Članek
SPRANI MOŽGANI POTROŠNIKOV
Objavljeno Mar 03, 2014

Ker smo vsakodnevno ujeti v marketinških trikih pa se tega sploh ne zavedamo, pa se sem in tja sprašujemo zakaj nekaj kupujemo, čeprav tega ne potrebujemo in zakaj se odločimo za določen nakup oz. določeno blagovno znamko, sem se odločila, da čisto na kratko opišem nekaj prav zanimivih "odkritij" na tem področju.

Četudi bi razumeli proces našega odločanja za nakupovanje, in čeprav bi nam razkrili, kako nas marketing zavaja, se naše vedenje skoraj ne bi spremenilo.  Govorec, avtor številnih knjig Martin Lindstrom v svojih knjigah razkriva resnico o tem zakaj kupujemo in kje so tiste zanke, na katere nas ulovijo  pri izbiri določenega produkta naprimer v trgovini. Sam se je želel preizkusiti, kako se upreti nakupovanju znamk, ki jih ponavadi kupuje. To so na primer blagovne znamke, na katere smo nanje navezani, katere kupujemo zaradi uveljavitve v družbi, zaradi nostalgije, zaradi "boljše kakovosti" in mnogih drugih razlogov, to so lahko znamka iphone, Nike, Adidas, Barcafe, Cocacola itn. Sam je prišel do ugotovitve, da se enostavno ne moreš upreti nakupovanju "svojih" izdelkov oz. produktov, ki imajo bolj prepoznavno ime. Prav tako opisuje številne marketinške poteze, ki jih lahko opazimo v trgovini. Dolgo sem se spraševala zakaj so mi prav hlače v Bershki z določeno konfekcijsko številko in mi ta številka ni prav v S.Oliverjevi trgovini in spet drugje drugačna zgodba. Trgovci, nekaterih znamk namerno modele z isto številko povečajo, tako da ženska pri tridesetih misli, kako postavna je kot pri njenih dvajsetih. V trgovinah z oblačili je še morje trikov, ki si jih lahko preberete v knjigah Martina. Kaj pa v trgovinah z živili? Ali ste vedeli, da so pri odpiranju določenih plastenk zvoki proizvedeni v laboratorijih? Takšni zvoki, ki v nas vzbudijo najprijetnejša čustva? Zakaj na policah s prigrizki prevladuje rdeča in rumena barva, zakaj se ženske odločimo za nekričečo in nešumečo embalažo čipsa, kjer so naslikani celi kosi zdrave zelenjave? Prav tako nisem vedela, da spreminjajo bravo sadja, barvo rumenjaka, da bi nam bili produkti čim bolj privlačni, ter da  vsak produkt stoji na polici zato, ker ima natančno preštudiran marketing in ne samo zato, ker je najboljšega okusa. Danes se velika podjetja poslužujejo t.i nevromarketinga, in nevromarketinških orodij, s pomočjo katerih ugotavljajo potrošnikove nezavedne želje in izboljšajo svoje produkte in storitve, tudi svojo spletno stran.

Prepričana sem, da ko boste prebrali nekaj takšnih in podobnih knjig kot je "Buy-ology", "Bandwashed", "Born to buy" vam bo sprehod po trgovskem centru prav zabaven. Zakaj neki tu diši po limoni, tam po cimetu in hamburgerju in kruhu, zakaj je tu modro in rumeno, zakaj je to leseno in zakaj ono v ledu, zakaj imajo bonbončki tako smešno ime in zakaj parfum tako sexi ime? :)

You will be impressed!

A. P.

 

anja, tega pač NE SMEMO DOVOLITI!!!

Tudi pri nas doma,..hvala bogu da še nekaj zemljce imamo, (če nam ne bodo tudi tega pobrali),..najboljše sadje, zelenjavo, najboljšo ozimnico, najboljšo kozmetiko! :)

masad m, kar sem napovedala pred 21.timi leti, to se bo dogajalo. Ko bodo ljudje začeli ceniti zemljico, bo Slovenija kot en sam vrt. Ki je včasih že bila.....

