V Sloveniji je sploh prvi v EU pričel uradno delovati sistem eCall klic v sili iz vozil. Naša država ga je uvedla na simbolični dan 1. 12. Serijsko v avtih šele z letom 2018, čeprav vsaka minuta reševanja družbo stane 1.300 evrov. Doslej na podlagi e-klica že nekajkrat posredovali.
O sistemu eCall oz. e-Klic smo že večkrat pisali, gre za tehnologijo, ki bi lahko tudi pri nas rešila veliko življenj ponesrečencev ali zmanjšala posledice nesreč, saj bo avto vgrajena tehnologija samostojno obvestila klicni center 112, da se je zgodila nesreča ter njeno lokacijo. Odzivni čas po nesreči je zato lahko bistveno krajši, vsaka minuta zaostanka pa je pri reševanju življenj lahko usodna. Po eni od raziskava vsaka dodatna minuta brez upoštevaje posledic smrti poškodovanca stane družbo kar 1.300 evrov.
Vsa potrebna infrastruktura že deluje, iz Uprave za zaščito in reševanje so sporočili, da eCall s 1. decembrom uradno redno obratuje, potem ko se je uspešno zaključilo testno obdobje.
"Sistem obveščanja smo v celoti razvili v Sloveniji, zadnje leto in pol pa ga tudi uspešno testirali, saj smo bili del pilotnega projekta Hero," je za Žurnal24 pojasnil Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje pri Upravi za zaščito in reševanje. Slovenija je prva država v EU, kjer "javni" eCall tako že deluje na polno.
"Preprosto nismo želeli čakati, pa čeprav se bo obvezno pričel sistem v avtomobile vgrajevati šele marca 2018. Testi so pokazali, da sistem deluje bolje od predpisanih norm. Bili smo pozorni tudi na interoperabilnost med baznimi postajami in klicnimi centri po državi," dodaja Tavčar.
"Prvotni načrt pa je bil 1. 1. 2015 in v Sloveniji smo temu cilju kljub kasnejšim zakasnitvam sledili in ga razvijali. Zdelo se nam je brez pomena čakati, če je vse nared. Današnji zagon pa je tudi simboličen zaradi datuma, ki sovpada s klicno številko 112."
V avtih, ki ga že imajo, še učinkovitejši
Kako bodo v državni sistem vključeni avtomobili tistih proizvajalcev, ki so že doslej omogočali storitev e-klica prek lastnih privatnih centrov za pomoč (PSA, BMW, Volvo, Ford ...)? Načrt je, da bo sam prenos obvestila v primeru nesreče sedaj avtomatsko preusmerjen na nacionalne klicne centre, medtem ko so doslej takšne klice operaterji v privatnih centrih "ročno" preusmerjali.
V ta namen so na Upravi že tudi podpisali prvo pogodbo z enim od proizvajalcev, sledile bodo še druge. Privatni centri pa bodo še naprej omogočali vozniku pomoč pri drugih servisnih storitvah, kot je iskanje delavnic, nadzor nad telemetrijo ali posodobitve.
Beri dalje...
Dec 01, 2015