Drugačna politika
Ekipa OPS
Drugačna politika

Ponedeljek, 17. Februar 2020 ob 14:29

Odpri galerijo

UVAJANJE DRUGAČNE POLITIKE -politike novega tisočletja

Nekatere opredelitve politike

Umestitev države. Država je osnovna oblika političnega organiziranja neke družbene skupnosti, kot formalni predstavnik družbene enotnosti pa opravlja celo vrsto funkcij, ki so nujne za življenje družbe kot celote. Država je torej oblika javne oblasti, ki je tej družbi odtujena in nadrejena katere osnovna funkcija je varovanje in pospeševanje določenega ustroja družbe.

Glavno sredstvo države je uporaba ali grožnja uporabe legitimnega prisiljevanja, bistvo njene državnosti pa je obstoj aparata javne oblasti, ki razpolaga z monopolom organizirane prisile in je ločen od družbe.

V tem splošnem organizacijskem okviru neke države je državljan vsaka fizična oseba, ki je pravno vezana nanjo tako, da so ji formalnopravno zagotovljene in dostopne vse osebne in ekonomsko-socialne pravice, in sicer ne glede na to, ali živi na ozemlju te države ali pa nekje v tujini.

Prej omenjeno družbo pa lahko opredelimo kot organizirano skupnost ljudi, ki so povezani z vzajemnim delovanjem na naravi in z najrazličnejšimi medsebojnimi odnosi. Pogoj nastanka in obstoja neke razredne družbe je proizvodnja različnih (materialnih) dobrin, iz katere izvirajo tudi odnosi znotraj nje.

Znotraj neke države imajo pomembno in velikokrat tudi odločilno vlogo politične stranke, ki jih kaže razumeti kot razmeroma stalne organizacijske tvorbe. Njihovo bistvo je v tem, da temeljijo na razredni razčlenjenosti družbe in si v okviru določene ideologije prizadevajo bodisi pridobiti ali ohraniti državno oblast oz., da bi bile v njen vsaj udeležene. V tej zvezi se srečujemo tudi s pojmom politika, ki predstavlja področje odnosov med posameznimi razredi v družbi oz. kot njihov odnos državne oblasti in boja za osvojitev ali ohranitev te oblasti.

Splošna umestitev politike. Po nekaterih zelo splošnih opredelitvah naših leksikografov naj bi politiko v ožjem smislu razumeli kot dejavnost neke države ali kot neko ravnanje, ki je usmerjeno nanjo. V širšem smislu pa naj bi kot politiko razumeli vsako družbeno dejavnost, s katero se ureja temeljni položaj človeka in družbenih skupin v posamezni družbi in v mednarodnih razsežnostih.

Bistvene prvine oz. sestavine politike po teh opredelitvah so: politični subjekti, kot osebnosti in nosilci te zavestne dejavnosti; politična ideologija, kot nauk o poglavitnih idejah v njenem okviru; in politična aktivnost, kot zavestna dejavnost v njenem okviru. Politika se običajno poimenuje glede na njene subjekte (npr. državna politika, strankarska politika, politika združenih narodov, ipd.), pa tudi po drugih merilih, med katerimi sta zlasti pomembna ozemeljski obseg in vsebina politične dejavnosti (npr. zunanja politika, notranja politika, stanovanjska politika, kulturna politika, znanstvena politika, itn.).

S proučevanjem in raziskovanjem politike se ponekod ukvarja posebna družboslovna veja, ki jo največkrat imenujemo "politologija" in jo opredeljujemo kot znanost oz. znanost o politiki. Nekateri politologijo uvrščajo med najstarejše znanstvene veje, ki pa so jo šele v novejšem času začeli uvajati tudi kot samostojno študijsko in raziskovalno smer.

Pri nas so še nedavno tega v okviru tovrstnega visokošolskega študija gojili vrsto njenih disciplin (npr. politična teorija, zgodovina političnih doktrin, politični sistemi, znanost o upravljanju , mednarodni odnosi, sodobno delavsko in socialistično gibanje, politična teorija socializma, ipd.).Medtem, ko so po zaključku študija iz tega okvira prihajali tako imenovani "politologi", ki naj bi se po teh opredelitvah znanstveno ukvarjali s politiko.

Vendar se je večina njih potem znašla na različnih bolj ali manj pomembnih mestih v državni upravi in v vodstvu podjetij. Tako je mogoče veliko teh kadrov najti med sedanjo tako imenovano "menedžersko elito", ki jo je naplavil prejšnji (socialistično-samoupravni) sistem.

Ustvarjalna opredelitev politike. Poleg navedenih zelo splošnih opredelitev politike, kakršne lahko srečamo samo v okviru nekdanjih socialističnih držav, pa, seveda, lahko zasledimo tudi popolnoma drugačne opredelitve politike. V strokovni literaturi razvitih držav je politika opredeljena kot zelo pomembna strokovna dejavnost, ki predvsem odloča o gospodarskem življenju in rezultatih gospodarske dejavnosti v neki družbeni skupnosti.

V okviru take strokovne dejavnosti se na ustvarjalen način in na znanstveni podlagi odloča o temeljnih ciljih za delovanje slednje, oz. se izbirajo ustrezne strategije za usmerjanje delovanja družbene skupnosti za doseganje njenih temeljnih ciljev. Na podlagi take dejavnosti se politika konkretizira z ožjo določitvijo ciljev v času in prostoru, z opredelitvijo potrebnih nalog in ciljno usmerjenih aktivnosti za njeno uresničitev.

Hkrati politika predstavlja tudi podlago za usmerjanje miselnega ustvarjalnega dela v družbeni skupnosti, ki jo v širšem smislu razumemo kot državo, v ožjem pa smislu pa kot posamezno gospodarsko družbo ali podjetje. Ustvarjalnost (razumemo jo kot razmišljanje, ki rodi nove ideje) oz. ustvarjalno delo je potemtakem ključni dejavnik pri oblikovanju in udejanjanju tako opredeljene politike.

V razvitem zahodnem svetu torej politiko opredeljujejo kot ustvarjalno dejavnost, v okviru katere se iščejo in izbirajo temeljni cilji neke družbene skupnosti, medtem ko je odločanje v politiki osrednje jedro njene državnosti. Pripravljanje osnov politike je zato treba razumeti kot zelo zahtevno strokovno delo, ki mora biti med drugim naslonjeno tudi na znanstvena izhodišča in ustvarjalno razmišljanje tistih, ki predlagajo določeno politiko.

To pa so izbrani predstavniki družbene skupnosti (poslanke in poslanci) v njenem najvišjem državnem organu (parlamentu) in poleg njih tudi nekateri zaposleni v državnih organih, ki imajo posebna pooblastila. Predstavniki družbene skupnosti v njenem parlamentu oz. po naše poslanci se tako pri oblikovanju in udejanjanju določene politike pojavljajo v posebej zahtevni vlogi, saj preverjajo zamisli take politike, jo dopolnjujejo in potrjujejo ter pooblaščajo določene državne organe oz. druge izvajalce za njeno uresničitev.

Tako oblikovana politika neke družbene skupnosti se potem v najožjem smislu vsebinsko nanaša na proizvodnjo, tržno in finančno usmeritev njenih gospodarskih delov oz. na posamezne gospodarske družbe ali podjetja. Razen tega se sprejeta politika odraža tudi v medsebojnih (človeških) odnosih znotraj teh delov, z vidika bodočnosti (razvoja) pa se nanaša tudi na znanost. Politiko takih gospodarskih delov je sicer mogoče obravnavati celovito, toda v resnici je njihova politika sestavljena iz vrste ožjih politik:

razvojna politika, glede razvoja njenega celotnega poslovnega procesa s posebnim poudarkom na inovacijski dejavnosti, razvoju izdelkov in tehnologije ter zato potrebnih investicij; politika kakovosti, glede stopnje kakovosti izdelkov, ki jo omogoča vgrajena tehnologija proizvodnega procesa in zahteva tržišče oz. jo je pripravljeno tudi plačati;

finančna politika glede preskrbe, preoblikovanja, uporabe in vračanja vseh vrst finančnih sredstev; proizvodna politika glede obsega in asortimana tržno želenih izdelkov, tehnologije proizvodnega procesa, tehnične ravni proizvodnje, ipd.;

politika nabave, glede obsega, načina in virov preskrbe s surovinami, materiali, energijo, storitvami, ipd. politika prodaje glede plasiranja izdelkov in doseganja potrebne donosnosti in tržne vrednosti prodanih izdelkov in storitev;

in kadrovska politika  glede izbire, izobraževanja in razmeščanja strokovnih in vodilnih ter drugih kadrov, kot tudi glede življenjskih in delovnih razmer v gospodarski družbi, ravni plač, ipd.