...privoščila bi vsakemu Slovenčku, da ima možnost imeti vrt, njivo in pridelati najboljše pridelke, bolj dišeče, čeprav nepopolne barve in oblike... Mnogi Slovenčki bodo PRISILJENI, tako finančno, kot tudi zaradi gensko spremenjene hrane kupiti/najeti svojo njivico. Sicer pa je tudi 6 ali 8 metrov zemlje v širini 2 metra (mogoče kar pred hišo) čisto dovolj. Tako si bodo Kitajčki (in slovenski preprodajalci, imenovani zelena mafija) lahko svoj ogabni, gensko spremenjeni in z kdo-ve-čem obsevani česen zataknili v analne odprtine. Po domače: v rit! Zaenkrat pa s Hvara (!) dobivam fenomenalno olivno olje, sušene olive, bio česen, bio lešnike, ki niso trpki, kot je večina Mercator lešnikov.

vse to samo zato, da nesemo domov stvari, ki jih sploh ne POTReBUjeMO

Jap, žal je tako. In to, da prosijo izdelek, ki so ga videli po tv. Normalno, slepo verjamemo, če Tina Maze ne zboli, če popije ta in oni čaj, potem sigurno tudi mi ne bomo zboleli. Pošteno, vsi smo okuženi s tem, eni v večji in drugi v manjši meri. Sama se poskušam malo obvladati,..zadnje čase imam raje izdelek v trgovini dlje časa v roki, in se velikokrat premislim preden izberem, saj imam dejansko to že doma. Nikoli ne vzamem vozička, ki so tako in tako preveliki za traparije. :) Kar se tiče pa krize, je res, mnogi so, smo zmanjašli potrošnjo, amapk tudi to so presneto tržniki uporabili v svoj prid. Manj denarja za več kakovosti, nizkocenovni prevozniki itd. In sigurno bo čedalje več "manipulacij". Tudi če se bomo izmikali tv oglasom, bodo prej ko slej v naše nabiralnike poslali kup papirja in akcij, ko bomo v mestih pa še bolj,..nezavedno: glasba, vonjave- to nas bo premamilo! In če smo spet pri krizi,..hvala bogu, privoščila bi vsakemu Slovenčku, da ima možnost imeti vrt, njivo in pridelati najboljše pridelke, bolj dišeče, čeprav nepopolne barve in oblike :)

A.P., seveda je tako, kot si napisala. Ampak večina Slovencev bo šla v letu ali dveh (želeli ali ne) - na minimalizem. Kaj to pomeni? - morebitna prodaja avtomobila - mogoče odpoved mobilne telefonije (pravkar sem na Telekomu skenslal Moneto - pozor, od 1. aprila bo to, da imate vključeno Moneto, posebej plačljivo!). - zmanjšanje vnosa hrane za recimo 15 ali 20%. - mogoče oddajanje velikega stanovanja podnajemnikom, osebna komoditeta gor ali dol Na ta način mnogi potrošniki reklam v bodoče sploh ne bodo več gledali/videli. :) In efekt reklam(iranja) bo, na moje veliko veselje, šel proti ničli... :)

Televizije ne gledam že odkar imam internet, ampak poškilim pri mami, ki je odvisna od nje in jo ima stalno prižgano (živimo v skupnem stanovanju). Včeraj sem ravno jedla na njenem koncu in je imela televizijo stalno prižgano, šaltala je iz programa na program in pustila prižgano na reklamah. Ravno tako naglas, kot vse ostalo... Ne vem, sama sem snemala reklame že, ko sem delala na radiu med študentskim časom. In ja, dejansko so ljudje hipnotizirani s tem. Moja sestra, ki prodaja farmacevtske in kozmetične izdelke pravi, da ljudje pridejo k njej in zahtevajo izdelek, ki ga vidijo na televiziji, čeprav ima boljše in bolj poceni izdelke... Masovna zasvojenost...