Predlog NOVEGA Zakona o RTV Slovenija
Ukinimo vsiljen RTV prispevek, prevzemimo RTV SLO v svoje roke in modernizirajmo RTV, da bo postala vsem v korist.
Ekipa OPS
Akcije Gibanja OPS

Torek, 18. Februar 2020 ob 19:32

Odpri galerijo

PODPIŠI PODPORO ZAKONU, DA SE OSVOBODIMO PRISILNEGA PLAČEVANJA RTV "PRISPEVKA" IN DA RTV Slovenija preide pod okrlije in nadzor vseh, ki jo vsa leta vdržujemo.
POPIŠI TUKAJ V TEJ POVEZAVI"

V skladu s 3., 39., 44., 67. in 74. členom Ustave Republike Slovenije, v skladu z Zakonom o medijih (ZMed) in v skladu s Strategijo Republike Slovenije na področju medijev za obdobje 2017 – 2025, je Združenje v Gibanju OPS (Osveščeni Prebivalci Slovenije pripravilo in prdlaga državljankam in državljanov sprejem NOVEGA Zakona o RTV Slovenija, ki v prvi vrsti daje ključno vlogo pri upravljanju, odločanju o viziji, strategiji za uresničitev vizije ter načrtih in politikah in vsebinah RTV Slovenija, tistim, ki jo plačujejo.



Ta novi zakon pa (kar je bistvenega pomena) na stežaj odpira medijski prostor za alternative, drugače misleče, za nove ideje in predloge ter kritike. Osvoboja strahu pred izgubo službe kreativne urednike in novinarje ter ustvarja pluralnost ter medijsko svobodo v medijskem prostoru v Republiki Sloveniji.

Ustanovitelji – deležniki RTV Slovenija bodo od sprejema tega zakona naprej z vsakim mesečnim plačilom RTV deleža povečevali svoj skupni delež v javnem zavodu, skupni vplačani deleži od 25.12.1991 do sprejema tega zakona pa bodo procentualno šteli vsako leto pri delitvi presežkov 3/5, ki jih bo RTV Slovenija ustvarila. Prav tako bodo do dela delitve presežkov 1/5 upravičeni vsi zaposleni v RTV Slovenija. 1/5 od vseh ustvarjenih presežkov se bo vsako leto namenilo za načrtovane investicije, izobraževanje zaposlenih in za rezerve.

S tem bo zagotovoljena povsem drugačna miselnost zaposlenih v RTV Slovenija, saj bo tudi njihov osebni dohodek odvisen od uspešnosti poslovanja RTV Slovenija vsak mesec in na koncu vsakega zaključenega poslovnega leta. Zato bodo vsi z vodstvom na čelu želeli racionalizirati svoje delo in delo celotne RTV Slovenija, povečati produktivnost, zvišati kakovost in obseg programov, produkcije, kredibilnost ter verodostojnost, s ciljem pridobitve zaupanja uporabnikov in novih deležnikov RTV Slovenija ter posledično dohodka tudi iz naslova oglaševanja ter prodaje lastnih oddaj, foto, video vsebin ter filmov na trgu Slovenije, Evrope in Sveta.

Slogan stare RTV SLOVENIJA je: „DAJTE NAM DENAR, DA BOMO NAREDILI (povprečen ali celo slab) PROGRAM, slogan nove RTV SLOVENIJA PA BO: „DELAMO ODLIČEN PROGRAM, DA BI ZASLUŽILI DENAR“.  V popolnosti pa se iz RTV s tem zakonom umika vpliv politike, klanov, lobijev, klik in škodljivih združb, saj bodo o viziji, strategiji ter konkretnih načrtih ter nadzoru odločali deležniki RTV Slovenija in zaposleni. 

S sprejemom tega zakona se bo socialistični neprestrukturirani mastodont RTV Slovenija z 2.200 redno zaposlenimi in preko tisoč pogodbenimi sodelavci preobrazil v modern, racionalen in učinkovit javni zavod posebnega kulturnega pomena z znanimi deležniki, ki bo zaradi svoje visoke kakovostne produkcije na področju interneta, foto, video in filmske dejavnosti ustvarjal visoko dodano vrednost, ki bo omogočala konstanten napredek in razvoj ter zaodovljstvo vseh deležnikov in zaposlenih ter vseh uporabnikov raznolikih storitev in pestre ponudbe RTV Slovenija.

S tem zakonom se odpravlja krivica, da smo imeli plačniki RTV prispevka vsa ta leta po Zakonu o RTV Slovenija pravico samo plačevati, pravica o odločanju o vsem v RTV Slovenija pa je bila dodeljena razno raznim ljudem, izbranih  predvsem po merilih ideološke ali strankarske pripadnosti ter vez in poznanstev.


Pomembno, za nekatere zagotovo najbolj pa je, da bo takoj, ko bo RTV Slovenija zaradi svojega povsem drugačnega odličnega delovanja  zmožna vzdrževati sama sebe in ustvarjati presežke, ustvarjena možnost, da postane sodelovanje vsakogar povsem na prostovoljni podlagi in bo s tem odpadla vsakršna prisila financiranja.

Zdaj pa se vsi potrudimo, da bo čim prej tako, saj je temeljni pogoj za to, da ta zakon čim prej sprejmemo. Ko bomo predstavili še že izdelan projekt za hiter in kakovosten razvoj novodobne  RTV Slovenija, kar bo omogočil ta zakon, boste zagotovo vsi navdušeni in vsak dan bolj prepričani, da je to prava pot do popolne osvoboditve, očiščenja in preporoda slovenskega nacionalnega zavoda posabnega družbenega in kulturnega pomena, kar  RTV Slovenija bo zares postala.

Podporo zakonu lahko izrazite s svojim podpisom TUKAJ!


OSNUTEK!


ZAKON
O RADIOTELEVIZIJI SLOVENIJA   (ZRTVSLO)

I. STATUS RTV SLOVENIJA

1. člen

Radiotelevizija Slovenija (v nadaljnjem besedilu: RTV Slovenija) je javni zavod posebnega kulturnega in nacionalnega pomena. Opravlja javno službo na področju radijske,  televizijske, internetne, foto, video in filmske dejavnosti, določeno s tem zakonom, z namenom zagotavljanja demokratičnih, socialnih in kulturnih potreb državljank in državljanov (v nadaljnjem besedilu: državljanov) Republike Slovenije, Slovenk in Slovencev po svetu (v nadaljnjem besedilu: Slovencev po svetu), pripadnic in pripadnikov (v nadaljnjem besedilu: pripadnikov) slovenskih narodnih manjšin v Italiji, Avstriji, Madžarski in Hrvaški, italijanske in madžarske narodne skupnosti v Republiki Sloveniji, ter druge dejavnosti v skladu s tem zakonom in Statutom RTV Slovenija ter zakonom, ki ureja področje medijev.


2. člen


(1) Ustanovitelji javnega zavoda RTV Slovenija so deležniki Radiotelevizija Slovenija. Dolžnost ustanoviteljev je zagotoviti institucionalno avtonomijo in uredniško neodvisnost RTV Slovenija ter zagotoviti primerno financiranje za izvajanje javne službe.

(2) Ime javnega zavoda je Radiotelevizija Slovenija, skrajšano ime pa RTV Slovenija.

(3) Sedež RTV Slovenija je v Ljubljani.

II. DELEŽNIKI RTV Slovenija

3.člen


(1) Deležniki RTV Slovenija so vsi zavezanci za plačilo RTV prispevka (v nadaljnjem besedilu deleža);

(2) Pri odločanju ima vsak deležnik en glas, ne glede na velikost svojega deleža v RTV Slovenija;

(3) Vsaka polnoletna oseba lahko postane deležnik RTV Slovenija tako, da začne plačevati deleže (prispevek) RTV Slovenija;

(4) Deležnik lahko postane vsak, ki poda koristen predlog, patent, inovacijo, projekt ali karkoli kar bi koristilo boljšemu delu, programu ali storitvam RTV Slovenija. Njegov, prispevek se ovrednoti  v denarju kar predstavlja njegovo višino delža v RTV Slovenija;

(5) Deležnik RTV Slovenija je vsak v višini že vplačanega obveznega deleža, ki se izračuna tako, da se upošteva vse že plačane prispevke od 23.12.1991 do uveljavitve  tega takona, ki se spremenijo v obvezni delež RTV Slovenija;

(6) Deležnik RTV Slovenija si z vsakim novim plačilom obveznega mesečnega deleža procentualno poveča svoj skupni delež  v RTV Slovenija;

(7) Poleg obveznega mesečnega deleža lahko vsak deležnik vplača kadarkoli tudi prostovoljne deleže v poljubni višini in si tako poveča svoj skupni delež v RTV Slovenija;

(8 Deleži so dedni in so prenosljivi;

(9) Vsak deležnik RTV Slovenija je upravičen do delitve od ustvarjenih 3/5 presežkov RTV Slovenija, procentualno glede na njegov delež;

(10) Deležniki RTV Slovenija so tudi vsi zaposleni, ki so upravičeni do delitve 1/5 od doseženega ustvarjenega presežka;

(11) 1/5 ustvarjenega presežka se vsako leto nameni za ključne investicije, izobraževanje zaposlenih in strateške rezerve.

III. ZAPOSLENI v RTV Slovenija


4. člen


(1) So: pomožno osebje, administratorji, poslovni sekretarji, tehniki, novinarji, uredniki, direktorji in generalni direktor (izrazi so v moški obliki, a se razume, da so enakopravno obravnavane tudi ženske);

(2) Celotno kadrovanje se izvaja preko javnih razpisov na podlagi vnaprej znanih kriterijev in meril stroke, morale in etike, in imajo vedno (ko gre za isto število doseženih točk) prednost deležniki RTV Slovenija;

(3) Za vsako od naštetih kategorij se določi osnovno plačo za najnižjo kategorijo, ki je 10% višja kot je določena minimalna plača v Republiki Sloveniji, potem pa se za vs e višje kategorije zaposlenih zvišuje osnovna plača do razmerja 1:3, ki se jo določi za generalnega direktorja.

(4) Variabilni del plače se določi glede na mesečno poslovno uspešnost RTV SLO in sicer 30% od ustvarjenega presežka procentualno se povečajo plače vseh glede na kategorijo, v kateri kdo dela. Od skupnega ostalega presežka se 10% nameni za posebne denarne in druge motivacijske nagrade za najbolj marljive in uspešne zaposlene, do katerih niso upravičeni direktorji in vodje, ki take nagrade delijo sodelavcem, ki jih vodijo;

(5) Vsak zaposleni v RTV Slovenija je zavezan in mu je treba omogočiti permanentno izobraževanje, ki mu ga 50% financira RTV SLO, ter karierno napredovanje.

IV. DEJAVNOST RTV SLOVENIJA


5. člen


Javna služba na področju radijske, televizijske, internetne, foto, audio, video in filmske dejavnosti

(1) Javna služba po tem zakonu obsega ustvarjanje, pripravljanje, arhiviranje in oddajanje:
-        treh nacionalnih televizijskih programov;
-        štirih nacionalnih radijskih programov;
-        radijskih in televizijskih programov regionalnih centrov v Kopru in Mariboru;
-        po en radijski in televizijski program za avtohtono italijansko in madžarsko narodno skupnost (v nadaljnjem besedilu: narodnostni program) ter radijske in televizijske oddaje za romsko etnično skupnost (v nadaljnjem besedilu: oddaje za Rome);
-        radijskih in televizijskih programov za slovenske narodne manjšine v sosednjih državah ter za slovenske izseljenke in izseljence (v nadaljnjem besedilu: izseljence) in zdomce;
-        radijskih in televizijskih programov za tujo javnost;
-        teleteksta, internetnega in mobilnega portala.

(2) Javna služba po tem zakonu poleg programov iz prejšnjega odstavka obsega tudi poseben nacionalni televizijski in radijski program, namenjen neposrednim prenosom sej Državnega zbora Republike Slovenije in njegovih delovnih teles ter predvajanju posnetkov teh sej, kadar neposredni prenos ni mogoč, in celovitemu informiranju javnosti tudi o vsem drugem parlamentarnem dogajanju, vključno s sejami Državnega sveta Republike Slovenije, mednarodnimi aktivnostmi parlamenta, posveti v organizaciji Državnega zbora Republike Slovenije oziroma njegovih delovnih telesih ali Državnega sveta Republike Slovenije in drugimi aktivnostmi, povezanimi z uresničevanjem ustavnih pristojnosti slovenskega parlamenta.