Morda kaže k navedenim opredelitvam politike dodati še to, da je na ustvarjalnost in znanost naslonjena politika v primerjavi z drugačnimi pristopi lahko tudi veliko bolj dolgoročna. Poleg tega pa ustvarjalen in znanstven pristop pri oblikovanju politike zagotavlja tudi precej več manevrskega prostora.

Preživelo razumevanje politike. Mnogi podatki in izkušnje kažejo, da je navedena ustvarjalna opredelitev politike pri nas zelo zapostavljena. Pri nas namreč še vedno prevladuje razumevanje politike, kot je bilo razširjeno v preteklem (socialistično-samoupravnem) obdobju in ga nakazuje prej omenjena splošna opredelitev politike. Po tem razumevanju je politika zgolj samo nekakšna stalna planska odločitev ali pravilo obnašanja  v možni situaciji, medtem, ko je planiranje najširši okvir poslovnega odločanja v taki družbenopolitični (samoupravni) skupnosti.

Vendar očitno velja podpirati in se zavzemati za omenjeno ustvarjalno opredelitev politike, medtem, ko gre planiranje razumeti kot pomembno sredstvo za udejanjanje politike. razlika med obema pristopoma je očitna in v vsebinskem smislu tudi zelo pomembna. Zato se ne gre čuditi, da so sedanjemu popolnoma zgrešenemu in že davno preživelemu razumevanju politike pri nas potem zelo podobni tudi doseženi rezultati.

DEJANSKE RAZMERE NA PODROČJU POLITIKE V SLOVENIJI

Posledice preteklega dogajanja. Iz navedenih splošnih opredelitev politike je tako med drugim mogoče izluščiti tudi srž sedanjih ključnih problemov. V preteklosti so bile take opredelitve politike nujne zato, da so o vseh najpomembnejših družbenih vprašanjih lahko odločali v tesno zaprtih partijskih krogih. Zato so bila v tistih časih potrebna taka predstavniška telesa družbene skupnosti, ki so brez lastnega razmišljanja in prispevka samo potrjevala tako sprejete (partijske) odločitve.

Potreben je bil torej nekakšen glasovalni stroj, ki je lahko zagotovil tudi širše sprejetje take politike, medtem ko je dobro utečen represivni aparat politične policije med drugim zagotavljal tudi njeno uresničevanje. Zato je bil izumljen tudi tako imenovani "delegatski sistem" v nekdanji državi, ki je dolga leta pod plaščem samoupravljanja med drugim zagotavljal tudi legitimnost odločanja o politiki oz. najpomembnejših vprašanjih v zelo ozkih krogih.

Razumljivo mora biti, da je bila stroka pri tem potisnjena povsem v ozadje, saj so prevladovali čisto drugačni (največkrat zgolj samoljubni) interesi. Nenazadnje to tudi ni čudno, saj so bili skoraj vsi tedanji voditelji brez ustrezne izobrazbe. Samo redki med njimi so jo pridobili šele kasneje, vendar večinoma na politološkem področju, ki pa je že bilo omejeno in je zato mogoče oceniti tudi vrednost take izobrazbe.

Tako razumevanje politike in obnašanje pri njenem sprejemanju in udejanjanju v preteklosti pa še vedno predstavlja veliko breme na ramenih večine tistih, ki se še danes hočejo ukvarjati z zelo podobno politiko. Edina razlika je pravzaprav samo v tem, da so zamenjali in preimenovali le ogrinjalo, s katerim je tako početje prekrito. Nekdaj se je tak plašč imenoval "socialistično samoupravljanje", danes pa mu isti ljudje brez sramu rečejo "demokracija", čeprav je dogajanje pod njim ostalo več ali manj nespremenjeno.

Vseh teh (kvazi) politikov gotovo ne moti niti dejstvo, da je tako njihovo obnašanje in ravnanje na področju politike, ki so ga v pomanjkanju lastnih idej očitno prevzeli od svojih predhodnikov in vzornikov, že davno tega povozil čas. Zato ga tudi ne morejo več vleči s seboj v nedogled, čeprav si nekaj takega, seveda, močno želijo.

Sedanje strankarsko obnašanje. Sedanje stanje na področju splošnega razumevanja politike in ravnanje političnih strank pri njenem oblikovanju ter sprejemanju v primerjavi z bližnjo in daljno preteklostjo sploh ni dosti drugačno. Kljub nekaterim navideznim demokratičnim spremembam v letu 1990, je vsaj glede politike vse več ali manj ostalo pri starem. Za politične stranke, ki so izšle iz tedanjega okvira družbenopolitičnih organizacij (takratne ZKS, ZSMS, in SZDL, ki so se postopoma prelevile v sedanji stranki SD, LDS, ZARES, SNS in DESuS) je to popolnoma razumljivo in kaj drugega tudi ni bilo mogoče pričakovati. Zato glede njihovega obnašanja na področju politike tudi ne gre izgubljati besed.

Vendar pa ni mogoče razumeti, da tudi nove politične stranke oz. tako imenovane "stranke slovenske pomladi" niso na področje oblikovanja in sprejemanja politike vnesle nobenih pretresljivih sprememb. Prav nasprotno, mogoče je celo trditi, da so bile v mnogo čem celo precej manj domiselne od bivših političnih strank oz. so se večinoma obnašale še bolj "papežko od papeža". Kot je že bilo povedano se to dogaja zaradi prevelike zaverovanosti njihovih (takratnih in nekaterih sedanjih) voditeljev samih vase in v svojo (ne)sposobnost.

Najbolj zgovoren dokaz za to trditev je klavrn razpad tedanje koalicije novih političnih strank. (poimenovane Demos), Nekaterih hudih posledic tega nerazumnega in samoljubnega početja pa zagotovo ne bo mogoče nikoli ustrezno premostiti. Teh žalostnih dogodkov prizadete politične stranke danes najraje niti ne omenjajo, ali pa jih skušajo opravičiti z velikimi takratnimi razlikami med njimi. Vendar s takimi izgovori, seveda, ne morejo prikriti resničnega vzroka za njihov neuspeh.

Vse po vrsti so namreč delale popolnoma enake napake kot njihovi (socialistično-komunistični) vzorniki, tudi novodobni politiki so se zapirali v preveč ozke kroge in se naslanjali samo na "preverjene kadre". Nove politične stranke so očitno spregledale dejstvo, da so taka "pravila igre" iz preteklosti lahko delovala le s pomočjo ustreznega represivnega aparata (politične policije), katere pa one niso imele več na razpolago.

Razvrednotenje slovenske pomladi. Tedanja nezrelost "pomladnih" političnih strank je bila zaradi pomanjkanja neposrednih izkušenj na področju oblikovanja in sprejemanja politike morda tudi opravičljiva, danes pa teh izgovorov ne more biti več. V preteklih letih se je namreč jasno izkazalo, da so "pomladne" stranke pravzaprav v ničemer ne razlikujejo od njihovih nasprotnic, to je strank, ki so izšle iz propadlega komunističnega enoumja.

Medtem so se že vse pomembnejše med drugim znašle na oblasti in celo v koaliciji s strankami ki gojijo miselnost starega kova. Prav neverjetno se zdi, kako so se vse od njih neverjetno hitro prilagodile razmeram na področju oblikovanja in sprejemanja politike, ki vladajo pri nas že desetletja. Navadno so v teh strankah dvignili svoj glas proti takemu početju šele takrat, ko so v koaliciji tudi dejansko postali "peto kolo" in se zavedli, da so bili le "demokratičen okrasek" navidezne demokracije, ali ko so jih iz nje nagnali.

Sprašujemo se še kakšno sporočilo volivcev bi novodobni politiki še potrebovali, preden bodo dokončno dojeli, da se je njihov čas v pravi slovenski pomladi nepreklicno iztekel, ker ga niso znali ali hoteli izkoristiti takrat, ko je še delal v njihov korist.

