Referendum o drugem tiru bo


Spoštovana Mojca Kuhar, odnosi z javnostmi Ministrstvo za infrastrukturo.


Veseli me, da ste zapisali in navedli številke, ki lahko služijo kot dokaz v kasnejšem času, kako ste zavajali volilno telo in državljane Slovenije. Namreč mantra »pod milijardo« vašega g. Lebna in ostalih je tako blago rečeno zavajajoča kot je bila začetna cena Teš 6 na začetku.


Ljudje, ki mešajo praskanje bagarja z tehnologijo TBM v predoru Markovec kot je to počne dr. Damijan vam ne morejo posredovati natančnih podatkov, ker preprosto ne razumejo materije.

Gospa ni lepo, da se spuščate v teme, ki jih ne obvladujete in ob tem zavestno zavajate volivce, ki bojo morali jeseni na referendum.


Najprej primerjate dvotirne predore, ki so zgrajeni in v gradnji z enotirnim drugim tirom.
Je to norčevanje ali neznanje?

Ko vzamemo vaše podatke o cenah, ki so mimogrede tudi nekatere napačne in izračunamo povprečje, ki nam pove, da v EU stane kilometer dokončanega in opremljenega predora 78 minjonov evrov. Se razume krat dve cevi to pomeni 156 milijona evrov po kilometru na trasi dvotirne proge.


Ko pomnožimo to povprečno ceno EU predorov z dolžino z 20,5 km predorov na enem tiru in še z 16,5km ubežnih predorov v polnem profilu ter dodamo še 7km enotirne proge še brez viaduktov in mostov, kar znaša vsaj še dodatnih 52,5 milijonov dobimo vsoto 2.398 milijonov evrov. Ta vsota izražena na kilometer predora znese z viadukti preko 80 milijonov evrov na km.

Res pa je da so pri nas polovico nižje plača in znaša v investiciji delež plač cca 8% in bi se investicija lahko v celoti zmanjšala za približno 130 milijonov evrov.

Povedano drugače, realna vrednost drugega tira ni malce pod milijardo ampak še brez kraških presenečenj krepko preko 3.303 milijone evrov, če govorimo o dvotirni progi po trasi druge tira in če še odštejemo prihranek zaradi lokalne cenejše delavne sile je to nekje 3.176 milijona evrov.

Gospod rudarski inženir Matjaž Cerovac, z veliko izkušnjami doma in tudi v tujini je navajal ceno, ki je bila zgolj gradbeniško izdelan predor in še brez vseh dodatnih stroškov deponij, elektro in trojnih inštalacij….
Verjamem, da je imel dobronamerne ocene stroškov s strani avstrijskega podjetja, s katerim je v preteklosti sodeloval toda v tej ceni manjka še naša lokalna korupcija in ostala folklora.
Naj navedem samo en primer iz avtocestnega križa podjetje Rosenbauer (da govorimo o konkretnih imenih) je takrat izdelovalo TLA hidrant za predore po ceni cca 10.000€ To je hidrant, ki ga lahko izvleče vsakdo ker ima tanjšo fleksibilno cev dolžine 120m in primeša penilo in je tako mogoče v predoru samo reševanje. Kjer si lahko pogledate kako učinkovito je na naslednjem linku https://vimeo.com/207967550

Pri nas je ta izdelek prodal uvoznica in zastopnica podjetja Rosenbauer, najprej podjetju Riko, ki ga je prodalo naprej podjetju SCT. Prosil bi vas, če si upate, da objavite ceno, ki jo je DARS plačal za teh nekaj hidrantov v predoru Trojane in v predoru Vižmarje. Prepričan sem, da si te številke ne boste drznili objaviti, ker bi davkoplačevalci spoznali zakaj je pri nas vse toliko stane.

V tabeli izračun

                   
Primerjava stroškov predorov po Ministrstvu za infrastrukturo.                  
  enota Koralpe Brenner Semmering Gotthard povprečje drugi tir enotirni drugi dvotirni tir  
dolžina km 30 55 27 57   20,5 20,5  
dejanska dolžina dveh cevi km 60 110 54 114   37 41  
vrednost miljonov € 4.500 9.700 3.300 10.000   2938 3176  
enota cene miljonov €/km 75,00 88,18 61,11 87,72 78,00 79,41 77,46  
                   
Enotirna varijanta drugega tira                  
dolžina   20,50 km            
ubežni predor polni profil   16,50 km            
Skupaj predorov   37,00              
vrednost tunelov   2.886,11 miljonov €            
še 7 km enotirne proge   52,50 miljonov €            
SKUPNA VREDNOST   2.938,61 miljonov €            
                 
Dejanska vrednost KOPER - DIVAČA                  
dolžina   20,50 km            
dvojni tunel   41,00 km            
vrednost tunelov   3.198,13 miljonov €            
še 7 km dvotirne proge   105,00 miljonov €            
SKUPNA VREDNOST   3.303,13 miljonov €            
                   
razmerje plač EU / SLOVENIJA 1:2     2            
odstotek plač v projektu   8 %            
Izračuna zmanjšane vrednosti   3.176,08 miljonov €            
Razlika zaradi plač prihranek 4%   127,04 miljonov €            
                   
                   

Pri nas se bo predore "praskalo"!

Slika “praskala” ki pač ni TBM. Da pripeljemo bager v klanec ne rabimo dostopnih cest širine 12 in več metrov.

Markovec in TBM tehnologija v Studio City, 03. aprila 2017

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arh. MBA