(3) Tretji nacionalni televizijski in četrti radijski program zagotavlja kontinuirane predstavitve in delo izvenparlamentarnih političnih skupin ter registriranih skupin civilne družbe in organizira vsaj tedenska soočenja s predstavniki parlamentarnih strank in nosilci oblasti, javnih funkcij in pooblastil različnih organov ter vodstev in nadzornikov gospodarskih družb v državni lasti.


6. člen


(1) V programih iz prvega odstavka prejšnjega člena RTV Slovenija:

-        zagotavlja verodostojne in nepristranske informativne oddaje, s katerimi celovito obvešča o političnem dogajanju doma in v zamejstvu, o pomembnih dogodkih v preostalih evropskih državah, zlasti članicah Evropske unije, in o pomembnih svetovnih temah tako, da posredovane vsebine omogočajo objektivno javno obveščenost državljanov Republike Slovenije, Slovencev po svetu, pripadnikov slovenskih narodnih manjšin v Italiji, Avstriji in na Madžarskem, avtohtone italijanske in madžarske narodne skupnosti v Republiki Sloveniji ter romske skupnosti, ki živi v Sloveniji;
-        zagotavlja kakovostne izobraževalne oddaje, v okviru katerih posreduje celoten spekter aktualnih vsebin od verskih in socialnih do naravoslovnih in tehnološko-informacijskih vsebin;
-        zagotavlja produkcijo igranega programa;
-       ustvarja foto, audio in video vsebine za potrebe gospodarskih družb za marketing, dokumentarne in igrane filme;
-        zagotavlja oddaje, ki odražajo življenje in probleme različnih struktur prebivalstva, pri čemer izhaja iz načela enakopravnega obveščanja o dogajanjih v vseh delih Slovenije in zamejstva, zagotavlja ustvarjanje dokumentarnih oddaj nacionalnega pomena, ki predstavljajo dokument preteklega časa in časa, v katerem živimo;
-        zagotavlja visoko kakovostno lastno produkcijo, namenjeno otrokom, mladostnikom in starostnikom;
-        zagotavlja kakovostne razvedrilne vsebine za vse starostne skupine;
-        zagotavlja kakovostne informacije o vseh pomembnih kulturnih, političnih, zgodovinskih, športnih, socialnih in ekonomskih dogodkih;
izvaja programske vsebine, s katerimi prebivalce Slovenije osvešča o pomembnosti varovanja našega naravnega okolja, pridelavi in uživanju zdrave hrane, čiste pitne vode, duhovne rasti, dviganje ravni zavedanja in vzdrževanja dobrih medčloveških odnosih;
izvaja vsebine, s katerimi spodbuja vse starostne skupine v RS k aktivnemu državljanstvu in domoljubju;
izvaja programske vsebine, s katermi osvešča prebivalce RS v smislu poznavanja svojih pravic in dolžnosti izhajajočih iz Ustave RS ter mednarodnih konvencij, pogodb in paktov o človekovih pravicah in svoboščinah;
-        zagotavlja uresničevanje ustavnih pravic madžarske in italijanske narodne skupnosti na področju radijskega in televizijskega javnega obveščanja in spodbuja povezovanje narodnih skupnosti z matičnim narodom in vključevanje kulturnih ter drugih dosežkov italijanskega oziroma madžarskega naroda v narodnostne programe;
-        skladno z meddržavnimi pogodbami in v sodelovanju z javnimi radiotelevizijami sosednjih in drugih držav podpira nastanek in razvoj čezmejnih radijskih in televizijskih projektov;
-        izvaja programske vsebine, namenjene slepim in slabovidnim ter gluhim in gluhonemim v njim prilagojenih tehnikah;
-        posebno pozornost posveča invalidom in z njimi povezanim vsebinam;
-        predstavlja in promovira slovensko kulturo, spodbuja kulturno ustvarjalnost ter svobodo umetniškega ustvarjanja in zagotavlja ustvarjanje, poustvarjanje ter posredovanje umetniških del;
-        predstavlja in promovira znanost;
-        posebno pozornost posveča problematiki in zahtevam otrok ter družin, in skupin ljudi s posebnimi potrebami, ki so zaradi posebnih okoliščin bolj občutljive za dogajanje v družbi;
-        posebno pozornost posveča položaju in delovanju registriranih organizacij civilne družbe, izvenparlamentarnim političnim skupinam in  verskim skupnostim;
-        posebno pozornost posveča razvijanju splošne, jezikovne in politične kulture;
-        širi razumevanje vseh ključnih vprašanj delovanja demokratične družbe;
-        širi poznavanje in razumevanje resnične pretekle, polpretekle in novejše slovenske zgodovine, kulture in identitete, tudi z vidika evropske zgodovine in mednarodnih povezav;
-        spodbuja šport;
-        informira o vprašanjih zdravja, varstva okolja in varstva potrošnikov;
-        informira o pomembnejših vprašanjih varnosti ljudi, varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter obrambe države, vključno z vprašanji delovanja institucij mednarodne skupnosti, v katere je včlanjena Republika Slovenija, ter posreduje nujna obvestila v zvezi z ogroženostjo ljudi, premoženja, kulturne dediščine in okolja, upošteva interese posameznih skupin gledalk in gledalcev (v nadaljnjem besedilu: gledalci) ter poslušalk in poslušalcev (v nadaljnjem besedilu: poslušalci) v Republiki Sloveniji in v okviru možnosti omogoča njihov dostop v programe;
-        spodbuja kulturo javnega dialoga ter omogoča širok prostor za javne razprave o problemih v družbi;
-        obvešča slovenske narodne skupnosti v sosednjih državah, Slovence po svetu in tujo javnost o dogajanjih in dosežkih na kulturnem in drugih področjih v Republiki Sloveniji ter skrbi za uveljavljanje slovenske radijske in televizijske ustvarjalnosti v tujini;
-        podpira razširjanje programskih vsebin, namenjenih gluhim ter slepim, v njim prilagojenih tehnikah;
-        podpira širjenje poznavanja drugih kultur, ki so zastopane v Sloveniji, in njihovih predstavnikov;
-        zagotavlja produkcijo in predvajanje slovenskih avdiovizualnih del in avdiovizualnih del neodvisnih producentov;
-        zagotavlja prometne informacije.

(2) V strukturi programov iz prvega odstavka prejšnjega člena mora RTV Slovenija zagotoviti večinski delež kulturnih, umetniških, informativnih, dokumentarnih in izobraževalnih vsebin.


7. člen


Novinarke in novinarji (v nadaljnjem besedilu: novinarji), urednice in uredniki (v nadaljnjem besedilu: uredniki) RTV Slovenija in drugi, ki so neposredno udeleženi pri ustvarjanju ali pripravljanju RTV programov, morajo pri svojem delu še posebej:
-        spoštovati načelo resničnosti, nepristranskosti in celovitosti informacij;
-        spoštovati človekovo osebnost in dostojanstvo;
-        spoštovati načelo politične uravnoteženosti ter svetovnonazorskega pluralizma;
-        spoštovati načela ustavnosti in zakonitosti pri oblikovanju programov, vključno s prepovedjo spodbujanja kulturne, politične, verske, spolne, rasne, narodne ali druge oblike nestrpnosti;
-        zagotavljati nepristransko in celovito obveščenost, tako da imajo državljani možnost svobodnega oblikovanja mnenj;
-        spoštovati načelo politične neodvisnosti in avtonomnosti novinarjev;
-        uveljavljati profesionalno etiko poročevalcev, dosledno razločevanje informacij in komentarjev v novinarskih prispevkih;
-        varovati otroke in mladino pred vsebinami, ki bi lahko škodljivo vplivale na njihov duševni in telesni razvoj, ter spoštovati obče človeške vrednote.

8. člen

(1) RTV Slovenija zagotavlja arhiviranje programske produkcije, ki jo ustvarja v okviru javne službe;

(2) RTV Slovenija je dolžna trajno ohranjati svoje arhivsko gradivo tako, da avdiovizualne zapise na filmskih in drugih nosilcih, ki bi zaradi procesov staranja lahko razpadli, oziroma drugače bistveno poslabšali kvaliteto zapisa, ustrezno zaščiti oziroma prenese na tehnološko trajnejše nosilce besede, zvoka in slike oziroma besede in zvoka;

(3) Posnetki iz arhivov so za nekomercialne namene ob plačilu sorazmernih stroškov njihovega razmnoževanja oziroma posredovanja dostopni javnosti;

(4) Posnetki iz arhivov so za komercialne namene ob plačilu sorazmernih stroškov njihovega razmnoževanja oziroma posredovanja dostopni javnosti skladno z zakonom, ki ureja avtorske pravice, ter ob plačilu sorazmernih stroškov razmnoževanja in posredovanja ter tarife, ki jo določi Nadzorni svet RTV Slovenija.


9. člen


RTV Slovenija mora pri načinu razširjanja oziroma predvajanja in arhiviranja programov, ki jih ustvarja v okviru javne službe (v nadaljnjem besedilu: programov RTV Slovenija), skladno s svojimi tehnološkimi razvojnimi zmožnostmi uvajati nove tehnologije kot so internet, digitalna radiodifuzija, satelit, tako, da omogoči dostop do programskih vsebin čim širšemu krogu državljanov doma in v tujini, slovenskim narodnim manjšinam v sosednjih državah ter Slovencem po svetu.


10. člen


(1) Nacionalni program mora preko prizemeljskega omrežja pokrivati ozemlje, kjer živi najmanj 90 odstotkov prebivalstva Republike Slovenije, oziroma 90 odstotkov ozemlja, kjer živijo pripadniki italijanske in madžarske narodne skupnosti, kadar gre za narodnostni program;

(2) V okviru pokritosti iz prejšnjega odstavka morajo nacionalni radijski programi pokrivati vse avtoceste in ostale pomembnejše prometnice na dovolj visoki tehnološki ravni za kakovosten mobilni sprejem signala;

(3) Programi za obveščanje tuje javnosti morajo pokrivati večje kraje v Republiki Sloveniji, turistična središča in prometna vozlišča.

 

11. člen


(1) RTV Slovenija vsako leto v skladu s programsko produkcijskim načrtom iz 19. člena tega zakona objavi razpis za odkup slovenskih avdiovizualnih del neodvisnih producentov, ki jih na svojih programih predvaja v skladu z zakonom, ki ureja področje medijev;

(2) Postopek, pogoje in merila javnega razpisa iz prejšnjega odstavka sprejme Programski svet RTV Slovenija v skladu z določbami predpisov, ki urejajo področje uresničevanja javnega interesa za kulturo, in z zakonom, ki ureja področje medijev;

(3) Narodnostni program ali del narodnostnega programa se lahko odda v ustvarjanje drugi RTV organizaciji oziroma producentu samo s soglasjem programskega odbora za narodnostni program.


13. člen


(1) V programih RTV Slovenija ni dovoljena politična propaganda;

(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka je politična propaganda dovoljena v času volilne kampanje v skladu z določbami zakona, ki ureja volilno kampanjo in je za vse kandidatke in kandidate ter politične skupine enakopravna;

(3) Politična propaganda po tem zakonu so politično propagandna sporočila (spoti) in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na opredelitev volivcev pri glasovanju na volitvah.
(4) RTV Slovenija sme objavljati politično propagandnih sporočil samo z navedbo naročnika. Za vsebino takega sporočila je odgovoren naročnik.


14. člen


(1) V programih RTV Slovenija ni dovoljena verska propaganda;

(2) Verska propaganda po tem zakonu so plačani oglasi verskih skupnosti in oddaje, kjer se propagira samo eno ali samo nekatere verske skupnosti.