Volitve v predstavniška telesa. Vse doslej navedeno je le delen razlog za sedanje razmere na področju politike. poglavitni razlog namreč tiči v tem, da v najvišje predstavniško telo na tako zahtevno delovno mesto, kot je poslanec, tudi danes prihajajo ljudje (tako kot nekdaj delegati), ki večinoma sploh nimajo ustrezne izobrazbe in ostalih potrebnih referenc kot so npr. delovne izkušnje in neoporečne etične lastnosti.

Pri njihovi izbiri namreč še vedno prevladuje razmišljanje iz bližnje in daljne preteklosti, da je treba za taka mesta izbrati ljudi, ki bodo "ob pravem času in za pravo stvar dvignili roko". Razen nekaterih izjem tudi med sedanjimi poslanci lahko najdemo ljudi, ki v tako pomembnem organu kot je parlament, praktično ne morejo početi kaj drugega kot  da na dogovorjen namig pritisnejo na ustrezen gumb.

Čeprav verodostojnih podatkov ni mogoče dobiti, vseeno lahko trdimo, da v vseh sedanjih političnih strankah prihajajo do svojih kandidatk in kandidatov na volitvah na povsem enak način oz. z istimi metodami. Vendar takih metod ni mogoče najti v nobenem učbeniku, ker so posledica dolgoletne prakse v  tako imenovanih "kadrovskih kuhinjah". V njih so se učili od istih kuharjev in se tudi izučili za to obrt skoraj vsi sedanji politiki, pa če to hočejo priznati ali pa ne.

Mnoga znamenja tako pritrjujejo domnevo, da večino kandidatov sedanjih političnih strank na volitvah bržkone izberejo in določijo v zelo ozkem krogu najbolj vplivnih političnih veljakov Glede na rezultate takšnega izbora, ki jih zaradi javne objave tudi ne morejo prirediti in olepšati, pa je več kot očitno, da pri njihovih merilih za izbor izobrazbena raven in druge reference nima nobene večje teže. To potrjuje tudi dejstvo, da tudi največje stranke potrjujejo listo kandidatk in kandidatov  kar v paketu.

To med drugim tudi dokazuje, da ni notranjega rivalstva med več kandidatkami in kandidati, kar kaže na popolno pomanjkanje demokracije znotraj domala vseh strank. Tudi zato se že več let zapored na listah istih strank pojavljajo eni in isti ljudje, ki so potem izvoljeni zaradi imena stranke in ne zaradi lastnega imena. Proporcionalni sistem pa pri tem dodatno podpira nerazumne volilne rezultate.

Značilnost slovenskega parlamenta. Takšen pristop v okviru sedanjih parlamentarnih strank glede izbiranja njihovih kandidatov za volitve, seveda, odseva tudi v slovenskem parlamentu. Zgolj na podlagi tistega, kar je mogoče prebrati ali videti preko televizije, lahko strnemo naslednje njegove slabosti:

·           Nestrokovnost. Ker pride v parlament veliko poslancev s popolnoma neprimerno strokovno izobrazbo (torej nestrokovnjaki) je razumljivo, da mora takšno vrzel nekdo nadomestiti. Zato poslanci potrebujejo tudi mnoge strokovne sodelavce, da opravijo delo namesto njih. Nekateri jih pripeljejo kar s seboj in zato ne morejo biti bistveno drugačni od njih. Zaradi takšnih razmer se potem tudi ne gre čuditi premalo domišljeni zakonodaji, ki jo največkrat sprejmejo šele po mnogih težavah in zapletih. Velikokrat se tudi zgodi, da sicer dobro pripravljeni zakonski predlog poslanci s svojimi premalo premišljenimi amandmaji povsem izmaličijo. Poznamo pa seveda tudi sprejemanje zakonov s preprostim preglasovanjem, ko niso upoštevani nikakršni še tako dobri predlogi sprememb ali dopolnil.

·           Neučinkovitost. Seje parlamenta so navadno dolgotrajne in se običajno že začnejo z mnogimi zapleti. Pogosto porabijo poslanci kar cel delovni dan in tudi več samo za dogovore o vsebini dnevnega reda za posamezno sejo, medtem ko se posamezno zasedanje potem veleče tudi po več mesecev. Tako večino svojega dela poslanci uspejo dokončati predvsem v okviru tako imenovanih "izrednih" zasedanj parlamenta, ki jih je v primerjavi z rednimi kar nekaj več.

·           Dolgoveznost. Kadar si seje ogledamo preko tv zaslonov in vidimo neposreden vpogled v delo parlamenta lahko vidimo,  da mnogi poslanci porabijo ogromno časa za povsem nepotrebne in dolgovezne razprave ter prazno besedičenje. Medtem pa nekateri poslanci za govornico samo prebirajo vnaprej pripravljena besedila, kar izkazuje in poudarja njihovo (ne)sposobnost.

·           Potratnost. Poleg razvpitih poslanskih plač (te zagotovo niso v skladu s sedanjo splošno izobrazbeno ravnijo in sposobnostjo večine poslancev) in pretiravanja ob nenehnih prostorskih preureditvah parlamenta nekateri znaki kažejo, da se tudi v parlamentu zgledujejo po potratni državni upravi. Tu naj še posebno izpostavimo oz. spomnimo na nekakšen "funkcionalni dodatek" za delo poslanca v njegovi volilni bazi, s katerim so si še povečali svoje že itak previsoke plače.

·           Privilegiranost. Poslanci so obdržali skoraj vse privilegije "zaslužnih" politikov iz nekdanjega obdobja (npr. državna stanovanja, visoke plače, subvencionirano prehrano, službena vozila, enoletno financiranje po poteku mandata, ipd.).

Preseganje sedanjega stanja. Vse doslej navedeno skupaj z razmerami v slovenskem parlamentu, seveda, močno vpliva tudi na splošne družbene razmere, zlasti pa na čedalje bolj neugodno gospodarsko stanje. To je poglavitni razlog, da hočemo v okviru nove politične Stranke Osveščenih Politikov Slovenije - OPS preseči sedanje neugodno stanje in ga nadomestiti z ustreznejšimi metodami in pristopi.

Oblikovanje in sprejemanje politike tako želimo postaviti na popolnoma drugačne (izključno strokovne) temelje in odmisliti vse tovrstne zglede iz preteklosti in sedanjosti. Predvsem pa hočemo z drugačnimi zgledi vplivati na odstranitev že omenjenih metod dela v strankarskih "kadrovskih kuhinjah", ki so zagotovo osrednji vzrok za večino sedanjih problemov.

Te trditve potrjujejo že nekatere navedbe v osnutku statuta in programu dejavnosti Stranke OPS, kjer gre zagotovo za nekatere ključne nove pristope. Brez lažne skromnosti lahko celo rečemo, da gre za inovacijo, saj podobnih rešitev ni mogoče nikjer zaslediti. Pravzaprav takih zgledov tudi nismo iskali, ker nam sploh niso bili potrebni.

Do navedenih novih rešitev, ki bodo na tem mestu še podrobneje pojasnjene smo prišli samo na podlagi logičnega razmišljanja in striktnega ločevanja vzrokov od posledic, kar edino lahko pripelje do ustrezne in prave rešitve problema. Po tej poti nastane tudi največ inovacij, kar potrjujejo tudi mnogi dobro znani primeri.

Vendar pa neke inovacije (iznajdbe), seveda, ni mogoče presojati samo na podlagi nekakšnih zgledov. Če bi tako ravnali že pradavni predniki, se gotovo nebi mogli oprijeti zamisli, denimo, "okroglega kolesa", kar pa je kot dobro vemo povzročilo pravi preporod na tehničnih področjih in omogočilo tudi mnoge nadaljnje iznajdbe.

DRUGAČNI KANDIDACIJSKI POSTOPKI

Povzetek statutarnih določil. Iz predstavljenega osnutka Statuta Stranke OPS je mogoče razbrati, da se bodo kandidacijski postopki začeli nekako tri mesece pred začetkom volitev za državni zbor, organe lokalnih skupnosti ali predsednika republike. Takrat bo njen izvršni odbor pripravil in objavil javni razpis za izbiro kandidatk in kandidatov  Stranke OPS na volitvah in določil pogoje za prijavo ter rok za zbiranje prijav in izbiro kandidatov.

Hkrati bo oblikoval in določil potrebne volilne komisije, ki bodo imele najmanj sedem članov, imenoval pa bo tudi njihovega predsednika. Izvršni odbor bo oblikoval in določil merila za izbor kandidatov Stranke OPS na volitvah ter določil program, postopek in sredstva za vodenje volilne kampanje.

