Članek
"Božične lučke gorijo še preden prvonovembrske sveče ugasnejo"
Objavljeno Nov 03, 2015

"Zdi se, da trgovci z oglasnimi kampanjami začenjajo vsako leto prej. Prvi reklamni letak sem v nabiralnik prejela 1. oktobra. Od takrat me nenehno bombardirajo s svojimi novoletnimi ponudbami," nam je sporočila bralka. Ljudje si zapomnimo informacije, ki jih najprej slišimo oziroma vidimo, zato se trgovcem z božično-novoletnimi oglasi vsako leto tako mudi, odgovarjajo strokovnjaki za marketing.

Zdi se, da so z božičnimi motivi vsako leto prej okrašena tudi nakupovalna središča. Nič nenavadnega ni več, če na novoletno okrasitev naletite že sredi oktobra. 

"Zmaga tisti, ki je prvi. Možgani pač tako delujejo, na to se ne da vplivati. Ko pride prva informacija v možgane, ki so že prazni, si jo človek bolj zapomni. Ljudje ničesar ne pozabijo, v spominu ostane vse kar je bilo sprejeto. Na začetku, ko v glavi še ni gneče, se te informacije praviloma zapišejo blizu tistega dela, kjer so zapisani prazniki, obdarovanje, in podobno. Zato možgani prej povežejo te informacije kot katerekoli druge,"pojasnjuje strokovnjak za marketing in komuniciranje Miro Kline.

Aljoša Bagola, kreativni direktor na Pristopu pa ravnanje trgovcev opisuje kot trgovanje s prazniki: "Dandanes so koledarski prazniki kapitalistična pot okoli sonca, trgovske sezone so oblikovane tako, da potrošniki sploh nimamo časa zadihati in zapreti svojih denarnic."

Ob tem cinično pripomni, da se bomo morali na božične praznike začeti pripravljati sredi julija, če bodo trgovci med seboj tako tekmovali.

Kapitalistično pot okoli sonca pa ponazori tako: "Božične lučke gorijo še preden prvonovembrske sveče ugasnejo. Ko nazdravimo s penino, je tukaj že kič za valentinovo in nato pustne maske. Še preden se obrnete so potem tu že velikonočni zajčki in vse za poletne počitnice. Ko pridete domov, če vam je sploh uspelo iti na morje, vas nato že čakajo šolske potrebščine in kmalu spet prvonovembrske sveče."

Taktika deluje, čeprav nam gre morda na živce

Potrošniki smo sicer na nek način jezni, ko ugotavljamo, da nas tri mesece prej opominjajo na to, da bomo morali na veliko zapravljati.

Beri dalje...