15. člen


(1) RTV Slovenija mora v času volilne kampanje dati brezplačno na razpolago del programskega časa za predstavitev kandidatk in kandidatov (v nadaljnjem besedilu: kandidatov), političnih strank in njihovih programov. RTV Slovenija je pri določitvi tega časa in oblikovanju vsebine teh oddaj dolžna upoštevati načela iz četrtega člena tega zakona;

(2) Čas, namenjen predstavitvi kandidatov in političnih strank, ki so zastopane v državnem zboru oziroma Evropskem parlamentu, je za vse enak, prav tako so enaki pogoji za njihovo predstavitev v okviru predvolilnih oddaj;

(3) Politične stranke in neodvisni kandidati, ki niso zastopani v Državnem zboru oziroma v Evropskem parlamentu, morajo imeti skupaj na razpolago enako dolžino skupnega časa, ki ga RTV Slovenija določi za vse politične stranke in kandidate, ki sodelujejo na volitvah;

(4) Kandidatkam oziroma kandidatom za predsednico oziroma predsednika republike (v nadaljnjem besedilu: predsednik republike) mora RTV Slovenija zagotoviti enak čas in pogoje za predstavitev;

(5) RTV Slovenija mora najpozneje 15 dni po razpisu referendumov ali volitev za predsednika republike oziroma volitev v državni zbor, Evropski parlament ali lokalnih volitev objaviti način, oblike, obseg in pogoje za predstavitev kandidatov, političnih strank in njihovih programov iz prvega odstavka tega člena v svojih programih, dnevnem tisku ali na drug način, dostopen javnosti.


16. člen


(1) RTV Slovenija izvaja kot javno službo tudi naslednje dejavnosti;

-        oddajanje lastnih televizijskih, radijskih in multimedijskih programov preko oddajnikov in zvez ter drugih infrastrukturnih objektov oziroma naprav (v nadaljnjem besedilu: televizijske in radijske infrastrukture);
-        oddajanje radijskih oziroma televizijskih programov s statusom lokalnega, regionalnega, študentskega ali nepridobitnega radijskega ali televizijskega programa po zakonu, ki ureja področje medijev (v nadaljnjem besedilu: programov posebnega pomena za Republiko Slovenijo), z njihovimi napravami na oddajnih točkah RTV Slovenija;
-        zagotavljanje vidnosti in slišnosti programov RTV Slovenija in drugih programov posebnega pomena za Republiko Slovenijo, zlasti na območjih v zamejstvu, kjer živi slovenska narodna skupnost, skladno z meddržavnimi pogodbami;
-        vzdrževanje in skrb za razvoj televizijske in radijske infrastrukture ter za njeno tehnološko usklajenost s predpisi Evropske unije;
-        digitalno oddajanje programov;

(2) RTV Slovenija ima za izvajanje javne službe po tem zakonu pri podelitvi prostih frekvenc ali dostopu do drugih tehnološko omejenih virov, ki jih za izvajanje javne službe nujno potrebuje, prednost in jih pridobiva brez javnega razpisa z odločbo Agencije za pošto in elektronske komunikacije. Agencija izda odločbo ob smiselni uporabi določb Zakona o elektronskih komunikacijah, po predhodnem mnenju Sveta za radiodifuzijo. Mnenje mora vsebovati opredelitev razlogov, zaradi katerih je prednostna podelitev za izvajanje javne službe nujno potrebna.


Načelo finančne preglednosti pri opravljanju javne službe


17. člen


(1) RTV Slovenija lahko skladno z zakonom opravlja poleg javne službe  tudi tržne dejavnosti, vendar mora biti poslovanje na področju tržnih dejavnosti organizirano ločeno od javne službe;

(2) Plačila deležev za RTV Slovenija s strani deležnikov, sredstva iz državnega proračuna ter druga javna sredstva in prihodki iz naslova opravljanja javne službe se lahko porabijo za opravljanje javne službe, investicije in delitev presežkov ustvarjenih iz tržne dejavnosti med deležnike RTV Slovenija ter zaposlene po sistemu, ki ga določa ta zakon;

(3) Prihodki iz naslova tržnih dejavnosti se lahko porabijo za sofinanciranje javne službe ali za ohranjanje in širitev tržnih dejavnosti, vendar le na področjih, ki jih določa ta zakon;

(4) Prihodki in odhodki iz naslova opravljanja javne službe ter prihodki in odhodki iz naslova tržnih dejavnosti se vodijo na dveh ločenih računih.

Tržne dejavnosti


18. člen


(1) Tržne dejavnosti RTV Slovenija so:

-        trženje oglaševalskega časa in trženje programov;
-      trženje izdelanih dokumentarnih, zabavnih in drugih oddaj, foto, audio, video in filmske produkcije, programske storitve vključno z interaktivnimi programskimi storitvami;
-        tehnične in telekomunikacijske storitve, ki niso sestavni del javne službe;
-        dajanje oddajne infrastrukture in drugih nepremičnin v najem;
-        založniška in koncertna dejavnost;
-        komercialna uporaba arhivskega gradiva.

V. VODENJE IN UPRAVLJANJE TER NADZOR


Svet RTV Slovenija


19. člen


(1) Svet RTV Slovenija:

-        na predlog generalne direktorice oziroma generalnega direktorja (v nadaljnjem besedilu: generalni direktor) sprejema programske standarde in programske zasnove v skladu s tem zakonom in z zakonom, ki ureja področje medijev, ter mednarodnimi akti;
-        na predlog generalnega direktorja sprejema programsko produkcijski načrt, ki je usklajen s finančnimi možnostmi RTV Slovenija;
-        na predlog generalnega direktorja sprejema programske sheme;
-        redno obravnava uresničevanje sprejete programske zasnove in produkcijskega načrta ter daje generalnemu direktorju navodila v zvezi z odpravljanjem pomanjkljivosti na teh področjih;
-        obravnava uresničevanje sprejete programske zasnove;
-        obravnava pripombe in predloge gledalcev in poslušalcev programov RTV Slovenija ter se do njih opredeli. Pri določanju programske politike in pri utemeljenih primerih da navodila generalnemu direktorju glede sprememb, ki morajo biti uvedene v programih;
-        na predlog generalnega direktorja daje soglasje k Statutu javnega zavoda RTV Slovenija (v nadaljnjem besedilu: statut);
-        na predlog generalnega direktorja daje mnenje o predlogu finančnega načrta;
-        imenuje in razrešuje generalnega direktorja RTV Slovenija ter daje predhodno soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorice oziroma direktorja radia (v nadaljnjem besedilu: direktor radia) in direktorice oziroma direktorja televizije (v nadaljnjem besedilu: direktor televizije);
-        odloča o drugih zadevah programske narave, kadar je tako določeno s statutom;
-        sprejema svoj poslovnik ter organizira svoje delo in imenuje svoje odbore v skladu s tem poslovnikom;
-        odloča o drugih zadevah, kadar tako določa zakon ali statut;

(2) Kadar Svet RTV Slovenija ne sprejme odločitve v zvezi s soglasjem k statutu iz sedme alineje prejšnjega odstavka v roku 30 dni po prejetem predlogu statuta, Nadzorni svet RTV Slovenija (v nadaljnjem besedilu: Nadzorni svet) lahko odloči brez soglasja Sveta RTV Slovenija;

(3) Kadar Svet RTV Slovenija svojega mnenja o predlogu finančnega načrta iz osme alineje prvega odstavka tega člena ne posreduje Nadzornemu svetu v 30 dneh po prejetem predlogu finančnega načrta, Nadzorni svet lahko odloči brez mnenja Sveta RTV Slovenija;

(4) Kadar Svet RTV Slovenija ne sprejme odločitve v zvezi s soglasjem o imenovanju oziroma razrešitvi direktorja radia oziroma direktorja televizije iz devete alineje prvega odstavka tega člena v roku 15 dni po prejetem predlogu, lahko generalni direktor dokončno odloči brez soglasja Sveta RTV Slovenija;

(5) Svet RTV Slovenija odloča o svojem poslovniku z dvotretjinsko večino glasov vseh svojih članic oziroma članov (v nadaljnjem besedilu: članov), o zadevah iz prve, druge, sedme in devete alineje prvega odstavka tega člena pa z večino glasov vseh svojih članov. O preostalih zadevah iz svoje pristojnosti odloča z večino glasov prisotnih članov.


20. člen


(1) V Svet RTV Slovenija so lahko izvoljene oziroma imenovane osebe, ki s svojim znanjem, ugledom oziroma dosežki na gospodarskem, sociološkem, kulturnem, izobraževalnem ali kateremkoli drugem področju družbenega življenja lahko pripomorejo k dobremu delovanju in krepitvi ugleda javne radiotelevizije, tako v Republiki Sloveniji kot v tujini. Za povabilo k sodelovanju v Svet RTV Slovenija, vodstvo RTV SLO razpiše interni javni razpis za vse deležnike RTV Slovenija po pokrajinah, ki ga objavijo na RTV SLO, in mora vsebovati strokovna in etična merila ter pogoje, da bodo v Svet RTV Slovenija zastopani iz vsake pokrajine po trije predstavniki deležnikov. Vodstvo RTV SLO organizira predstavitev kandidatk in kandidatov ter volitve po pokrajinah;

(2) Člani Sveta RTV Slovenija morajo svoje delo opravljati neodvisno ter nepristransko in so dolžni uresničevati samo interese deležnikov RTV Slovenija in interese RTV Slovenija kot javne radiotelevizije. Pri opravljanju svoje funkcije so dolžni upoštevati Ustavo Republike Slovenije in določila tega zakona ter skrbeti za uresničevanje načel, določenih v 4. členu tega zakona, ter statuta v delu, ki se nanaša na programe in njihovo ustvarjanje;

(3) V Svet RTV Slovenija ne morejo biti izvoljene oziroma imenovane osebe, ki so ob imenovanju ali v obdobju petih let pred imenovanjem bile:

-        člani organov političnih strank;
-        poslanke oziroma poslanci (v nadaljnjem besedilu: poslanci) Evropskega parlamenta ali uslužbenke oziroma uslužbenci (v nadaljnjem besedilu: uslužbenci) in funkcionarke oziroma funkcionarji (v nadaljnjem besedilu: funkcionarji) v organih Evropske unije;
-        predsednik republike, predsednica oziroma predsednik vlade, poslanci, člani državnega sveta, županje oziroma župani, ustavne sodnice oziroma ustavni sodniki, ministrice oziroma ministri, državne sekretarke oziroma državni sekretarji in drugi funkcionarji v državnih organih;
-        generalni direktorji, generalne sekretarke oziroma generalni sekretarji, predstojnice oziroma predstojniki organov v sestavi in vladnih služb, direktorji direktoratov in organov v sestavi, načelnice oziroma načelniki upravnih enot ter direktorji oziroma tajnice ali tajniki občinske uprave.
-      vodje ali direktorji sindikatov in stanovskih organizacij ter gospodarskih družb v večinski državni lasti;

(4) V Svet RTV Slovenija prav tako ne morejo biti izvoljene oziroma imenovane osebe, ki so:

-        člani organov vodenja, upravljanja ali nadzora oziroma so zaposlene pri konkurenčnih medijih, in osebe, ki imajo v teh medijih lastniške deleže; prav tako pa tudi ne osebe, zaposlene na RTV Slovenija, razen treh predstavnikov zaposlenih na RTV Slovenija, ki jih ti izvolijo izmed sebe;
-        člani Sveta za radiodifuzijo in zaposleni na Agenciji za pošto in elektronske komunikacije ter člani oziroma zaposleni v drugih telesih, ki v upravnem postopku odločajo o podelitvi frekvenc ali drugih pravicah medijev oziroma zaposlenih v medijih, in osebe, ki sodelujejo v postopkih sprejemanja teh odločitev;
-        člani organov vodenja, upravljanja ali nadzora pravnih oseb, ki poslovno sodelujejo z RTV Slovenija;
-        ožji družinski člani vodilnih delavk in delavcev (v nadaljnjem besedilu: delavcev) RTV Slovenija, kot so generalni direktor RTV Slovenija, direktor radia in direktor televizije ter tisti zaposleni v RTV Slovenija, ki jih kot vodstvene delavce opredeljuje statut;

(5) Ožji družinski člani iz četrte alineje prejšnjega odstavka so zakonec ali oseba, s katero živi v zunajzakonski skupnosti ali registrirani istospolni partnerski skupnosti, otroci oziroma posvojenci ter vnuki in starši oziroma posvojitelji ter druge osebe, ki živijo v skupnem gospodinjstvu;