Pripravil bo tudi javni razpis za izbiro kandidatk in kandidatov Stranje OPS za delovna mesta v državnih organih oz. občinskih in mestnih upravah glede na dosežen volilni izid in določil rok za zbiranje prijav in njihovo izbiro. Glede na ta izid bo oblikoval in določil tudi merila za izbor kandidatk in kandidatov  Stranke OPS  za omenjena delovna mesta v državnih organih oz. občinskih in mestnih upravah.

Na tak javni razpis za kandidate Stranke OPS na volitvah se bodo lahko prijavile vse polnoletne državljanke in državljani Republike Slovenije, ki bodo ustrezali pogojem navedenih v javnem razpisu in bodo v roku predložili svojo pisno prijavo. V kolikor prijavljeni kandidatke in kandidati ne bodo člani Stranke OPS, bodo hkrati s prijavo morali predložiti še podpisano pristopno izjavo, s katero bodo sprejeli njen statut in program dejavnosti.

Primer javnega razpisa. Med poglavitnimi novostmi v teh kandidacijskih postopkih lahko poudarimo zlasti javne razpise Stranke OPS za pridobivanje njenih kandidatk in kandidatov na volitvah in kasneje tudi za njena mesta v državni ali lokalni upravi glede na volilne izide. Čeprav ne želimo prehitevati nekaterih dogodkov, naj zaradi večje razumljivosti te osrednje novosti (glede na sedanje strankarsko početje) vendarle navedemo besedilo enega takih razpisov. (Besedilo razpisa OPS lahko preberete TUKAJ)

Navedeno vsebino razpisa je treba vzeti le kot vzorec, ki ga bo treba ustrezno prilagoditi takratnim razmeram, ko bo postal tak razpis tudi aktualen. Kot je razvidno, se nanaša na volitve v državni zbor, ki so za našo prihodnost bržkone tudi najbolj pomembne, medtem ko bo moral biti tak razpis v primeru tako imenovanih "lokalnih" volitev, seveda, precej drugačen.

Vendar po glavno sporočilo takega razpisa v vseh primerih popolnoma enako. Na ta način naj bi v vsa predstavniška telesa in organe družbene skupnosti pripeljali strokovno podkovane ljudi, ki sedanje neugodno splošno stanje edini lahko obrnejo v pozitivno smer.

mag. Janez Šček, univ.dipl.oec

Galerija slik

Zadnje objave

Thu, 19. Jun 2025 at 00:49

56 ogledov

KNJIGA, ki jemlje dih oblastnikom
Avtor Ladislav Troha – nekdanji visoki častnik Slovenske vojske, žvižgač, disident, ustanovitelj Gibanja OPS in človek, ki so ga oblastniki skušali utišati z obljubami, grožnjami, montiranimi procesi in prisilno psihiatrijo – v tej knjigi podaja prvo celovito, poglobljeno in dokumentirano pričevanje o ugrabitvi države po letu 1991.Ugrabljena ni zgolj knjiga. Je zgodovinski dokument, politična obtožnica in osebna izpoved hkrati. V njej boste našli:zamolčane resnice o zarotah med levimi in desnimi elitami,razkritja o prikritem dogovoru Kučan–Janša za delitev plena po osamosvojitvi,dokaze o kraji več kot 400 milijard evrov skupnega premoženja,vpogled v mehanizme nadzora, cenzure in uničenja vseh, ki si drznejo misliti s svojo glavo.To je knjiga za tiste, ki se ne zadovoljijo s tem, kar povedo televizija, stranke in uradna zgodovina. To je knjiga za ljudi, ki hočejo vedeti, kdo v resnici vlada Sloveniji – in zakaj se stanje že 30 let ne spremeni, ne glede na to, kdo je na oblasti.👉 Če iščete resnico.👉 Če dvomite.👉 Če čutite, da je nekaj zelo narobe z državo, v kateri živimo –potem je UGRABLJENA knjiga, ki jo morate prebrati.📣 Opozorilo: Branje te knjige lahko resno ogrozi vašo vero v sistem.🛒 Na voljo zdaj. Naročite svoj izvod, dokler ga še lahko.Ekipa OPS

Sat, 14. Jun 2025 at 11:04

125 ogledov

KO SISTEMSKO KORUPCIJO V SLOVENIJI ŠČITI KPK!
KDO ŠČITI SISTEMSKO KORUPCIJO V SLOVENIJI? Danes sem na Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK) vložil URADNO PRITOŽBO, ker se ta že več mesecev IZOGIBA OBRAVNAVATI resne indice sistemske korupcije na Finančni upravi RS (FURS).Gre za primer, ki ga slovenska javnost pozna: več kot POL MILIJONA EVROV davčnega dolga znanega posameznika Jureta Jankovića je čudežno zastaralo,FURS ni ukrepal, ni izterjal, ni zahteval poplačila,odgovorne osebe so dolga leta zavestno dopuščale, da zadeva pade v zastaranje,nekdo je s tem pridobil ogromno neupravičeno korist – denar slovenskih davkoplačevalcev!Kaj pomeni "sistemska korupcija"?To ni več le nepozornost uradnika.To ni več napaka v postopku.To je NAMERNA OPUSTITEV dolžnega ravnanja, s katero se pomaga "svojim".In ravno TAKŠNE PRIMERE bi morala KPK obravnavati!KPK ima v skladu z zakonom dolžnost ukrepati, ko obstaja sum, da so javni uslužbenci zlorabili funkcijo zaradi koristi zase ali za druge.Toda namesto tega KPK v zadevi že več mesecev IZGOVORNO TRDI, da NI PRISTOJNA, ker da gre "le za vprašanje davčnega postopka", zato zadevo kar prepušča notranji službi FURS (kjer naj bi zaposleni preiskovali lastna ravnanja?!) in Ministrstvu za finance (ki je nadrejeni organ FURS-u).Takšno početje ni več le izgovarjanje, ampak neposredna zavrnitev dolžnosti, ki jo KPK ima po zakonu.Zato sem danes vložil pravno utemeljeno pritožbo in zahteval: da KPK TAKOJ začne vsebinski postopek predhodnega preizkusa, da sama preveri odgovornost za omogočeno zastaranje, da opravi svojo funkcijo kot NEODVISNI VARUH JAVNEGA INTERESA.Če KPK v takšnih primerih ne vidi sistemske korupcije, potem se moramo vprašati: Ali so zakoni o preprečevanju korupcije mrtva črka na papirju?Kdo v tej državi nadzira nadzornike?Koliko še imamo pravne države?Ne bomo utihnili. KORUPCIJA UBIJA PRAVNO DRŽAVO.S KORUPCIJO SE NE BORIŠ TAKO, DA SE PRED NJO SKRIJEŠ.Vašo podporo pri boju za pravno državo in odgovornost pričakujem tudi naprej.Delite, komentirajte, razširite. Borba za resnico se nadaljuje. PRAVNA DRŽAVA ALI MAFIJSKA DRŽAVA? To je vprašanje.Odgovor KPK na njigove izgovore in sprenevedanja.Deli na polno!EkipavOPS

