Članek
Anton Komat: Posvetilo duhovni aristokraciji IV.
Objavljeno Nov 18, 2017

Duhovni aristokrat je izviren človek, kakor ga je ustvarila narava, je pogumen in zvest, plemenit in sočuten in ker mu je dana beseda sveta. Za to ni potreben fizični odmik iz družbe, ampak metafizičen. Duhovni aspekt bivanja je najvišji aspekt človekovega obstoja in prav to je edina alternativa totalitarizmom sodobnega sveta. Vse to sijajno opisuje Ernst Junger (1895-1998) v svoji knjigi »Der Waldgang«(1951) – prevod »The Forest Passage« (2013), kjer lik nekdanjega izobčenca preimenuje v sodobnega gozdohodca. Podoben lik najdemo z imenom Dag Bjorndal v romanih, ki jih je napisal Trygve Gulbranssen (1894-1962),»In večno pojo gozdovi« in »Dediščina gozda« (oba leta 1933). Junak Dag pravi: »Če bomo čepeli doma za pečjo, se ne bomo rešili njihovih prekletih laži. Upiral sem bom kralju, oblasti in vsem, šel bom v gozd in hodil po poteh, po katerih bi si mi nihče ne upal slediti.« Gozd je pradomovina človeka in prostor, kjer živijo odločni možje. Mož mora držati besedo, sicer beseda drži moža. Mož-beseda ve, da je njegova dolžnost biti zagovornik resnice in varuh zatiranih ter nemočnih. Moška dolžnost je tudi, postati od oblasti, čim bolj neodvisen človek, neodvisen tudi od mnenja ljudi. S tem zasije v svoji duhovni aristokratski drži.

Vsak totalitarizem pa ima svoje šibke točke, svoj locus minoris resistentie. Predstavljaj si velik sod, poln vode in človeka, ki vanj s svedrom vrta luknje. Sod je prispodoba korporacij, nivo vode v njem pa predstavlja njihovo moč. Vrtalec lukenj je Jungerjev gozdohodec. Več kot je lukenj, več vode izteče, in več kot je vrtalcev, manjša je moč korporacij. Te sicer poskušajo zamašiti odprtine, skozi katere odteka njihova moč, vendar je mašenje lukenj zamudno opravilo. Vrtalci so v veliki prednosti, in če jih je mnogo, iz soda voda hitro izteče. To je v prispodobi taktika gozdohodcev. Njihov upor ni delo anarhista, ki sovraži elite in svet tehnologije. Upornik tudi ne predstavlja brezzakonja, pač pa sledi večnim zakonom človeka, načelom njegove naravne etike. Vrednote naravne etike človeka so: svetost življenja, dostojanstvo človeka, dolžnost do drugih, odgovornost do drugačnih in posvečenost umrlih. V času nevarnosti se gozdohodcu zgodi ura razsvetljenja, ura resnice, obudi se mu notranja mitologija kot zaklad, ki se prikaže iz globin nezavednega. Mož odkrije, da je lagal svojemu srcu. Prepoznal je praznino bivanja, razraščanje puščave duha, o kateri piše Nietzsche: » »Gorje tistemu, ki nosi puščavo v sebi! Puščava požira vse. » Naloga gozdohodca je puščavo duha namočiti z vodo življenja.

Izkušnja gozda prinaša odpravo Ega in maske, ki jo nosimo. Človek prepozna sebe in sočloveka. V sočutju in dajanju pomoči se uresničuje temeljni kozmični etični red, naravna etika človeka. Vzcveti bratstvo med ljudmi in naravo, ki je utemeljeno na plemenitosti. Izvor plemenitosti pa je zahteva po zaščiti – zaščiti nemočnih pred grožnjami zveri in pošasti. To je aristokratska drža in gozdohodec je aristokrat duha.

Odpor je nujen že sedaj v »mehki« totalitarni državi, kjer že čutimo, da je legalna svoboda zgolj uzakonjen strah. Odpor v vseh oblikah in kjerkoli, na vasi ali sredi mesta. Pristaš gozdne poti se skrije za svojim poklicem, ki ga opravlja. Gozdohodec je kot kameleon, prilagodi se vsakim razmeram, hkrati pa ga nič ne pritegne. Zanj je nujen odmik od množične psihoze, razglašenih potreb, potrošništva, ideologij, kolektivizma in kontrolnih mehanizmov. Izstopiti mora iz manipulacije, materializacije in instrumentalizacija življenja, ki je zreducirano zgolj na uporabnost. Motivi so mu modrosti, kot so jih izrekli: Novalis: »»Realnost je prav tako magična, kot je magičnost realna.«, Ernst Junger: »Ko bo posameznik našel varnost v svojem srcu, se bo svet spremenil.« in Goethe: »Človek se rodi, da bi živel svojo lastno usodo. Smisel življenja je življenje samo.« To so misli, ki odsevajo tostransko metafiziko, ki ni več zagledana v onstranstvo in kot taka ne uteleša nič absolutnega, trdnega in nesprejemljivega. Sem življenje, ki želi živeti, v sredini življenja, ki želi živeti. Vsako razlaganje življenja se začne v naravi; tukaj se polagajo temelji svetovnim nazorom. 

VABILO: 

Vabim vas na predstavitev moje nove knjige po imenu ZEMLJA VODA SEME. Predstavitev knjige bo na Forumu 33. Slovenskega knjižnega sejma v Cankarjevem domu, v soboto, dne 25.11.2017, ob 16. uri. Pogovor s pisateljem bo vodil pater dr. Karel Gržan.

Prihajajo mračni dnevi ko bo čas za tako branje pri brlivki, če atomska odpove.

Vsa Čast...upam,da Vas ob kakšni priložnosti osebno spoznam...lp Rijad