(6) Svet RTV Slovenija sestavljajo po trije predstavniki deležnikov RTV Slovenija iz vsake slovenske pokrajine: Gorenjska, Štajerska, Prekmurje, Koroška, Dolenjska, Notranjska in Primorska, skupaj 21 članov.
-        enega člana imenuje madžarska narodna skupnost;
-        enega člana imenuje italijanska narodna skupnost;
-        tri člane izvolijo izmed sebe zaposleni v RTV Slovenija na neposrednih volitvah tako, da so zastopane informativna dejavnost, kulturno umetniška dejavnost in gospodarstvo in znanost;

21. člen


(1) Člani Sveta RTV Slovenija so imenovani oziroma izvoljeni z dnem podpisa sklepa o imenovanju ali odločbe o izvolitvi;

(2) Mandat članov Sveta RTV Slovenija je pet let od dneva, ko je svet konstituiran v skladu s tem zakonom;

(3) Mandat vsakega člana Sveta RTV Slovenija se lahko ponovi največ enkrat;

(4) Članu Sveta RTV Slovenija, ki ne izpolnjuje več pogojev za imenovanje oziroma izvolitev, določenih v tem zakonu, preneha mandat;

(5) Član Sveta RTV Slovenija, ki mu je prenehal mandat po prejšnjem odstavku oziroma je odstopil sam, se nadomesti po postopku, ki je predviden za imenovanje oziroma izvolitev članov Sveta RTV Slovenija;

(6) Vsakega člana RTV Slovenija se lahko kadarkoli odpokliče, če tako odloči več kot polovica deležnikov v pokrajini na referendumu;

(7) Svet RTV Slovenija je konstituiran, ko generalni direktor na podlagi pisnih obvestil ugotovi, da sta v skladu s tem zakonom imenovani oziroma izvoljeni vsaj dve tretjini od skupnega števila vseh članov sveta.


22. člen


(1) Delo Sveta RTV Slovenija vodi predsednik (izraz velja za oba spola, v nadaljnjem besedilu: predsednik) ali njegov namestnik (izraz velja za oba spola, v nadaljnjem besedilu namestnik) v skladu s poslovnikom Sveta RTV Slovenija;

(2) Predsednika in namestnika izvoli Svet RTV Slovenija izmed svojih članov z večino glasov vseh svojih članov;

(3) Če ne pride do izvolitve predsednika ali namestnika po postopku iz prejšnjega odstavka, se imenuje za vršilca (izraz velja za oba spola, v nadaljnjem besedilu: vršilec) dolžnosti predsednika ali namestnika za dobo šestih mesecev tisti član, ki je dobil največ glasov. V primeru, če dva ali več članov sveta tudi po ponovnem glasovanju dobita oziroma dobijo enako število glasov, odloči o imenovanju vršilca dolžnosti žreb;

(4) Glasovanje Sveta RTV Slovenija je v vseh zadevah javno;


23. člen

(1) Člani Sveta in Nadzornega sveta ne smejo poslovno sodelovati z javnim zavodom RTV Slovenija;

(2) V času trajanja mandata članov Sveta RTV Slovenija in Nadzornega sveta sme RTV Slovenija zaposlovati oziroma sklepati pogodbe o sodelovanju z njihovimi ožjimi družinskimi člani, vendar morata biti s takšno pogodbo ali zaposlitvijo ter z razlogi za takšno odločitev predhodno seznanjena Svet RTV Slovenija in Nadzorni svet;

(3) Ožji družinski člani iz prejšnjega odstavka so zakonec ali oseba, s katero živi v zunajzakonski skupnosti ali registrirani istospolni partnerski skupnosti, otroci oziroma posvojenci ter vnuki in starši oziroma posvojitelji ter druge osebe, ki živijo v skupnem gospodinjstvu;

(4) Nihče ne more biti hkrati član Programskega sveta in Nadzornega sveta;

Generalni direktor RTV Slovenija


24. člen


(1) Generalnega direktorja RTV Slovenija (v nadaljnjem besedilu: generalni direktor) imenuje Svet RTV Slovenija na podlagi javnega razpisa. Mandat generalnega direktorja je pet let;

(2) Direktorja radia in direktorja televizije imenuje generalni direktor na osnovi javnega razpisa po pridobitvi predhodnega soglasja Sveta RTV Slovenija. Direktor radia oziroma direktor televizije organizira in vodi delo radia oziroma televizije ter vodi strokovno programsko delo radia oziroma televizije, razen strokovno programskega vodenja v delu, ki se nanaša na narodnostna programa, za katera sta zadolžena pomočnika generalnega direktorja, ki ju imenuje generalni direktor v soglasju z ustreznim Programskim odborom. Mandat direktorja radia in direktorja televizije je pet let;

(3) Odgovorne urednike programov imenuje in razrešuje generalni direktor na predlog direktorja radia oziroma televizije, ki za ta mesta izvedeta javne razpise. Mandat odgovornih urednikov je 5 let. Druge področne urednike imenuje in razrešuje odgovorni urednik programa;

(4) V primeru, da direktor radia ali direktor televizije predlaga v imenovanje generalnemu direktorju za odgovornega urednika kandidata, ki ni dobil pozitivnega mnenja večine programskih delavcev v uredništvu, ima večina programskih delavcev v uredništvu pravico predlagati v imenovanje generalnemu direktorju kandidata, ki je dobil njihovo pozitivno mnenje, o čemer obvestijo Programski svet. V tem primeru generalni direktor izbere kandidata po pridobitvi soglasja Programskega sveta, ki mora najkasneje v roku 15 dni po prejetem obvestilu razpravljati in odločiti, ali da soglasje enemu, obema ali nobenemu od predlaganih kandidatov;

(5) Generalni direktor imenuje in razrešuje tudi druge vodstvene delavce, ki jih določa statut.

25. člen


Generalni direktor:
-        vodi strokovno programsko delo javnega zavoda RTV Slovenija;
-        organizira in vodi delo ter poslovanje javnega zavoda RTV Slovenija;
-        predstavlja in zastopa javni zavod RTV Slovenija;
-        je odgovoren za zakonitost dela javnega zavoda RTV Slovenija;
-        usklajuje delo direktorjev radia in televizije ter drugih vodilnih delavcev skladno s statutom in odloča v morebitnih sporih med njimi;
-        opravlja druge naloge, ki jih določa zakon ali statut;
-        vodi socialni dialog s predstavniki reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu ter sklepa posebno kolektivno pogodbo javnega zavoda RTV Slovenija in je eden od podpisnikov Kolektivne pogodbe za poklicne novinarje na strani delodajalcev;
-        v primeru, da se ugotovi materialna in kazenska odgovornost zaradi nepravilnosti, jamči poplačilo škode z vsem svojim premoženjem in premoženjem svojih družinskih članov.


26. člen


(1) Svet RTV Sloveija imenuje Programska dbora za italijanski in madžarski narodnostni program, ki štejeta po tri člane, razen tistih članov, ki jih samoupravni narodni skupnosti imenujeta sami oziroma jih izvolijo izmed sebe zaposleni v uredništvih narodnostnih programov;

(2) V Programski odbor iz prejšnjega odstavka imenuje italijanska oziroma madžarska samoupravna narodna skupnost v Sloveniji dve tretjini članov za mandatno dobo štirih let;

(3) V Programski odbor iz prvega odstavka tega člena enega člana izvolijo izmed sebe zaposleni v uredništvih radijskega in televizijskega programa za italijansko oziroma madžarsko narodno skupnost;

(4) Programski odbor za narodnostni program daje soglasje k imenovanju odgovornega urednika narodnostnega programa in k obsegu ter programski zasnovi, programskim standardom in programski shemi tega programa, ki morajo biti usklajeni z materialnimi zmožnostmi javnega zavoda RTV Slovenija ter s predpisi, ki urejajo njegovo delo;

(5) Programski odbor za narodnostni program:

-        obravnava uresničevanje programske zasnove ter programsko produkcijski načrt in letno poročilo javnega zavoda RTV Slovenija v delu, ki se nanaša na narodnostni program;
-        obravnava pripombe in predloge gledalcev oziroma poslušalcev narodnostnega programa ter se do njih opredeli;
-        daje pobude Svetu RTV Slovenija za obravnavanje vprašanj s področja narodnostnih programov;
-        opravlja druge naloge s področja narodnostnih programov, kadar tako določa statut;

(6) Kdor je član programskega odbora za narodnostni program, ne more biti član Nadzornega sveta.


27. člen


(1) Svet RTV Slovenija imenuje Programski odbor za problematiko programskih vsebin za invalide, ki šteje devet članov;

(2) V Programski odbor iz prejšnjega odstavka predlagajo člane reprezentativna združenja invalidov, pri čemer lahko predlagajo le osebe, ki jim je bila invalidnost ugotovljena s pravnomočno odločbo pristojnega organa. Svet RTV Slovenija lahko v Programski odbor imenuje po dva ali več kandidatov istega reprezentativnega združenja invalidov samo v primeru, da je kandidate predlagalo manjše število teh združenj od skupnega števila članov, ki se volijo.

(3) Programski odbor za problematiko programskih vsebin za invalide:

-        obravnava predlog in uresničevanje programske zasnove v delu, ki se nanaša na vsebine za invalide;
-     obravnava pripombe in predloge gledalcev oziroma poslušalcev v zvezi s programskimi vsebinami, namenjenimi invalidom;
-       obravnava uresničevanje razširjanja programskih vsebin, namenjenih gluhim in slepim v njim prilagojenih tehnikah;
-       opravlja druge naloge s področja problematike programskih vsebin za invalide, kadar tako določa statut;
(4) Programski odbor za problematiko programskih vsebin za invalide lahko daje pobude in predloge organom javnega zavoda, ki so jih dolžni obravnavati ter se do njih opredeliti.


28. člen


(1) V javnem zavodu RTV Slovenija deluje Svet delavcev javnega zavoda RTV Slovenija, za katerega se uporabljajo določila zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju, razen kadar so s tem zakonom ali statutom posamezna vprašanja urejena drugače;

(2) Predstavnik Sveta delavcev javnega zavoda RTV Slovenija je stalno vabljen na seje Sveta RTV Slovenija in Nadzornega sveta, prejema vsa gradiva za seje teh teles ter ima na sejah pravico do predstavitve mnenja Sveta delavcev o obravnavanih gradivih.


Nadzorni svet RTV Slovenija


29. člen


(1) RTV Slovenija ima Nadzorni svet, ki šteje 10 članov. Deležniki iz vsake pokrajine preko javnega internega razpisa in z volitvai izvolijo po enega člana, zaposleni RV Slovenija pa v zavodu RTV Slovenija na neposrednih volitvah izmed sebe izvolijo dva člana. Vlada Republike Slovenije delegira v Nadzorni svet enega svojega člana;

(2) Za člana Nadzornega sveta ne morejo biti imenovane oziroma izvoljene osebe, ki so navedene v tretjem odstavku 17. člena tega zakona, razen dveh članov, ki jih zaposleni v javnem zavodu RTV Slovenija izmed sebe izvolijo neposredno, vendar za člana Nadzornega sveta ne more biti neposredno izvoljena oseba, ki opravlja vodstvena dela in naloge v javnem zavodu RTV Slovenija;

(3) Člani Nadzornega sveta morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo, in vsaj pet let delovnih izkušenj;

(4) Člani Nadzornega sveta izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika Nadzornega sveta;

(5) Mandat članov Nadzornega sveta je štiri leta;

(6) Za konstituiranje Nadzornega sveta se smiselno uporabijo določbe tega zakona o konstituiranju Programskega sveta;

(7) Za nadomestitev člana Nadzornega sveta, ki mu je zaradi neizpolnjevanja pogojev za imenovanje oziroma izvolitev predčasno prenehal mandat ali če je odstopil sam, se smiselno uporabljajo določbe tega zakona o nadomestitvi članov Programskega sveta.