Sat, 14. Jun 2025 at 10:50

102 ogledov

UGRABLJENA – knjiga, ki je oblast noče, da bi jo prebrali
Resnica, ki jo skrivajo že 35 let. Knjiga, ki razkriva ozadja slovenske ugrabljene države. Ste se kdaj vprašali:Zakaj resnica o JBTZ nikoli ni bila v celoti razkrita?Zakaj so arhivi UDBE izginili?Kdo je v resnici vladal in še vlada Sloveniji?Kako delujejo montirani sodni procesi, politični pregoni in sistematično rušenje ljudi, ki si drznejo povedati resnico?V knjigi UGRABLJENA major Ladislav Troha prvič javno in v prvi osebi razkriva svojo 25-letno bitko s sistemom, ki je ugrabil državo, zlorabil institucije in uničeval ljudi, ki so si drznili misliti s svojo glavo. Iz knjige boste izvedeli:Resnično ozadje afere JBTZ.Kako je Koalicija DEMOS postala podaljšana roka stare UDBE.Zakaj smo dobili tujo, vsiljeno ustavo.Kdo je ubil Ivana Krambergerja.Kako je potekal resnični državni udar ob Depali vasi.Kako so narod okradli v največjem ropu stoletja - privatizaciji.Kako delujejo novi obrazi in večni voditelji.Vse o kovid zločinu.O svojih petmesečnih in gladovnih stavkah za resnico.Kako so potekali montirani sodni procesi, psihiatrične diskreditacije in medijski umori.Kako deluje ugrabljen FURS in kako uničujejo družine.Zakaj je Slovenija danes država ugrabljenih institucij. To ni teorija. To je osebno pričevanje, dokumentirano, preverljivo in dokazljivo.Posebna prednaročniška ponudba: Podpisan izvod avtorjaBrez poštnine za vse prednaročnike Prvi dostop do resnice, ki jo skrivajoNaročite na:www.ugrabljena.siladislav.troha@gmail.comSMS na 031 274 419 (napišite: Ime, priimek, naslov kamor naj pošljemo knjigo, e-naslov)To je knjiga, ki je oblast ne želi na policah. Zato o njej molčijo vsi mediji in blogerji. Vi pa imate zdaj priložnost, da spoznate resnico in si prihranite leta samostojnega raziskovanja.Za resnico. Za pravico. Za Slovenijo.ZDRUŽEN IN ENOTEN NAROD, KI VE KAJ JE TREBA NAREDITI IN VE KAM GRE – VEDNO ZMAGA.Povej naprej!Klikni na slikoEkipa OPS

