delovati navkljub (prepovedanim) motilcem signala, zagotavlja proizvajalec. A obstaja še zanimiv detajl v specifikaciji - policist ne bo mogel izmeriti varnostne razdalje, če je razdalja med voziloma manj kot štiri metre, to je za slabo dolžino avtomobila. A če nekdo pri 100 in več km/h vozi na takšen način, je zrel za presojo, če si sploh zasluži izpit.
Problem so "vinjete za prehitevalni pas"
Uroš Prudič, nekanji prometni policist, danes pa zasebni prometni svetovalec, tako kot večina inštruktorjev varne vožnje problem oziroma največjo nevarnost prekratke varnostne razdalje vidi predvsem na avtocestah, ko vozniki računajo na nekakšne izvenzemeljske sposobnosti pravočasnih in pravšnjih reakcij.
Beri dalje...
Nov 12, 2015