30. člen


(1) Nadzorni svet:

-        sprejme statut na osnovi predhodnega soglasja Sveta RTV Slovenija;
-        sprejema finančni načrt in letno poročilo javnega zavoda ter odloča o uporabi presežka prihodkov nad odhodki v soglasju s Svetom RTV Slovenija;
-        določa ceno storitev, ki niso del javne službe v soglasju s Svetom RTV Slovenija;
-        določi način prijavljanja in začasnega ali trajnega odjavljanja sprejemnikov;
-        podrobneje določi način plačevanja prispevkov za sprejemnike ter kriterije za odpis, delni odpis, odlog in obročno plačilo skladno s tem zakonom;
-        odloča o tarifah in drugih pogojih za oddajanje programov drugih izdajateljev;
-        nadzira poslovanje RTV Slovenija;
-        nadzoruje vodenje poslovnih knjig in zakonitost poslovanja ter pregleduje periodične obračune;
-        ima pravico do vpogleda v vso dokumentacijo javnega zavoda, vključno z dokumentacijo, ki se nanaša na obratovanje oddajnikov in zvez;
-        sprejema svoj poslovnik ter organizira svoje delo in imenuje svoje odbore v skladu s tem poslovnikom;
-        odloča o drugih vprašanjih, določenih z zakonom ali statutom;

(2) Kadar Nadzorni svet obravnava vprašanja s področja telekomunikacijskih storitev, zlasti ko odloča o tarifah in drugih pogojih za oddajanje programov drugih izdajateljev, mora na svoje seje vabiti tudi predstavnice in predstavnike (v nadaljnjem besedilu: predstavniki) Agencije za pošto in elektronske komunikacije v skladu s statutom;

(3) Nadzorni svet pisno obvešča Svet RTV Slovenija in Programska odbora RTV programov za italijansko oziroma madžarsko narodno skupnost.  Če ugotovi nepravilnosti, naloži generalnemu direktorju, da jih odpravi. Nadzorni svet ima pravico in dolžnost, da v primeru ugotovljenih nepravilnosti predlaga pristojnim organom ukrepe iz njihove pristojnosti;

(4) Nadzorni svet odloča z večino glasov vseh svojih članov, o statutu ter o svojem poslovniku pa z dvotretjinsko večino glasov vseh svojih članov.


Javnost poslovanja in statut


31. člen


(1) Poslovanje RTV Slovenija je javno. Letno poročilo se objavi na način, določen s statutom. Letno poročilo mora vsebovati tudi razčlembo stroškov produkcije programov po posameznih programskih sklopih oziroma vsebinah. Letno poročilo se objavi na spletnih straneh javnega zavoda RTV Slovenija. Javno se objavijo tudi sklepi in stališča Nadzornega sveta ter stališča Programskega odbora za narodnostni program, ki se nanašajo na problematiko narodnostnega programa;

(2) Seje Sveta RTV Slovenija in Nadzornega sveta so javne;

(3) Člani Sveta RTV Slovenija in Nadzornega sveta so upravičeni do sejnine in povrnitve materialnih stroškov skladno s statutom.


32. člen


(1) S statutom se določijo zlasti:

-        organizacija javnega zavoda in njegova členitev na organizacijske enote;
-        organi javnega zavoda in njihove pristojnosti skladno z zakonom;
-        pogoji za imenovanje in razrešitev generalnega direktorja;
-        pogoji za imenovanje in razrešitev direktorjev radia in televizije;
-        pogoji za imenovanje in razrešitev odgovornih urednikov in drugih urednikov ter njihovo delovno področje;
-        pogoji za imenovanje in razrešitev vodilnih delavcev RTV Slovenija, ki niso zajeti v prejšnjih alineah ter njihovo delovno področje in pristojnosti;
-        akti, ki se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije;
-        druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda;

(2) Statut začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.


VI. FINANCIRANJE

33. člen


(1) RTV Slovenija pridobiva sredstva za izvajanje svoje dejavnosti:

-        iz plačil obveznih in prostovoljnih deležev deležnikov RTV Slovenija (v nadaljevanju: deležniki);
iz prodaje ustvarjenih dddaj, foto, audio, video in filmske produkcije RTV Slovenije;
iz prodaje, ustvarjene z založniško in glasbeno produkcijo;
-        iz tržnih dejavnosti oglaševanja in storitev ter najemov prostorov in opreme v lasti RTV Slovenija;
-        iz sredstev državnega proračuna;
-        iz prostovoljnih prispevkov, sponzoriranja in drugih virov skladno z zakonom in statutom;

(2) Iz državnega proračuna se financirajo:

-        del narodnostnih programov, v deležu, ki se ne financira iz plačil obveznih in prostovoljnih deležev deležnikov;
-        del programov RTV Slovenija za slovenske narodne manjšine v sosednjih državah, za izseljence in zdomce oziroma za Slovence po svetu ter za tujo javnost, v deležu, ki se ne financirajo iz naslova deležnikov/naročnikov RTV programov in deležnikov RTV Slovenija;
-        posamezni projekti kulturnega, znanstvenega in splošno izobraževalnega pomena ter posamezni projekti digitalizacije tehnološke opreme in arhivov, ki jih predlagajo pristojna ministrstva, v delih, ki se ne financirajo s strani deležnikov;

(3) Iz vplačil deležnikov se financira dejavnost RTV Slovenija, ki jo kot javno službo določa ta zakon, razen v delih, ko se ta dejavnost glede na določbe prejšnjega odstavka tega člena financira iz državnega proračuna.


34. člen


(1) Radijska, televizijska in internetna dejavnost RTV SLO se primarno financira iz naslova plačila deležev deležnikov;

(3) Višina cene zakupa programov RTV SLO se oblikuje na predlog nadzornega sveta RTV SLO, o tem pa odloči Svet RTV Slovenija. Predlog za povišanje cene plačila obveznih osnovih deležev mora Nadzorni svet podati najkasneje do 1. septembra tekočega leta za naslednje leto.


35. člen


(1) Plačilo obveznih mesečnih deležev se plačuje RTV Sloveniji v naslednji višini po izstavljeni položnici, prostovolni deleži RTV SLO pa poljubno kadarkoli v mesecu:

1. za zasebno rabo:

a) Fizične osebe plačujejo za vse RTV programe in internetni portal MMC 10,00 € na mesec;
b) Plačilo v višini iz prejšnjih dveh točk velja tudi za pravne osebe, državne organe, organe samoupravnih lokalnih skupnosti in samostojne podjetnike posameznike, vendar za vsak sprejemnik, če je sprejemnik namenjen izključno osebni rabi zaposlenih ali samostojnega podjetnika posameznika;

2. za javno rabo:

c) Pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki imajo sprejemnike v svojih poslovnih prostorih kot so: gostinski lokali, hoteli, turistična naselja, trgovine, restavracije in podobno, in so namenjeni javni rabi, plačujejo v primeru ene poslovne enote, v kateri so taki sprejemniki za vse programe  RTV SLO in internetni portal MMC proti plačilu v višini 35,00 € mesečno, v primeru večjega števila takih poslovnih enot (preko 3) pa za vsako sprejemne mesto zmanjšano za 20 odstotkov;

3. Vsak deležnik, ki je pravna oseba ali samostojni podjetnik, je upravičen pri oglaševanju ali koriščenju ostalih storitev, najemanju poslovnih prostorov ali opreme, ki jo RTV Slovenija oddaja v najem, do 10% popusta, ki ni vezan na druge popuste v smislu količin, dolgotrajnosti najema itd. 

(2) Plačila obveznih deležev za dostop do vseh RTV SLO programov so oproščene naslednje skupine zavezancev:
-        socialno ogroženi;
-        invalidi s 100 odstotno telesno okvaro;
-        invalidi z manj kot 100 odstotno telesno okvaro, če jim je priznana tudi pravica do dodatka za pomoč in postrežbo;
-        osebe, ki so trajno izgubile sluh;
-        vzgojno izobraževalni zavodi, ustanove za varstvo otrok, bolnišnice, izvajalci socialno varstvenih dejavnosti znotraj javne mreže in invalidske organizacije – za sprejemnike, ki so namenjeni vzgojnemu ali učnemu procesu oziroma razvedrilu varovancev, učencev oziroma pacientov;
-        diplomatska in konzularna predstavništva na podlagi vzajemnosti;

(3) Za socialno ogrožene iz prve alineje prejšnjega odstavka štejejo prejemnice oziroma prejemniki denarne socialne pomoči ali varstvenega dodatka po zakonu, ki ureja socialnovarstvene prejemke;

(4) Osebe iz prejšnjega odstavka lahko dokazujejo upravičenost do oprostitve plačevanja programov le s pravnomočno odločbo organa, s katero je ugotovljena upravičenost do denarne socialne pomoči oziroma varstvenega dodatka;

(5) Zavezanci iz druge do četrte alineje drugega odstavka tega člena lahko uveljavljajo oprostitev prispevka le na podlagi pravnomočne odločbe Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije ali drugega organa, s katero je ugotovljena stopnja invalidnosti.


36. člen


Za RTV Slovenija veljajo določbe Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B) enako kot za Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije in za Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije.


Evidenca deležnikov RTV Slovenija


37. člen


S tem poglavjem se določajo zbirke podatkov (v nadaljnjem besedilu: evidence), ki jih RTV Slovenija obdeluje za potrebe vodenja vplačil deležnikov RTV Slovenija obveznih in prostovoljnih deležev ter pripisov povečevanja prostovoljnih deležev;

(1) Uredi se on-line vodenje računov deležnikov in izstavljanje on-line položnic na račune deležnkkov RTV Slovenija, na katerih lahko vsak deležnik vedno spremlja njegovo stanje deležev na računu deležnika z možnostjo elektronskega plačevanja obveznih mesečnih in prostovoljnih deležev.


38. člen


(1) Za zbiranje, obdelovanje, shranjevanje, posredovanje in uporabo osebnih podatkov, vsebovanih v evidencah, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov, če s tem zakonom za posamezne primere ni določeno drugače;
(2) Upravljavci zbirk osebnih podatkov so dolžni posredovati osebne podatke brezplačno.


39. člen


(1) Upravljalec evidenc, določenih s tem zakonom, je RTV Slovenija;

(2) RTV Slovenija lahko uporablja osebne podatke, kadar opravlja aktivnosti obračuna in delitve deležev od ustvarjenega presežka.


VII. KAZENSKE DOLOČBE


40. člen


(1) Z globo od 10.000,00 do 50.000,00 € se kaznuje za prekršek RTV Slovenija, če:

-        objavi politično propagandno sporočilo brez navedbe naročnika iz 13. člena tega zakona;
-        objavi versko propagandno sporočilo iz 14. člena tega zakona;
-        najpozneje 15 dni pred začetkom volilne kampanje ne objavi načina, oblik, obsega in pogojev predstavitve kandidatov, političnih strank in njihovih programov (peti odstavek 15. člena).

(2) Z globo od 1.000,00 € do 5.000,00 € se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba RTV Slovenija, če stori dejanje iz prejšnjega odstavka.


VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE


(1) Po uveljavitvi novega Zakona o RTV Slovenija velja obvezno vplačevanje osnovih deležev do trenutka, ko se ugotovi, da je RTV Slovenija sposobna ustvarjati toliko prihodkov, da bo zagotavljala stabilno financiranje same sebe. Po tem se obveznost financiranja z vsakomesečnimi obveznimi deleži s strani deležnikov RTV SLO ukine. Vsi vplačujejo samo še prostovoljne deleže po lastni presoji, želji in zmožnostih;

(2) Od možnosti prostovoljenga deležništva po prejšnji točki tega člena lahko vsak deležnik izstopi iz deležništva RTV Slovenija in lahko zahteva izplačilo svojih skupnih obveznih in prostovoljnih deležev, ki jih je vplačal od uveljavitve tega zakona;

(3) Višina osnovnih plač za vse zaposlene v RTV Slovenija se uveljavijo tretji mesec od uveljavitve tega zakona;

(4) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati zdajšnji veljavni Zakon o Radioteleviziji Slovenija;

Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.


Zakon o RTV Slovenija je pripravila ekipa Združenja v Gibanju OPS – Osveščeni Prebivalci Slovenije.


Zanje: Ladislav Troha , začasni predsednik Gibanja OPS

Na Vrhniki, 17.11.2019

Podporo zakonu lahko izrazite s svojim podpisom TUKAJ!
 