Thu, 8. May 2025 at 13:25

746 ogledov

Kolektivna tožba zoper korporacijo Republiko Slovenijo, njeno vlado in ministrstvo za zdravje
OSNUTEK TOŽBAZOPER REPUBLIKO SLOVENIJO, VLADO RS IN MINISTRSTVO ZA ZDRAVJETožeča stranka:Združenje v Gibanju OPS - Osveščeni Prebivalci Slovenije, ki ga zastopa predsednik Ladislav Troha s sedežem Ruska ulica 2, 1000 Ljubljana, ki zastopa interese več kot 135.000 državljanov Republike Slovenije, ki so brez osebnega zdravnika in vse državljane, ki so prizadeti zaradi predolgih čakalnih vrst za zdravstvene storitve. Tožena stranka: Republika Slovenija, s sedežem na Gregorčičeva ulica 20, 1000 Ljubljana. Vlada Republike Slovenije, s sedežem na Gregorčičeva ulica 20, 1000 Ljubljana. Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije, s sedežem na Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana.Predmet tožbe: Ugotovitev kršitve ustavnih in zakonskih pravic do pravočasnega in kakovostnega zdravstvenega varstva zaradi: Pomanjkanja osebnih zdravnikov za več kot 135.000 državljanov. Nezaslišano dolgih čakalnih vrst za zdravstvene storitve, ki v nekaterih primerih trajajo več let.Zahteva za odškodnino zaradi materialne in nematerialne škode, ki so jo tožniki utrpeli zaradi nedostopnosti zdravstvenih storitev kljub plačevanju obveznega in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Zahteva za izdajo odredbe, s katero se toženim strankam naloži takojšnje ukrepanje za odpravo pomanjkanja zdravnikov in skrajšanje čakalnih vrst.Dejanske navedbe:Več kot 135.000 državljanov Republike Slovenije nima dostopa do osebnega zdravnika, kar onemogoča izvajanje primarne zdravstvene oskrbe, preventivnih pregledov in pravočasnega zdravljenja. Čakalne vrste za specialistične zdravstvene storitve (npr. ortopedija, kardiologija, onkologija) pogosto presegajo več tednov, več mesecev in celo več let, kar vodi do poslabšanja zdravstvenega stanja, trpljenja in v nekaterih primerih smrti. Državljani plačujemo obvezno zdravstveno zavarovanje prek prispevkov in dopolnilno zavarovanje, ki naj bi zagotavljalo pravočasen dostop do zdravstvenih storitev, a zdravstveni sistem ne izpolnjuje svojih obveznosti. Tožene stranke (Republika Slovenija, Vlada RS, Ministrstvo za zdravje) niso sprejele ustreznih ukrepov za zagotovitev zadostnega števila zdravnikov, financiranja zdravstva in skrajšanja čakalnih vrst, kar predstavlja opustitev dolžnosti in kršitev pravic. Pomanjkanje zdravnikov in dolge čakalne vrste so sistemski problem, ki ga potrjujejo javni podatki (npr. poročila NIJZ, ZZZS) in protesti v podporo javnemu zdravstvu (npr. shodi Glasu ljudstva januarja 2023). Pravna podlaga: Ustava Republike Slovenije: Člen 51: Pravica do zdravstvenega varstva je kršena zaradi nedostopnosti osebnih zdravnikov in predolgih čakalnih vrst. Člen 2: Država ni zagotovila učinkovitega sistema zdravstvenega varstva, kar krši načelo pravne države. Člen 34 in 35: Nedostopnost zdravstvenih storitev ogroža osebno dostojanstvo in telesno integriteto.Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP): Člen 5: Tožniki niso deležni pravočasne in kakovostne oskrbe. Člen 7: Enak dostop do zdravstvenih storitev je onemogočen. Člen 11: Tožniki ne morejo svobodno izbrati zdravnika. Člen 44: Tožniki imajo pravico do odškodnine zaradi kršitev.Evropska konvencija o človekovih pravicah (EKČP): Člen 2: Država ni zagotovila pogojev za varovanje življenja. Člen 3: Dolge čakalne vrste povzročajo trpljenje, ki lahko pomeni nečloveško ravnanje. Člen 8: Nedostopnost zdravstvenih storitev negativno vpliva na zasebno življenje. Člen 13: Tožniki nimajo učinkovitih pravnih sredstev za reševanje sistemskih kršitev.Mednarodne pogodbe: Splošna deklaracija o človekovih pravicah (člen 25). Mednarodni pakt o ekonomskih, socialnih in kulturnih pravicah (člen 12). Listina EU o temeljnih pravicah (člen 35). Evropska socialna listina (člen 11).Zahtevki: Sodišče naj ugotovi, da so tožene stranke kršile ustavne in zakonske pravice tožnikov do zdravstvenega varstva zaradi pomanjkanja osebnih zdravnikov in predolgih čakalnih vrst. Sodišče naj toženim strankam naloži plačilo odškodnine vsem tožnikom za materialno škodo (npr. stroški zasebnih storitev, izguba dohodka) in nematerialno škodo (npr. trpljenje, poslabšanje zdravja) v višini, ki jo določi sodišče na podlagi dokazov. Sodišče naj toženim strankam naloži takojšnje ukrepanje, vključno z: Zaposlitvijo zadostnega števila zdravnikov za odpravo pomanjkanja. Skrajšanjem čakalnih vrst na zakonsko sprejemljive roke (npr. 30 dni za specialistične storitve). Povečanjem financiranja javnega zdravstva.Sodišče naj toženim strankam naloži povrnitev stroškov postopka.Dokazi: Poročila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) o pomanjkanju zdravnikov in čakalnih vrstah. Javne izjave in poročila (npr. shodi Glasu ljudstva, januar 2023), ki potrjujejo sistemski problem. Osebne izjave tožnikov o škodi (npr. zdravstvene kartoteke, potrdila o čakalnih dobah, računi za zasebne storitve). Strokovna mnenja zdravnikov o vplivu čakalnih vrst na zdravje. Mediji in članki, ki dokumentirajo krizo v zdravstvu (npr. Euractiv, 2023). Pravna pot: Tožba se vloži na Upravno sodišče RS (za izpodbijanje neukrepanja države) ali Okrožno sodišče (za odškodninske zahtevke). Po izčrpanju domačih pravnih sredstev je mogoča pritožba na Ustavno sodišče RS ali Evropsko sodišče za človekove pravice (ESČP), če so kršene pravice iz EKČP.Praktični koraki za izvedbo tožbeZbiranje tožnikov: Organiziramo prizadete državljane prek Gibanja OPS tako, da se oglasite na mail z jasno opredelitveijo, da želite sodelovati v kolektivni tožbi: Gibanjeops2013@gmail.com Vsak tožnik mora predložiti dokaze o škodi (npr. da je brez osebnega zdravnika, , da ima naročeno obravnavo pri specilistu več kot 30 dni, zdravstvene posledice zaradi čakanja ali zaradi tega, ker sploh nima osebnega zdravnika.Pravna pomoč: Najeti bo treba odvetnika ali več njih, specializirane za kolektivne tožbe ali upravno pravo (npr. odvetniške pisarne, ki se ukvarjajo s človekovimi pravicami). Zahtevali bomo sestanek pri Varuhu človekovih pravic RS s pričakovanjem, da bo javno podprl tožbo z mnenjem ali priporočili.Dokazno gradivo: Zbrati bo potrebno vse uradne podatke (npr. ZZZS, NIJZ) o številu državljanov brez zdravnika (135.000) in čakalnih dobah. Pridobti bo treba izjave prizadetih v video izjavah (npr. zdravstvene kartoteke, potrdila o čakalnih vrstah in jih bomo na sodišču predvajali kot del dokaznega gradiva. Uporabili bomo javne vire, kot so poročila o shodih Glasu ljudstva (2023), ki potrjujejo nezaslišane razmere v zdravsstvu. Vložitev tožbe: Pripravili bomo tožbo v skladu z ZKolT (Zakon o kolektivnih tožbah) in jo bomo, če bomo izpolnili vse zgoraj navedene pogoje, na pristojno sodišče. Na sodišču bomo zahtevali status kolektivne tožbe, kar bo omogočilo zastopanje vseh prizadetih brez individualnih vložitev.Medijska podpora:Uporabili bomo internetne platforme, kot je spletna stran Gibanja OPS, za ozaveščanje in pridobivanje podpore. Poudarjali bomo, da gre za sistemsko kršitev pravic, kar bo pritegnilo pozornost javnosti in pritisk na vlado.Izzivi in ovire: Dokazovanje škode: Vsak tožnik mora dokazati konkretno škodo (npr. poslabšanje zdravja, finančni stroški). To je lahko zahtevno za 135.000 ljudi, zato je ključno zbiranje skupnih dokazov (npr. statistike NIJZ). Sistemska narava problema: Sodišče lahko ugotovi, da je problem sistemski, a ne pripiše neposredne odgovornosti posameznim uradnikom, kar oteži odškodninske zahtevke. Politična občutljivost: Tožba lahko naleti na odpor vlade, ki bo trdila, da rešuje problem (npr. pogajanja s sindikati zdravnikov, 2023). Časovni okvir: Postopki so lahko dolgotrajni, zlasti če se zadeva prenese na ESČP po izčrpanju domačih pravnih sredstev.Dodatne možnostiPritožba Varuhu človekovih pravic RS: Varuh lahko izda priporočila vladi ali podpre tožbo z mnenjem o kršitvah pravic. Pobuda za ustavno presojo: Če obstajajo zakoni ali podzakonski akti, ki omogočajo sedanje stanje, lahko zahtevate presojo na Ustavnem sodišču RS. Mednarodni pritisk: Obrnite se na Svet Evrope ali WHO z opozorili o kršitvah pravice do zdravja, kar lahko okrepi pritisk na Slovenijo.Poziv k sodelovanju v kolektivni tožbi zoper Republiko Slovenijo zaradi kršitev pravice do zdravstvenega varstvaSpoštovane državljanke in državljani Republike Slovenije,Več kot 135.000 posameznikov v Sloveniji nima dostopa do osebnega zdravnika, čakalne vrste za specialistične zdravstvene storitve pa pogosto trajajo tudi več tednov, messecev ali celo več let.Kljub plačevanju obveznega in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja smo prikrajšani za pravočasno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo, ki nam jo zagotavljajo Ustava Republike Slovenije, Zakon o pacientovih pravicah, Evropska konvencija o človekovih pravicah ter mednarodne pogodbe, katerih podpisnica je Slovenija.To je nesprejemljivo! Pomanjkanje zdravnikov in predolge čakalne vrste ogrožajo naše zdravje, dostojanstvo in celo življenje. Država, Vlada RS in Ministrstvo za zdravje so dolžni zagotoviti učinkovit zdravstveni sistem, a svojih obveznosti ne izpolnjujejo.Zato v Gibanju OPS pripravljamo kolektivno tožbo zoper Republiko Slovenijo, Vlado RS in Ministrstvo za zdravje, s katero bomo zahtevali:Ugotovitev kršitve naših ustavnih in zakonskih pravic do zdravstvenega varstva. Odškodnino za materialno in nematerialno škodo, ki smo jo utrpeli zaradi nedostopnosti zdravstvenih storitev (npr. poslabšanje zdravja, stroški zasebnih storitev, trpljenje). Takojšnje ukrepanje države za odpravo pomanjkanja zdravnikov in skrajšanje čakalnih vrst.Kako se lahko pridružite?Vabimo vse prizadete državljane – tiste brez osebnega zdravnika, tiste, ki čakate na zdravstvene storitve, in vse, ki ste utrpeli škodo zaradi neustreznega zdravstvenega sistema –, da se pridružite kolektivni tožbi. Vaša udeležba je ključna, da skupaj dosežemo pravico in prisilimo odgovrne k ukrepanju ali pa naj takoj zapustijo vsa odgovorna mesta, ker očitno niso sposobni stvari urediti.Koraki za prijavo: Navedite svoje podatke: ime, priimek, naslov, kontakt (e-pošta ali telefon). Opišite svojo situacijo: Ali ste brez osebnega zdravnika? Od kdaj? Kako dolgo čakate na zdravstvene storitve (npr. specialistični pregled, operacija)? Kakšno škodo ste utrpeli (npr. poslabšanje zdravja, finančni stroški za zasebne storitve, duševne stiske)?Priložite dokaze, če jih imate (npr. potrdila o čakalnih dobah, zdravstvena dokumentacija, računi za zasebne storitve, izguba dohodka, če imate ali ste imeli registrirano gopodarsko dejavnost in ste zaradi bolezni in ne pravočasnega zdravljanja utrpeli izgube ali ste dejavnost celo zaprli). Pošljite te podatke napisane v PDF dokumentu na e-naslov: Gibanjeops2013@gmail.com ali na začasni poštni naslov: Gibanje OPS, Stara Vrhnika 116, 1360 Vrhnika.Zakaj je to pomembno?Kolektivna tožba, ki jo omogoča Zakon o kolektivnih tožbah (ZKolT), nam daje moč, da združimo glasove vseh prizadetih in zahtevamo odgovornost od tistih, ki so dopustili razpad javnega zdravstva. Vaša pravica do zdravstvenega varstva, zagotovljena v 51. členu Ustave RS, 5. in 7. členu Zakona o pacientovih pravicah ter 2., 3. in 8. členu Evropske konvencije o človekovih pravicah, je bila kršena. Skupaj lahko dosežemo pravico, odškodnino in spremembe, ki bodo vrnile dostojanstvo slovenskemu zdravstvu.Pomembne informacije: Sodelovanje v tožbi je prostovoljno, potrebno pa bo zbrati sredstva za plačilo odvetnika, morda več njih. Naredili bomo vse, da najdemo odvetnika ali več njih, ki bi nas zastopali pro-bono in bodo nagrajeni po tem, ko bo tožba dobljena in bodo s sodbo določene odškodnine. Stvar dogovora bo, koliko procentov od dobljene odškodnine bo vsak tožnik namenil odvetniku ali več njim. Sicer bodo po dobljeni tožbi stroški postopka naloženi v plačilo toženim strankam, se pa lahko zgodi, da se v tej pravni državi, ki ima še vedno probleme s pravičnostjo, lahko zgodi, da izgubimo tožbo in bo treba toženim strankam povrniti stroške postopka, zato bo treba pred vložitvijo tožbe koletivno zbrati več denarja, da se lahko povrne stroške sodnega postopka toženim strankam, če bomo tožbo izgubili kar bi bilo sicer nezaslišano dejanje sodišča. Več nas bo, večji problem bo krivično soditiVaši podatki bodo obravnavani zaupno in uporabljeni izključno za potrebe tožbe. Za dodatne informacije nas kontaktirajte na e. naslov: Gibanjeops2013@gmail.com ali na telefon 031 274 419. Pridružite se zdaj!Ne dovolimo, da nas odgovorni v državi še naprej ignorirajo. Pripeljimo jih pred sodišče. Skupaj bomo nastavili ogledalo odgovornim in zahtevali pravico za vse, ki trpimo zaradi razpadajočega zdravstvenega sistema. Prijavite se do 1. julija 2025 in bodite del spremembe!Z odločnostjo za pravico,Ladislav TrohaPredsednik Gibanja OPSp.s. Ta osnutek tožbe je nastal zaradi več pobud naših članic in članov ter tudi nekaterih ostalih, ki so ogorčeni zaradi nevzdržnega stanja v našem propadajočem javnem zdravstvenem sistemu. Ali se je smiselno v tej zavoženi državi iti izgubljati čas, energijo in tudi denar pa je drugo vprašanje. Ali nebi bilo bolj pametno odpraviti vzrok, ki je pripeljal do razsula tudi zdravstvenega sistema kar predlagamo TUKAJ pa boste povedali državljani. Če se vas bo združilo za skupinsko tožbo vsaj 100 bomo v to šli, če ne pač mi ne bomo prevzeli tega sprehanja v sodnih labirinitih.

