Četudi bi to morda držalo – navkljub nauku preteklih let, da res nikoli ni nobenega razloga za zaupanje vladnim številkam – Hancockovih “94%” deluje nerealno, posebej glede na številna poročila o šibkem zanimanju – posebej v revnejših okoliših, med etnično manjšino in med delavci nacionalnega zdravstvenega sistema NHS.
Pomembno pomniti: Mnenjske ankete niso nobeno merilo za odraz realnega stanja in popularnost ni noben odraz kvalitete ter nedvomno je v interesu oblasti ustvariti podobo po kateri bi se disidenti počutili, kot da naj bi bili v veliki manjšini.
To je zanimivo poglavje. V zadnjem času se je veliko govorilo o cepilnih potnih listih in morda se bodo zares realizirali, obenem ni za spregledati, da se čez večino javnega diskurza pojavlja ideja, da so cepilni potni listi “neizogibni”.
Ideja o neizogibnosti je mogočno marketinško orodje. Lahko se jo uporabi kot spodbujanje oziroma pripravljanje terena za implementacijo določene politike. Po drugi strani pa se jo lahko uporabi tudi za vzbujanje občutkov poraženosti pri konkretni opoziciji, se torej na tak način zmanevrira njihov pristanek in to brez uporabe sile.
Opaziti je, da se je tovrstna narativa-poraza v zadnjem času uveljavila pri predhodno domnevno odločnih skeptikov do covid ukrepov.
Peter Hitchens je nedavno objavil, da se je cepil in trdil, da je bil premagan in da so cepilni potni listi neizogibni:
Imam močan občutek, da bo vsako potovanje in veliko drugih stvari povsem onemogočeno, v kolikor ne bom imel zahtevanih cepilnih dokumentov.
Ravno danes (op. prev.: v času prvotne objave članka) se je Lord Sumption dotaknil iste vsebine in to v zelo podobenem jeziku:
Parlamentarec Desmond Swayne, še en dolgotrajni lockdown skeptik, je prav tako kapituliral danes (op. prev. v času prvotne objave članka):
“Cepite se sedaj, ker boste v to sčasoma tako ali tako primorani” je glavno sporočilo in ni težko spregledati marketinške uporabnosti takšnega diskurza.
Iz povsem logističnega vidika je veliko, veliko lažje (in tudi ceneje) usmerjati ljudi k mišljenju, da bodo cepilni potni listi, kot pa jih dejansko uvesti.
Kot je posameznik komentiral na twitterju:
(prevod: Verjamem, da je to naslednji nivo psihološke operacije - ustvariti prepričanje, da so kritični posamezniki v manjšini, ko je pa je v resnici ravno obratno veliko bolj verjetno resnično. Ampak če je um zmanipuliran in premagan je morda nekoliko več alla pristanka na to igro (or. more just ‘tag along for the ride).)
S-g- truth: Ali bodo sčasoma izdajali cepilne potne liste? Morda.
Morda pa bodo vsi tej triki propadli in bodo primorani k uporabi več palice in manj korenčka. Ampak enako mogoča deluje tudi možnost – vsaj za sedaj – da bodo povsem angažirani okoli spodbujanja občutka poraženosti pri tistih, ki se upiramo, da bi tako povečali število cepljenih.
Pomembno pomniti: cepilni potni listi bi postali “neizogibni” samo v primeru, ko bi se večina ljudi cepila. Če dovolj ljudi zavrne svojo predvideno neupirajočo se vlogo, potem ta program ne bo nikoli zares deloval.
Torej. Opaziti je razpoke pri temeljih vseh glavnih marketinških kategorijah uporabljenih za prodajo tega cepiva. A kakšen bo končni izzid?
Iskreno, verjetno ne ne-pozitiven (or. not an un-positive one) bi rekel. Vsem strategijam je skupno dejstvo, da se jih pridružuje naraščajoč histeričen odsev obupa.
Če bi se zares 94% populacije cepilo, potem ne bi bilo nobene izjemno hude potrebe po (marketinški) prodaji cepiva. In če bi zares primanjkovalo cepiva, potem mediji tega ne bi oglaševali, ampak bi nagovarjali k blaženju splošne panike.
V tem času so bili uporabljeni ali v tem času so se razkrili tudi posamezniki, ki so prej očitno le igrali pomembne anti-lockdown kritike. Gre za ene izmed ključnih kart in na vse so igrali naenkrat. To je poteza iz obupa.
Na kratko, obstajajo dobri razlogi za zaključek, da je upor proti “novi normalnosti” veliko bolj razširjen, kot je oblast kdajkoli pričakovala da bo.
Enostavno ne postaviš Kraljice v zoom klic, kadar zmaguješ.