Galerija slik

Zadnje objave

Mon, 18. Nov 2024 at 20:34

44 ogledov

SODNI ŠKANDAL SODNICE MAG. MOJCE MUHA
Izdala je namreč sklep, da ZVOKOVNO IN SLIKOVNO SNEMANJE TER NEPOSREDNI PRENOS javne glavne obravnave ne dovoli.Ob tem pa je navedla, da na ta sklep ni pritožbe.Kar je protiustavno, saj mora vsak organ te države ob izdaji katerega koli sklepa ali odločbe zapisati v pravnem pouku, da ima državljan ali pravna oseba možnost pritožbe kot to zahteva najvišji pravni akt v tej državi, to je USTAVA RS v svojem 25. členu. (Preberi v 3. sliki spodaj)Ta svoj protiustavni pravni pouk pa je navedla kar sklicujoč se na protiustavni 270. člen Zakona o pravdnem postopku, ki nima s tem kar je tožnik zahteval, nobene zveze.Torej javno sojenje se je začelo zelo slabo, glede na neznanje mag. prava pa bi bilo pametno, da bi se po tej šlamastiki takoj izločila iz tega sodnega procesa.Vodja sodišča pa bi morala takoj odrediti službeni nadzor nad delom te sodnice, ker je zelo možno, da je tudi v drugih postopkih izvajala podobne, celo ustavne kršitve.Namreč morala bi ugotoviti, da je 270. člen ZPP v nasprotju z Ustavo in bi ga morala skladno z 23. členom Zakona o Ustavnem sodišču poslati le temu v oceno ustavnosti.Glede na to, da je ta zapis javen, pričakujemo, da bodo odgovorni imenovano sodnico odpoklicali z mesta sodnice ali pa jo vsaj izločili iz tega primera, če se ne bo izločila sama.Vse pa obveščamo, da naj se udeležijo tega zgodovinskega sojenja danes teden, torej v ponedeljek 25. 11. 2024 ob 10.30, kot zainteresirana javnost in kot civilni nadzor nad delom sodišča, kar je tudi naša ustavna pravica.Sojenje se bo odvilo na Upravnem sodišču na Fajfarjevi 33 v Ljubljani.Vljudno vabljeni in povabite še ostale!Okoli 600.000 nas je, ki plačujemo oblastniško trobilo RTV SLO, ki se prav tako kot ta sodnica požvižga na Ustavo RS.Povej naprej!Ekipa OPS

Wed, 13. Nov 2024 at 07:27

169 ogledov

Zgodovinsko sojenje v zadevi Ladislav Troha : RTV SLO
ZGODOVINSKO SOJENJE,v zadevi Ladislav Troha : RTV SLO se bo odvilo 25.11.2024 na Upravnem sodišču na Fajfarjevi ulici 33 v Ljubljani s pričetkom ob 10.30.Sodišče oz. sodnica mag. Mojca Muha bo morala "V IMENU LJUDSTVA" povedati ali smo plačevalci porabe električne energije dolžni plačevati RTV "prispevek" pod prisilo in grožnjo izvršbe.Čeprav in kljub temu, da RTV SLO eklatantno v mnogo primerih krši Ustavo RS, Zakon o RTV SLO in Zakon o medijih. To bom na sojenju dokazal z neuzpodbitnimi dokazi.Vljudno vabljeni, da se kot zainteresirana javnost udeležite tega javnega zgodovinskega sojenja, saj je civilni nadzor nad delom sodišč v demokratičnih družbah nekaj povsem običajnega in samoumevnega. Izvajati civilni nadzor nad delom sodišč je naša ustavna pravica.Povejte naprej, da izve za to zgodovinsko sojenje čim več ljudi. Za vse nas gre, ki smo prisiljevani plačevati davek na poneumljanje, zavajanje in manipuliranje s strani RTV SLO, oblastniškega trobila.Pa tudi za vse, ki sicer ne plačujejo tega oblastniškega trobila, če poslušajo ali gledajo oz. berejo pa so izpostavljeni pranju možganov.Ekipa OPS