Sat, 3. May 2025 at 12:23

354 ogledov

Razkrivanje prevare od leta 1988 do danes
Beseda ob iziduKnjiga Ugrabljena Slovenija je dokument, ki popisuje različne momente v slovenski in tuji zgodovini, ki so odločilno vplivali na podobo naše države.Afera JBTZ, COVID zarota, nastanek DEMOSA, ki je bil le navidezna opozicija partiji, razdelitev naroda na kučaniste in janšiste, izginotje preko 80 odstotkovarhivskega in dokumentarnega gradiva tajne politične policije UDBE, privatizacija Slovenije, podrobnosti o umoru Ivana Krambergerja in njegovem sodelovanju z UDBO ter afera Depala vas.V zadnjem delu se knjiga prevesi v pobudo za ukrepanje, z vizijo za Slovenijo 2030, Osvobodilnim programom narodne enotnosti in novo Temeljno družbeno pogodbo, s katero naj bi se uvedel nov družbeni red neposrednekarantanske vladavine ljudstva.Avtor v svojem delu ne kaže le nasprotovanja "javnemu mnenju", ki ga širijo glavna občila, pač pa predstavlja trdna tla dejstev, ki jih argumentira z osebno izkušnjo, saj je nekdanji pripadnik slovenske vojske.Njegovo delo nastavlja ogledalo maksimi, ki jo utelešajo glavna množična občila, in sicer, da večkrat ponovljena laž dobi status resnice. Te polresnice ali celo čiste laži se ljudem usedejo v podzavest, izobrazba pa ima pri odpornosti na ta proces komajda kaj vloge.V knjigi tudi izvemo, kdo iz cerkvenih logov je bil agent UDBE, izvemo, kdo naj bi ubil Ivana Krambergerja, izvemo, da so Smolnikarju, nekdanjemu službencu Morisa v zadevi Depala vas nekatere dokumente podtaknili, da bi ga kompromitirali.Afera Depala vas je imela daljnosežne posledice za slovensko politiko in družbo, saj je poglobila razdeljenost med levimi in desnimi političnimi silami. Tako je okrepila razkol med privrženci Janeza Janše in njegovimi nasprotniki. Janševi podporniki so dogodek videli kot politično zaroto, medtemko so nasprotniki obsojali njegovo domnevno zlorabo oblasti.V poglavju o Ivanu Krambergerju avtor zapiše, da ta priučeni dializni tehnik nikdar ni pokazal certifikata o svoji strokovni usposobljenosti. Gledena to, da je Ivan Kramberger napisal deset knjig, prvo z naslovom Trnova pot, pa je javnosti manj znano, da mu jo je napisal Srečko Lukovnjak, ki je bil v njegovem gostišču zaposlen kot natakar.Avtor v knjigi še razloži, da je bila divja privatizacija predhodnica kasnejšega uradnega procesa, ki se je začel z Zakonom o lastninskem preoblikovanju podjetij konec leta 1992. Kritiki tega zgodnjega obdobja poudarjajo, da je omogočila koncentracijo premoženja v rokah peščice posameznikov, kar je kasneje vodilo v nastanek tajkunov.Ladislav Troha ni del klike levih ali desnih, a se zaveda, da iluminati odpro svoje karte samo na štiri oči, medtem ko v javnosti igrajo vloge, s katerimi ljudem zlezejo pod kožo. Včasih igrajo pogumne heroje, ki žanjejo občudovanje, včasih pa inteligentne politike, ki jih zanima samo javno dobro.S knjigo bo morda komu stopil na žulj, nekateri ga zaradi njegovega pisanja utegnjeno celo psihiatrizirati. Ob tem se spomnim na misli iz Protokolov sionskih modrecev, ki sicer demonizirajo nejude: »Drhal je navajenaubogati samo nas, ki jo tudi plačamo za poslušnost in ubogljivost.Zakone bomo zvili v protislovna tolmačenja, javno mnenje pa moramo zbegati s protislovnimi stališči z vseh strani, da bi ga dobili v svoje roke. Tako ljudje o političnih zadevah ne bodo imeli nikakršnega mnenja.« Navajanje na politično apatijo je zakulisna igrica naših politikov, toda pisanje Ladislava Trohe je vse prej kot to.univ.dipl.novinarka Saša BešterDo e knjige in nakupa po znižani prednaročniški ceni dostopate TUKAJ

Mon, 7. Apr 2025 at 10:02

736 ogledov

Jankoviću zastaralo pol milijona € davčnega dolga. Sprenevedanje KPK in FURS - ŠKANDAL
POZOR, POZOR!18. oktobra 2024, torej skoraj pred pol leta je predsednik Gibanja OPS podal prijavo na KPK zaradi suma korupcije s strani znanih storilcev na FURS(To so zaposleni v tem državnem organu, ki so izvajali izvržbo zoper g. Jureta Jankovića in 5 let niso naredili nič, da bi pol milijonski dolg izterjali, kljub temu, da so mu premoženje plombirali).KPK je rabila skoraj pol leta, da je danes 4.04. 2025 poslala to skrpucalo, da prijave ne bo obravnavala in ne bo naredila nič.Kljub temu, da je prijavitelja 18. 10. 2024 obvestila, da bodo mojo prijavo suma korupcije obravnavali skladno z zakonom.Danes pa tole:Ja BRAVO, je treba še kaj dodatno pojasnjevati? Komentirati?Vam je kaj bolj jasno zdaj kaj mi to plačujemo, da nam sipajo tone peska v oči z nenehnim čvekanjem kako se borijo zoper korupcujo. Seveda, po potrebi odvisno kdo je vpleten.Nam gre na bruhanje, kako se pa vi počutite? Napišite v komentar.Pa še tega dopisa sploh nebi bilo, če nebi prejšnji četrtek g. Troha klical te parazite državnega proračuna na KPK in zahteval, da ga pisno obvestijo kaj so v pol leta naredili in v kakšni fazi je preiskava.Deli, da se bo vedelo zakaj je nujno tudi KPK ukiniti, kar smo seveda v novi Temeljni družbeni pogodbi zapisati, enako Varuha oblastniških privilegijev in Zagovornika načela (ne)enakosti.Vso to tovorišijsko druščino, zaščitnike državnega kriminala, bomo ukinili pa še za nazaj bodo morali stroške plačati, ki so nam jih povzročili. Fuj, banda ferdamana. Ni lepših besed zanje, se oproščamo za ta besednjak, ampak kar je preveč je pa preveč.Rešitev je samo ena.Tukaj piše!Ekipa OPSP.s.Tudi ti dve službi na FURS sta dobili dopis. Čakamo na odgovor:Odgovor FURSOdgovor na pamflet FURS:Čakamo odgovor FURS. Ekipa OPS
Teme
dejavnosti Politika

Zadnji komentarji

vapanaki vapanaki :

