Ker smo vsakodnevno ujeti v marketinških trikih pa se tega sploh ne zavedamo, pa se sem in tja sprašujemo zakaj nekaj kupujemo, čeprav tega ne potrebujemo in zakaj se odločimo za določen nakup oz. določeno blagovno znamko, sem se odločila, da čisto na kratko opišem nekaj prav zanimivih "odkritij" na tem področju.
Četudi bi razumeli proces našega odločanja za nakupovanje, in čeprav bi nam razkrili, kako nas marketing zavaja, se naše vedenje skoraj ne bi spremenilo. Govorec, avtor številnih knjig Martin Lindstrom v svojih knjigah razkriva resnico o tem zakaj kupujemo in kje so tiste zanke, na katere nas ulovijo pri izbiri določenega produkta naprimer v trgovini. Sam se je želel preizkusiti, kako se upreti nakupovanju znamk, ki jih ponavadi kupuje. To so na primer blagovne znamke, na katere smo nanje navezani, katere kupujemo zaradi uveljavitve v družbi, zaradi nostalgije, zaradi "boljše kakovosti" in mnogih drugih razlogov, to so lahko znamka iphone, Nike, Adidas, Barcafe, Cocacola itn. Sam je prišel do ugotovitve, da se enostavno ne moreš upreti nakupovanju "svojih" izdelkov oz. produktov, ki imajo bolj prepoznavno ime. Prav tako opisuje številne marketinške poteze, ki jih lahko opazimo v trgovini. Dolgo sem se spraševala zakaj so mi prav hlače v Bershki z določeno konfekcijsko številko in mi ta številka ni prav v S.Oliverjevi trgovini in spet drugje drugačna zgodba. Trgovci, nekaterih znamk namerno modele z isto številko povečajo, tako da ženska pri tridesetih misli, kako postavna je kot pri njenih dvajsetih. V trgovinah z oblačili je še morje trikov, ki si jih lahko preberete v knjigah Martina. Kaj pa v trgovinah z živili? Ali ste vedeli, da so pri odpiranju določenih plastenk zvoki proizvedeni v laboratorijih? Takšni zvoki, ki v nas vzbudijo najprijetnejša čustva? Zakaj na policah s prigrizki prevladuje rdeča in rumena barva, zakaj se ženske odločimo za nekričečo in nešumečo embalažo čipsa, kjer so naslikani celi kosi zdrave zelenjave? Prav tako nisem vedela, da spreminjajo bravo sadja, barvo rumenjaka, da bi nam bili produkti čim bolj privlačni, ter da vsak produkt stoji na polici zato, ker ima natančno preštudiran marketing in ne samo zato, ker je najboljšega okusa. Danes se velika podjetja poslužujejo t.i nevromarketinga, in nevromarketinških orodij, s pomočjo katerih ugotavljajo potrošnikove nezavedne želje in izboljšajo svoje produkte in storitve, tudi svojo spletno stran.
Prepričana sem, da ko boste prebrali nekaj takšnih in podobnih knjig kot je "Buy-ology", "Bandwashed", "Born to buy" vam bo sprehod po trgovskem centru prav zabaven. Zakaj neki tu diši po limoni, tam po cimetu in hamburgerju in kruhu, zakaj je tu modro in rumeno, zakaj je to leseno in zakaj ono v ledu, zakaj imajo bonbončki tako smešno ime in zakaj parfum tako sexi ime? :)
You will be impressed!
A. P.
Mar 03, 2014