Mon, 21. Oct 2024 at 08:50

943 ogledov

Politični Osvobodilni program narodne enotnosti OOPS in VIZIJA SLO 2030 Osveščenih Politikov Slovenije
Osvobodilno Gibanje OPS je odločeno vzeti stvari v svoje roke in je pripravljeno na izziv, da bo oblast znova prešla v roke ljudstva kot je bila v davnih časih, ko so naši predniki živeli po principih neposredne karantanske vladavine ljudstva ali ljudovlade. Osvobodilni program narodne enotnosti OOPS - Osvoboditev, Očiščenje in Preporod Slovnije zagotavlja, da bomo ukinili posredniško demokraturo, ki nima z resnično vladavino ljudstva nič kaj skupnega. Še posebej, če vemo, da nameščanje tistih preko katerih iz ozadja vlada globoka država poteka prav preko mehanizmov in pravil posredniške demokrature. To pa tisti, ki ves čas lovijo v kalnem imenujejo brez sramu kar parlammentarna demokracija. Seveda nevednim in naivnim ljudem zgleda, da je vse v redu. Pač imamo leve in desne, ki med sabo tekmujejo kdo bo sedel na prestolu, vsake toliko pa se na demokratičen način z volitvami zamenjajo. Bodisi na štiri leta ali pač prej, če pride do vladne krize in se zgodijo predčasne volitve. Ne vedo pa, da v ozadju tisti, ki v resnici vladajo zelo spretno režirajo razne scenarije, da vse kar volite so vedno v resnici vladarji oni iz ozadja. Preko tistih,ki jih s pomočjo ugrabljenih medijev spromovirajo in jih namestijo na položaje, da imajo potem preko njih tudi izvršilno moč. Osvobodilni program narodne enostnosti OOPS pa prav to ukinja in onemogoča, da bi še naprej vladala grloboka država preko svojih nameščencev na položajih v vseh treh vejah oblasti, medijih in v podjetjih v večinski državni lasti. Uresničitev tega programa pa zagotavlja uresničitev te vizije, ki je cilj in bi morala biti skupni imenovalec za vsako pametno glavo.Se boste vključili ali boste počakali, da vam znova namestijo "nove" odrešitelje, ki vam bodo še bolj zategnili vrv okoli vratu, ki so vam jo nadeli leta 1991 vsi nameščeni okoli oblastniškega korita. Nabijali pa so iz vseh MS trobil, da bomo postali druga Švica, in tudi smo, taka, da oni živijo bolje kot vsak Švicar, večina naroda pa vsak dan krvavo Švica že za golo preživetje. Jih bomo odnesli v zapore in na smetišče zgodovine, ali bodo oni nas pod rušo, v naše domove pa bodo naselili migrante, ki jih milijone navažajo v Evropo. Smrtnost Slovencev če je zadnja tri leta povečala zaradi K19 prejetih zvarkov za najmanj 30%, seveda to prikrivajo. Lani se je rodilo Slovencem najmanj otrok v zgodovini Slovenije. Tuje sem prisiljene družine pa jih imajo od 3 do 7. Hodite z odprtimi očmi po Sloveniji in morda že vidite kako postajamo manjšina? Rešitev pa imamo in neumno je, da ko človek ve kaj je treba storiti tega ne naredi. Vsi t.i. borci za Slovenijo in slovenski narod pa kričijo, bentijo, preklinjajo in hkrati nabijajo kako narod nič ne naredi. Seveda ne, ker ničesar pametnega nepredlagate. Ker sami rešitve, razen krvave revolucije nimate, to rešitev ni ampak bi bila, če bi se zgodila zadnji žebelj v krsto našega naroda, inteligentno rešitev Gibanja OPS ignorirate in jo ne promovirate. Zakaj? Zato, ker veste, da Osvobodilni program narodne enotnosti OOPS izključuje kakršno koli povzpetništvo in prerivanje na položaje. Zagotavlja, da odstranimo z zakonom obstoječe povzpetnike, namesto njih pa bodo na položaje prišli ljudje z praktičnimi znanji, usposobljeni in kompetentni strokovnjaki z delovnimi izkušnjami in uspešnim minulim delom ter srčno kulturo. Samo tako bomo vsi zmagali, ko bodo v ospredje prišli taki ljudje, te pa imamo doma in v tujini. Zato je treba vse naše rojake iz tujine povabiti k sodelovanju pri novi izgradnji Slovenije na novem temelju nove družbene pogodbe. In vprašanje vsem ljudem, kaj zaboga imate od tega, da non stop poslušate kogarkoli, ki nenehno ugotavlja slabo stanje v državi, preklinja politikante, se vulgarno in primitivno izraža, ne predlaga pa nobene koristne rešitve. Samo cvili kako vi ne naredite nič, on ali ona pa ve zakaj gre in se tudi izpostavlja. In tako iz dneva v dan, da si pumpa ego, prešteva všečke in delitve njegovih umotvorov, kar ga še bolj podžiga, ker mu sledite. Mar ni to samo tisto v smislu psi lajajo karavana gre dalje. Ko take tipe skliče, da se dol usedemo in sklenemo zavezništvo za izvedbo programa, ki bo pometel z vsemi politikanti in hlapci mafije, pa še vsi pokrijejo in ti celo očitajo, da ti hočeš nekaj politično kar je brez veze, ker je treba fizično urediti stvari. Retard hoče revolucijo in to krvavo, da bo še sam boljševiki kot so bili leta 1945, ki so brate in sestre pobijali kot zajce, ko so lezli na totalitarno oblast, ki jo imajo še danes v rokah njihovi sinovi in že vnuki. Če ne poznaš zgodovine, se iz nje ne moreš tudi nič naučiti, zato si jo pripravljen kar ponoviti morda še v hujši obliki. Oblastniki tisti pravi v ozadju pa ploskajo, ko gledajo take but(al)ce, ki bodo narod pripeljali v novo državljansko vojno kar bo njim direktna pomoč, da se nikoli ne bodo usedli na zatožno klop.Bravo retardi brez pameti, to ja, krvavo revolucijo rabimo, točno to si oblastniki močno želijo, da bodo lahko uvedli izredne razmere, polovili vse resnično nevarne nasprotnike njihovi oligarhiji. Najhuje pa je, da smo z nekaterimi sedeli, se usklajevali, celo pametne pripombe in dodatke so predlagali, ki smo jih tudi upoštevali ter jih vgradili v VIZIJO SLO 2030 in program. Potem jih pa pozoveš, da naj podpišejo častno zavezo tudi zato, da narodu pokažemo, da smo postali zavezniki, pa se zgodijo izgovori in sprenevedanje. Podpisa ni, ker so na sestankih imeli očitno fige v žepu ti veliki borci za narod. Pletejo pa druga zavezništva z udbaši in obsojenimi kriminalci, ker je očitno njihov plan drugačen kot je naš, ki predlagamo mirno pot v svobodo po sistemu ŠAH - MAT. To smo zapisali zaradi svarila, da ne boste potegnjeni v nove še večje neumnosti kot jih že imamo, saj bi na koncu, ko smo oropani in poniževani 33 let, se še pobili med sabo. To hočete, če je odgovor da, sledite "borcem", ki kričijo, preklinjajo, kličejo po revoluciji in ne predlagajo nič drugega kot nasilje. Po koncu nasilja pa se boste prešteli, objokovali svoje ljube, ki so v še eni norosti izgubili življenja, na kar bo treba pa začeti politično delovati. A takrat, ko bodo zaslužni preživeli za revolucijo izživeli svoje frustracije, bo pa politika v redu orodje, da se pride nekam naprej. Dober rek je tale, KO GREŠ RUŠITI SAMODRŽCA SE VPRAŠAJ KOLIKO SAMODRŠTVA JE V TEBI. Zakaj se take ali drugačne revolucije nenehno ponavljajo? Zato ker samodržci rušijo samodržce. Ko so revolucije končane pa sami sebe, zaradi zaslug za padle samodržce, posedejo v fotelje. Ne traja dolgo, ko jih narod prepozna kot nove samodržce in revolucija se ponovi. Osvobodilni program narodne enotnosti OOPS pa je zagotovilo, da bodo zdajšnji samodržci odstranjeni z zakonom, novih pa ne bo, ker bomo vzpostavili pozitivno kadrovsko selekcijo in bodo odgovorna mesta zasedli najboljši in srčni strokovnjaki različnih strok na posamičnih področjih. Ki bodo sprejemali koristne strokovne odločitve, ne pa tako kot je danes, ko v večini politikanti sprejemajo večinoma škodljive politikantske odločitve, ki z pravili stroke največkrat nimajo nobene zveze. Če bi upoštevali resnično stroko, bi imeli večino potnišlega in tovornega prometa na hitrih železnicah, avtoceste bi imele 5 pasov v eno smer po celotnem avtocestnem križu, pridelovali bi prvovrstno lastno hrano, ljudje bi zdravo živeli in bi ne bilo nobene čakalne vrste za zdravnika, slovenski les bi bila zlata ruda iz katere bi izdelovali super izdelke, prevozna sredstva bi izdelovali samo na alternativni pogon in nafti in elektriki, eko turizem bi cvetel, TEŠ 6 se nebi nikoli zgodil, energijo bi pridobivali v večini iz obnovljivih virov, davki bi bili 10%, prihodki vseh pa minimalno 2000 €. Slovenija bi bila nevtralna in po celem svetu ugledna država z lastnim bančnim sistemom, ki bi ustvarjal samo toliko dobičkov, da bi zaposleni prejemali za svoje delo pošteno plačilo. Banke bi kreditirale samo projekte za pameten razvoj in ne v nikogaršnjo škodo. So to neuresničljive sanje? Seveda so, dokler boste pasivni in boste videli odrešitelje v butcih, ki se šopirijo z pištolami in govorijo, da je rešitev vse zmetati iz parlamenta. Niti tega ne vedo, da bodo ugrabljeni mediji potem narodu predstavili in sprommovirali novo garnituro tepcev, ki jih bodo nadomestili. Ker ugrabljeni mediji delajo reklamo tistim, ki jih v ozadju določijo, da morajo prevzeti položaje. Bog se usmili, aja, mislijo, da bodo potem medijske zvezde postali oni sami kot revolucionarji. Bravo! Zdaj pričakujemo pogrom na nas, češ, da bi morali sodelovati. A res, z norci reinkarniranimi boljševiki, ki nimajo v glavi nič, mišice pa nabildane s svojim egom in željo po revoluciji? Ne hvala, pozabite. Če nismo sposobni inteligentno in mirno speljati jezo naroda v kreativne pametne rešitve, lahko naredimo kar kolektivni samomor, ki se bo itak zgodil, če nam zanetijo državljansko vojno ali vojno z migranti. To se obeta, če ne bomo uporabili vso pamet in modrost in bomo izpeljali program, ki je rešitev za domala vse ostale narode, saj imajo identične probleme ugrabljenih držav prav vsi narodi. Zato je kovid prevara špilala po vsem svetu. Domala vse Vlade so na povodcu svetovne globoke države. Osvobodili pa se bomo vsi, tako, da njihove pajace odstranimo s položajev in namesto njih po pameti in strogih merilih stroke in etike izberemo suverene in strokovne ter srčne ljudi, ki vedo kaj pomeni zasesti položaj, ko te zanj izbere ljudstvo. POPOLNO IN POKORNO SLUŽITI NARODU, ki si samo njegova podaljšana roka. To bomo dosegli na njihovem terenu po njihovih pravilih, a pod pogojem, da bomo vsi neprivilegirani, ki nas je vsaj 80% to želeli in za to delali. In ne boste več čakali, da se izpostavljeni združimo pač pa se boste izpostavili kar sami in vsi izpostavljeni združeni in enotni na temelju VIZIJE SLO 2030 in Osvobodilnem programu narodne enotnosti OOPS, bomo zmagali. Odločite se, v vaših rokah je moč, ki združena za iste cilje lahko te tudi dosežemo. Vse je v glavnem zapisano, kar še ni pa še bo. Nova družbena pogodba tudi, ko bo združenih dovolj pametnih glav, da se pripravi osnutek. Narod pa bo rekel zadnjo na ustavodajnem referendumu oz. na novem plebiscitu za OSVOBODITEV SLO. Leta 1990 je šlo na plebiscitu samo za Odcepitev in začasno kratkotrajno osamosvojitev. Zdaj smo odvisni kot še nikoli. To pa zato, ker takrat ni bil uresničen program zdravih sil, resničnih pomladnikov z kratico OOPS - Osamosvojitev, Osvoboditev, Prenova Slovenije.Letak iz leta 1988 zaradi katerega je UDBA dala aretirati četverico, seveda pa niso nikoli povedali, da je bil pravi razlog ta letak in ne tisti nepomemben vojaški dokument.Osvoboditve pač nismo izvedli in to je na vrsti sedaj, če hočemo sploh obstati. Veliko je in bo tveganje, a neprimerno manjše kot, da še naprej čakate na svoj konec, ki se bo zgodil še prej kot si mislite, dragi rojaki Slovenci. Bomo ali ne bomo, samo to je zdaj vprašanje. Kdor se bori, lahko tudi izgubi, kdor se ne bori je že izgubil. Združen in enoten narod, ki ve kaj je treba narediti in ve kam želi priti, vedno zmaga. Odločite se ZA MIR, ŽIVLJENJE, SVOBODO IN LJUBEZEN, KAR PRINESE VEDNO DUHOVNO IN GMOTNO BLAGINJO ZA VSE.Kliknite na USTANOVNO IZJAVO, da pridite do PDF dokumenta, ga lahko natisnete in ga izpolnjenega, podpisanega in overnjenega na Upravni enoti pošljete na naslov: Gibanje OPS, Stara Vrhnika 116, 1360 Vrhnika.In še, morda ste opazili, da smo naredili nove, sicer zaenkrat delovne, državne simbole. To pa zato, ker se pod obstoječimi ne more zgoditi prav nič dobrega, saj ima grb vgrajeno kodo uničenja. Tudi zato Slovennija odkar deluje pod temi simboli nazaduje in stagnira v vseh pogledih. Kdor vidi pač vidi, mnogi pa to tudi čutimo na lastni koži. Tole ne more prinesti nič dobrega tudi v prihodnosti: Še enkrat, gre zgolj za delovno različico grba in zastave. Simbolli pa so naravnani v duhovno sfero. 3 srca + 3 vrhovi Triglava + 3 vode, reke, jezera in morje = 9 je duhovna Božja številka. V starem grbu pa 3 šest krake zvezdice iz katerih izhaja 666-satanizem, koda uničenja + 3 vrhovi Triglava + 2 vode, reke in jezera = 8 je neskončno materialno. Je zato Slovenija izropana za peko 200 mlrd € in zadolžena za 50.000 € po glavi, večina ljudi pa zadrto materialno usmerjenih?Nacionalna trobarvnica je zdaj obrnena navpično, da za vedno odpravimo očitek, da imamo rusko zastavo. Triglav je naš simbol od nekdaj, nad triglavom tri srca, eden utripa za posameznika, ki je povezan z univerzumom ali Bogom, če hočete, drugi bije za družino, tretj pa za domovino Slovenijo. Tri vijuge simbolizirajo reke, jezera in morje. V starem grbu je avtor pozabil vrisati še tretjo in nam je morje kar odrezal. Še v starem socialističnem grbu Slovenije so vijuge tri. Lipovi listi in oblika ščita pa je zaščita in simbol ščitenja pred vsem slabim. 25. junuja 2021, 30 let po tem,ko je bila pred Državnim zborom razglašena samostojnost Slovenije smo predstaviniki vseh slovenski pokrajin z dvigom rok sprejeli VIZIJO SLO 2030 in Osvobodilni program narodne enotnosti OOPS - Osvoboditev, Očiščenje in Preporod Slovenije, ki ga bomo skupaj z vsemi vami, ki veste in razumete, da mora staro uničevalsko razpasti in odidti iz te dežele, na novem temelju nove družbene pogodbe pa bomo po korakih, ki so v programu zapisani ustvarili državo, ki smo si jo želeli takrat, leta 1991. Spoštovani sodržavljani, cenjeni Slovenci, bratje in sestre, nihče tega ne bo naredil namesto nas. Prej se boste tega začeli zavedati, prej boste pristopili in skupaj na področjih, ki jih obvladate, naredili vse kar je prav in kar je pošteno. Prosimo, obvestite vse s to objavo in jih tudi vi spodbudite, da naj se aktivirajo v aktivno državljanstvo in tako v družbeno politično delo. Politika taka, ki jo vidimo danes je ogabna, zato je čas za DRUGAČNO POLITIKO in tako mi predlagamo in jo znamo delati. Srčno, strokovno, racionalno, uspešno in popolnoma v korist celotni naši skupnosti. Ogromno dela nas čaka, a, ko skupaj stopimo, bomo vse postavili na svoje mesto še prej kot si danes upamo napovedati. Ste ZA tako politiko? Takole je zapisal naš simpatizer Aljaž, da naj vas nagovorimo:"Spoštovani,Slovenija stoji na prelomnici. Naš narod se sooča z izzivi, ki zahtevajo mirne in premišljene-modre rešitve. Osvobodilni program narodne enotnosti (OOPS) ponuja pot naprej, s katero lahko skupaj ustvarimo bolj pravično in uspešno družbo.Naš cilj je odstraniti neučinkovite politične strukture in jih nadomestiti s srčnimi strokovnjaki, ki bodo delovali v dobro naroda. Mirna preobrazba, ki temelji na etiki in strokovnosti, je edina trajnostna rešitev.Vabimo vas, da se nam pridružite pri gradnji Slovenije, kjer bo vsak državljan lahko svobodno živel, deloval in prispeval k skupni blaginji.S spoštovanjem, Gibanje OOPS"Ste slišali ta poziv? Pridružite se, ko nas bo 200 zbranih bo politična skupina ustanovljena in naredili bomo takoj za tem promocijo na družbenih omrežjih, ki je še ni bilo. 200 ljudi v en glas, si predstavljate? Le koliko časa bo delal internet, ko bomo začeli ubrano peti isto melodijo o resnični SVOBODI? "Kibernetski" napadi so eno od orožji, ki jih bodo najbrž uporabili, ko bo kritična masa za izvedbo korenitih, pozitivnih in trajnostnih sprememb združena in bo začela delovati. No, če nam bodo to naredili, bomo pa nadaljevali peti v Ljubljani in peli bomo dokler ne bodo vsi aretirani in bo potem še veliko lažje speljati kar smo si zastavili. Še enkrat, ne pozabite, ZDRUŽEN IN ENOTEN NAROD, KI VE KAJ JE TREBA STORITI IN VE KAM ŽELI PRITI, VEDNO ZMAGA. USTANOVNA IZJAVADeli!

Wed, 16. Oct 2024 at 23:32

590 ogledov

Smo pred popolno katastrofo?
Govor nekdanjega svetovalca za nacionaolno varrnost v Reaganovi administraciji (slovenski podnapisi) Cel dokumentarni filmi (hrvaški podnapisi), ki traja 8 ur in 24 minut.Film z slovenskimi podnapisi pa lahko dosežete preko te povezave, ki jo platforma Ramble ne omogoča vgraditi na naših straneh. https://rumble.com/v5f03j1-the-impact-slovenski-podnapisi.html?e9s=src_v1_uppEkipa OPS

Fri, 27. Sep 2024 at 09:16

624 ogledov

Starši, dobro premislite preden pustite vbrizgati kemijo v telesa svojih otrok
Povej naprej!