26.5.2025 16:16

PANDEMIČNI SPORAZUM I PAKET ZA PRIHODNOST SZO/OZN je uspelo prepričati predstavnike držav, da so podpisali dva nevarna sporazuma. To sta Sporazum o pandemiji in Pakt za prihodnost. Pakt za prihodnost OZN velja za vse krize, ne le za pandemije. Lahko so podnebne, socialne, migrantne ali kakšne druge. Podpisano je bilo pred 8 meseci. Bilo je nekaj proti in 15 se jih je vzdržalo. Od 194 držav bi jih moralo 98 glasovati proti, da bi ga zavrnili. Ampak to se ni zgodilo. Kar zadeva sporazum o pandemiji, je bilo za njegov sprejem dovolj 83 glasov, zanj pa je glasovalo 124 držav. Torej je bilo sprejeto z veliko večino. Vendar se je 46 držav vzdržalo glasovanja - med njimi ZDA, Rusija, Izrael, Iran, Slovaška, Poljska, Afganistan, Jemen itd. Neodločenih je bilo tudi 11, a nihče se ni glasno izrekel proti sporazumu. Čeprav je Pakt za prihodnost bolj celovit in zato nevarnejši, večina kritikov že leta napada sporazum o pandemiji, zato je ustanovitev Pakta za prihodnost ostala neopažena in zlahka sprejeta. Tukaj je bila storjena velika strateška napaka, vendar obstajajo razlogi, zakaj se ljudje še posebej negativno odzivajo na sporazum o pandemiji. Preden se je ta zgodba začela, je bil namreč izveden na hitro revidiran Mednarodni zdravstveni pravilnik (IHR) in vse spremembe so bile vključene v sporazum o pandemiji. Ena najpomembnejših novosti je, da bo v prihodnje generalni sekretar SZO lahko razglasil katero koli zdravstveno krizo in določil ukrepe za odziv nanjo. Če se spomnite, je bilo leta 2020 enako, čeprav takrat tega pravnega okvira niso imeli. Skoraj nihče si ni upal nasprotovati odločitvam SZO. Druga nevarnost je, da lahko generalni sekretar SZO zahteva uporabo ukrepov, tudi če obstaja le potencialna nevarnost za zdravje ljudi - če oceni, da bi ga bilo mogoče razviti. Posebej problematično je, da sta oba sporazuma zavezujoča, tako da bi bila vsaka država podpisnica dolžna izvesti ukrepe, ki jih predpisuje SZO/OZN, v primeru nastanka nove krize. Seveda po postopku ratifikacije. In lahko bi trajalo 1-2 leti. Po tem se od vsake članice ZN/SZO pričakuje, da bo upoštevala določbe ustreznih pogodb, ne glede na to, ali je zanje glasovala ali ne. Če nekomu ni všeč, se lahko vedno odloči, da zapusti SZO/OZN. Še ena stvar velja posebej za teoretike zarote in druge ljudi, ki nasprotujejo uradni pripovedi SZO. S podpisom te pogodbe so se države zavezale k boju proti tako imenovanim dezinformacijam v medijih in na spletu. Natančneje, proti vsem informacijam, ki jih SZO ne blagoslovi. Te neželene informacije se imenujejo INFODEMIJ in znano je, da so bila že vložena precejšnja sredstva v prepoznavanje in onemogočanje profilov, posameznikov in raziskovalnih centrov, ki so v nasprotju z uradno pripovedjo SZO. Ta točka je bila vključena tudi v Pakt za prihodnost – PO GLASOVANJU. Zločin v akciji. Kaj pa zdaj? Zdi se, da potrebujejo le še eno dobro plandemijo, da nas spet zvezajo z enim kot zadnjič. Ampak to je pravzaprav njihov največji problem. Večkrat so poskusili s ptičjo gripo, opičjimi kozami itd., vendar so bili odzivi ljudi ničelni, zato so obupali. Vsi ti zakoni, sporazumi, pogodbe in predpisi ne bodo pomenili popolnoma nič, če ne bodo prišli do neke nove korone, ki bo večini ljudi vzela sapo. Če tega nimajo, nimajo ničesar. Če pa udarijo z novo zgodbo o vampirjih in ljudem vsadijo strah v kosti, lahko zaprejo svet tudi brez sporazuma o pandemiji in pakta o prihodnosti..
vapanaki vapanaki :

22.5.2025 13:36

ALARMANTNO: Sprejet je bil novi pandemični sporazum SZO - GLOBALNI NAPAD NA NAŠE PRAVICE IN ZDRAVJE! Na skupščini Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je ZA glasovalo 124 držav, 11 pa se jih je vzdržalo. ZDA niso več članica SZO, vendar tega nevarnega dokumenta niso jasno obsodile. To ni boj proti bolezni - to je boj za DENAR, MOČ in NADZOR. James Roguski v šokantnem intervjuju razkriva pravo ozadje "pandemične pogodbe": To je koruptiven poslovni načrt, ki preusmerja milijarde dolarjev iz javnih proračunov v roke velikih farmacevtskih podjetij in svetovnih birokratov. SZO postane osrednji kanal za financiranje proizvodnje cepiv, testov PCR in "opreme za pandemije" s ciljem vzpostavitve trajne pandemične infrastrukture. To ni zdravstvo - to je NAČRT ZA TRAJNO KRIZO! Iskanje novih patogenov bo financirano za ohranjanje strahu, sprožanje "pandemij" in upravičevanje nenehnega cepljenja ter omejevanja svoboščin. Vlade so krive za pretekle ukrepe - zaprtja, cenzuro, segregacijo - in zdaj si želijo umiti roke za to tako, da nadzor predajo SZO. Ampak SZO ima samo priporočila - prave odločitve sprejemajo naše vlade! Ne nasedajmo več! 1. junija 2024 so bile sprejete spremembe Mednarodnega zdravstvenega pravilnika (IHR), ki so SZO dale še večji vpliv. Države imajo čas do 19. julija 2025, da jih zavrnejo - vendar se mora glas dvigniti zdaj. To je model globalnega fašizma - zavezništvo politikov, korporacij in "filantropskih" fundacij proti interesom ljudi. Cenzura, nadzor, biološki poskusi, vse pod krinko "skrbi za zdravje". Roguski jasno pove: To je bila biološka vojna, democid. Ljudem so odrekali zdravila, ubijali so jih bolnišnični protokoli, medtem ko so ustvarjalci te lažne krize bogateli. Ne smemo molčati. To je trenutek, ko se moramo odločiti: ŽIVLJENJE IN SVOBODA ALI STRAH IN SUŽENJSTVO..
Tomaž Štamcar :

20.5.2025 16:06

SATANISTI 666 IN LEGALIZACIJA PEDOFILIJE --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razvpita ameriška pedofilska učiteljica Mary Kay Letourneau je rodila otroke svojega 12 letnega spolno zlorabljenega učenca in se je celo poročila z njim. Zgodbo so medijsko razbobnali kot ljubezensko afero, kazenska enakost z moškimi pedofili je več kot očitna. Naj bo še tako privlačna in spolna fantazija je v resnici zločinka. Ženske so večinoma "nesrečno" poročene, da lahko svojo spolno nebrzdanost in odgovornost lažje izvozijo. Moža pred tem odslovijo od seksa, ki je v resnici dolžnost. Datum njene smrti in starost skrivata iluminati kode 13! in 666! kar je dokaz, da porast spolnih napadov učiteljic na mladoletne učence (stotine primerov!) organizirajo satanisti 666. V srednji šoli sem bil leta 1976 (13!) tudi jaz žrtev spolne razuzdanke, ki se je pred fantovskim razredom hotela pogovarjati o seksu. Mislim, da tudi to ni bilo naključje. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Iz Wikipedije, proste enciklopedije Mary Kay Letourneau, Rojena kot Mary Katherine Schmitz 30. januar 1962 Tustin, Kalifornija, Združene države Amerike Umrla 6. julija 2020 (starost 58) (v ponedeljek) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 13! datum 6. julij...(6+7=13!) starost 58...(5+8 =13!) 666! datum ponedeljek 6.7.2020...(1+6+7+2+0+2+0 =18 kar je 3x6 torej 666!) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- BIBLIJA: "Število 13 je v Svetem pismu simbol upora in nezakonitosti. Nimrod mogočni lovec, ki je bil "pred Gospodom" (kar pomeni, da je poskušal prevzeti mesto Boga, Geneza 10:9), je bil 13. generacija v Hamovi liniji (Ham je bil eden od treh Noetovih sinov, ki so preživeli potop). 13 predstavlja vse VLADE, ki so jih ustvarili ljudje in jih je navdihnil Satan, v odkritem uporu proti Večnemu (proti edinemu Bogu stvarniku!)." - Bivši Janez Janša, trenutni Robert Golob in trenutni državni zbor so vsi nastali s 13! Kovid odloki-ukrepi izdaJJalca so državni udar njegovih gospodarjev globalistov-satanistov! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- WIKIPEDIA CIA13: Mary Kay Letourneau https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Kay_Letourneau

Prijatelji

Dajana  BabičViktor Moravec

NAJBOLJ OBISKANO

Drugačna politika