Članek
Kateri avti so najboljši in najslabši v ovinkih
Objavljeno Nov 27, 2015

Kateri modeli novi avtov najhitreje opravijo z znamenitim losovim testom, ki iz še tako samozavestnega avtomobila v nekaj sekundah prelevi v gajbico za vožnjo za zgolj po ravnih cestah? Testi revije Teknikens Värld so sposobni postaviti urbane mite o legi nekaterih modelov povsem na glavo.

Teknikens Värld nima niti kratke dlačice na jeziku. Dvomi v vse, kar trdijo proizvajalci vozil in vse od leta 1948 redno opravlja lastne meritve, s katerimi spodkopava trditve tovarn. Pred meseci je tako razkrinkal, da nekateri modeli bistveno presegajo deklarirano maso, ki je zapisana v homologaciji. Višja masa pa pri avtu lahko pomeni le dvoje - od laboratorijske bistveno višjo porabo in slabšo lego. 

Ko si proizvajalci grizejo nohte

Ni čudno torej, da proizvajalci postanejo precej nemirni ob omembi imena Teknikns Värld in njihovega zloglasnega losovega testa. Jeep grand cheroke je bil med testom leta 2012 že na dveh kolesih, v času trajanja pa so na treh različnih vozilih uničili kar sedem pnevmatik, Hyundai pa je zaradi polomije modela i30 nove generacije objavil celo vpoklic zaradi slabo delujočega volanskega mehanizma! Tudi ponovljeni test testnikov ni zadovoljil.

Celo porsche macan, ki naj bi bil najbolj dinamični kompaktni suv ta hip na trgu, in ford focus, ki vedno rad poudarja svojo dinamično plat, nista povsem prepričala Švedov med losovim testom. Najslabši od aktualnih modelov doslej je trenutno rezultat kie ceed sportwagon. Innajboljši novejši avto, ki je zmogel s standardizirano progo opraviti pri kar 76 km/h? Karavan. Natančneje, honda civic tourer.

Tako je postavljena proga losovega testa.Tako je postavljena proga losovega testa. (Foto: Teknikens Värld)

Ta hitrost pa je še daleč pod tisto, pri kateri je s standardizirano progo zmogla opraviti športna različica xsare picasso, saj je med stožci zdrvela pri 85 km/h. Tesno za petami zgodovinskih tabel sledi kar nekaj modelov Porscheja. Celo ponižna različica opel corse ali seat ibize sta se izkazali hitrejši od današnjih avtov. Očitno je nalaganje mase pri novodobnih avtomobilih pustilo zelo neugodne posledice.

Sedaj očrnili priključnega hibrida

Mercedes-Benz se je po letih zakopane bojne sekire nedavno spet znašel na fronti s švedsko revijo Teknikens Värld. 

Beri dalje...