Sun, 8. Sep 2024 at 21:54

787 ogledov

O Mpox, o virusu Zahodnega Nila in o ostalih stvareh
"Spoštovani,želela bi vas opozoriti na nedavna dogajanja v zvezi z Mpox, v zvezi z virusom Zahodnega Nila in v zvezi z ostalimi stvarmi.Najprej si poglejmo dokument "Mpox global strategic preparedness and response plan", ki ga je nedavno izdala WHO.Glej:https://www.who.int/publications/m/item/mpox-global-strategic-preparedness-and-response-planTa dokument med drugim govori o teh stvareh:1) Dokument se nanaša na obdobje september 2024 - februar 2025. (Glej stran 4/27, 7/27, 24/27,)Vir: https://cdn.who.int/media/docs/default-source/documents/health-topics/monkeypox/draft_sprp_mpox_2024.pdf?sfvrsn=6d9df725_3&download=true2) Dokument na strani 24/27 med drugim omenja število testov na teden in število vakcinacij na teden.3) Dokument na strani 16/27 omenja tri faze cepljenja.4) V dokumentu je na strani 19/27 omenjenih naslednjih pet cepiv:- MVA-BN- LC16m8- ACAM2000- BNT166a- BNT166cVir: https://cdn.who.int/media/docs/default-source/documents/health-topics/monkeypox/draft_sprp_mpox_2024.pdf?sfvrsn=6d9df725_3&download=trueZdaj pa si poglejmo publikacijo Svetovne Zdravstvene Organizacije z naslovom “Pathogens prioritization: a scientific framework for epidemic and pandemic research preparedness”!Glej:https://www.who.int/publications/m/item/pathogens-prioritization-a-scientific-framework-for-epidemic-and-pandemic-research-preparednessPublikacija je iz leta 2024.V Table 1 med drugim pravijo, da je PHEIC risk za virus "Orthopoxvirus monkeypox" in za virus "Orthoflavivirus nilense" (kar je znanstveno ime za virus Zahodnega Nila) visok.Vir:Glejte stran 5/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=truePoglejmo si še, kaj pravijo za druge patogene:V Table 1 med drugim pravijo še, da je PHEIC Risk VISOK za naslednje patogene:Mammarenavirus lassaense (ta virus je povezan z boleznimi "Arenaviral hemorrhagic fevers including Lassa Fever")Mammarenavirus juninenseMammarenavirus lujoenseVibrio cholerae serogroup 0139Yersinia PestisShigella dysenteriae serotype 1Salmonella enterica non typhoidal serovarsKlebsiella pneumoniaeSubgenus Merbecovirus (ta virus je povezan z boleznijo "Middle East Respiratory Syndrome")Subgenus Sarbecovirus (ta virus je povezan z boleznimi "Other highly pathogenic coronaviral diseases such as Severe Acute Respiratory Syndrome")Orthoebolavirus zairense (ta virus je povezan z boleznimi "Filoviral diseases Ebola")Orthomarburgvirus marburgense (ta virus je povezan z boleznimi "Filoviral diseases Marburg ")Orthoebolavirus sudanenseOrthoflavivirus zikaense (Zika virus)Orthoflavivirus dengueiOrthoflavivirus flaviOrthoflavivirus encephalitidisOrthoflavivirus nilense (kar je znanstveno ime za virus Zahodnega Nila)Orthohantavirus sinnombreenseOrthohantavirus hantanenseOrthonairovirus haemorrhagiae (ta virus je povezan z boleznijo "Crimean Congo Haemorrhagic Fever ")Alphainfluenzavirus Influenzae H1Alphainfluenzavirus Influenzae H2Alphainfluenzavirus Influenzae H3Alphainfluenzavirus Influenzae H5Alphainfluenzavirus Influenzae H6Alphainfluenzavirus Influenzae H7Alphainfluenzavirus Influenzae H10Henipavirus nipahense (ta virus je povezan z boleznimi "Nipah and related henipaviral diseases")Bandavirus dabieense (ta virus je povezan z boleznijo "Severe Fever with Thrombocytopenia Syndrome ")Phlebovirus riftense (ta virus je povezan z boleznijo "Rift Valley Fever")Orthopoxvirus variolaOrthopoxvirus monkeypoxAlphavirus chikungunyaAlphavirus venezuelanVir:Glejte stran 5/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=trueV Table 7 so med drugim omenjeni tudi naslednji patogeni:Mastadenovirus blackbeardi 21Mastadenovirus blackbeardi 55Mastadenovirus blackbeardi 7Orthoflavivirus nilense (kar je znanstveno ime za virus Zahodnega Nila)Orthoebolavirus XAlphainfluenzavirus influenzae (H9N2)Enterovirus deconjucti 68Enterovirus alphacoxsackie 71Enterovirus-XOrthopoxvirus cowpoxVir:Glejte stran 15/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=trueŠe eno pojasnilo:Izraz PHEIC pomeni "public health emergency of international concern".Nazadnje je PHEIC bil razglašen 14. avgusta 2024 zaradi opičjih koz.Glejte naslednji vir:https://en.wikipedia.org/wiki/Public_health_emergency_of_international_concern#Clade_I_mpox_(2024%E2%80%93present)Zdaj pa spregovorimo nekaj besed o koleri in še o nekaterih drugih važnih stvareh:4. septembra 2024 je WHO objavila novico z naslovom "Data show marked increase in annual cholera deaths".Vir: https://www.who.int/news/item/04-09-2024-data-show-marked-increase-in-annual-cholera-deathsNaj vas spomnim na to, da je bila bakterija "Vibrio cholera (O139)" omenjena v Tabeli 4 v prej omenjenem dokumentu "Pathogens prioritization: a scientific framework for epidemic and pandemic research preparedness"!V tej tabeli piše, da je PHEIC risk za bakterijo "Vibrio cholera (O139)" VISOK!!V tej isti tabeli je v čisto desnemu stolpcu za bakterijo "Vibrio cholera (O139)" celo opomba "(Pandemic risk)"!!V tej isti tabeli je v čisto desnemu stolpcu opomba "(Pandemic risk)" napisana tudi pri bakteriji "Yersinia pestis ", bakteriji "Shigella disenteriae serotype 1" in pri virusu "Alphavirus venezuelan"!!Vir:Glejte stran 12/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=trueAli ste vedeli, da je bakterija "Vibrio cholerae serogroup O139" povezana z boleznijo "kolera"?glej:https://en.wikipedia.org/wiki/Vibrio_cholerae#Diversity_and_evolutionZdaj pa spregovorimo nekaj besed o Influenza A virusih4. septembra 2024 je WHO objavila "Disease Outbreak News" o virusu Influenza A(H1N1).Vir: https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-news/item/2024-DON532Naj vas spomnim na to, da je bil virus "Alphainfluenzavirus influenzae (H1N1)" omenjen v Tabeli 4 v prej omenjenem dokumentu "Pathogens prioritization: a scientific framework for epidemic and pandemic research preparedness"!V tej tabeli piše, da je PHEIC risk za virus "Alphainfluenzavirus influenzae (H1N1)" VISOK!!Vir:Glejte stran 12/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=true2. septembra 2024 je WHO objavila "Disease Outbreak News" o virusu Influenza A(H5N1).Vir: https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-news/item/2024-DON533Naj vas spomnim na to, da je bil virus "Alphainfluenzavirus influenzae (H5Nx)" omenjen v Tabeli 4 v prej omenjenem dokumentu "Pathogens prioritization: a scientific framework for epidemic and pandemic research preparedness"!V tej tabeli piše, da je PHEIC risk za virus "Alphainfluenzavirus influenzae (H5Nx)" VISOK!!Vir:Glejte stran 12/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=trueAli ste vedeli, da so v dokumentu "Summary of status of development and availability of variant1 influenza A(H1) candidate vaccine viruses and potency testing reagents", ki ga je objavila WHO, omenjeni takoimenovani "candidate vaccine viruses"?Dovolite mi, da omenim le dva izmed teh "candidate vaccine viruses":[(Antigenic prototype: A/Ohio/24/2017 (H1N2)v), (Candidate vaccine virus: IDCDC-RG59 ), (Type of virus or reassortant: Reverse genetics), (Developing institute: CDC, USA)][(Antigenic prototype: A/Ohio/9/2015 (H1N1)v), (Candidate vaccine virus: IDCDC-RG48A ), (Type of virus or reassortant: Reverse genetics), (Developing institute: CDC, USA )]Vir:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/influenza/cvvs/cvv-zoonotic-northern-hemipshere-2023-2024/h1v_summary_a_h1v_cvv_20240223.pdf?sfvrsn=7880c599_1&download=trueAli ste vedeli, da so v dokumentu "Summary of status of development and availability of A(H5N1) candidate vaccine viruses and potency testing reagents", ki ga je objavila WHO, omenjeni takoimenovani "candidate vaccine viruses"?Dovolite mi, da omenim le dva izmed teh "candidate vaccine viruses":[(Antigenic prototype: A/Vietnam/1194/2004), (Clade: 1 ), (Candidate vaccine virus: NIBRG-14), (Developing institute: MHRA, UK)][(Antigenic prototype: A/Vietnam/1203/2004), (Clade: 1 ), (Candidate vaccine virus: SJRG-161052), (Developing institute: CDC, USA SJCRH, USA HKU, China )]vir:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/influenza/cvvs/cvv-zoonotic-northern-hemisphere-2024-2025/h5n1_summary_a_h5n1_cvv_20240223.pdf?sfvrsn=2d559bc4_5&download=trueAli ste vedeli, da so v dokumentu "Summary of status of development and availability of avian influenza A(H7N9) candidate vaccine viruses and potency testing reagents", ki ga je objavila WHO, omenjeni takoimenovani "candidate vaccine viruses"?Dovolite mi, da omenim le štiri izmed teh "candidate vaccine viruses":[(Antigenic prototype: A/Gansu/23277/2019-like ), (Candidate vaccine virus: IDCDC-RG64A ), (Type of virus or reassortant: Reverse), (Developing institute: CDC, USA][(Antigenic prototype: A/Guangdong/17SF003/2016 ), (Candidate vaccine virus: NIBRG-375 ), (Type of virus or reassortant: Reverse genetics ), (Developing institute: MHRA, UK ][(Antigenic prototype: A/Shanghai/2/2013 ), (Candidate vaccine virus: CBER-RG4A ), (Type of virus or reassortant:Reverse genetics ), (Developing institute: CBER/FDA, USA][(Antigenic prototype: A/Anhui/1/2013), (Candidate vaccine virus: NIBRG-268 ), (Type of virus or reassortant:Reverse genetics ), (Developing institute:MHRA, UK ]Vir:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/influenza/cvvs/cvv-zoonotic-northern-hemipshere-2023-2024/h7n9_summary_a_h7n9_cvv_-20240223.pdf?sfvrsn=862c0cce_1&download=trueZdaj pa spregovorimo nekaj besed o izrazu "Dual Use Research of Concern"!Ali ste vedeli, da je na spletni strani CDC, ki govori o "Dual Use Research of Concern" med drugim omenjen tudi "Reconstructed 1918 influenza virus"?Ali ste vedeli, da so na spletni strani CDC, ki govori o "Dual Use Research of Concern" med drugim omenjeni tudi "Highly pathogenic avian influenza viruses"?Ali ste vedeli, da "Reconstructed 1918 influenza virus" spada pod kategorijo "Dual Use Research of Concern"?Ali ste vedeli, da "Highly pathogenic avian influenza viruses" spadajo pod kategorijo "Dual Use Research of Concern"?Glejte naslednje vire:spletna stran CDC z naslovom "Dual Use Research of Concern and Bird Flu: Questions & Answers":Link: https://www.cdc.gov/flu/whatcdcdoes/analyze/dual-use-research.html#anchor_1492447874893Članek na spletni strani WHO z naslovom "What is dual-use research of concern?":Link do članka:https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/what-is-dual-use-research-of-concernZdaj pa spregovorimo nekaj besed o AMR in o bakteriji Klebsiella pneumoniae:31. julija 2024 je WHO objavila "Disease Outbreak News" o AMR (Antimicrobial resistance) in bakteriji Klebsiella pneumoniae.Vir:Članek "Antimicrobial Resistance, Hypervirulent Klebsiella pneumoniae - Global situation":Link do članka: https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-news/item/2024-DON527Naj vas spomnim na to, da je bila bakterija Klebsiella pneumoniae omenjena v Tabeli 1 v prej omenjenem dokumentu "Pathogens prioritization: a scientific framework for epidemic and pandemic research preparedness"!V tej tabeli piše, da je PHEIC risk za bakterijo Klebsiella pneumoniae VISOK!!Vir:Glejte stran 5/38 na naslednji povezavi:https://cdn.who.int/media/docs/default-source/consultation-rdb/prioritization-pathogens-v6final.pdf?sfvrsn=c98effa7_7&download=trueZdaj pa se spomnimo še na tri dokumente Evropske komisije, ki govorijo o AMR (antimicrobial resistance):Glejte naslednje dokumente, še posebej prvi link:https://health.ec.europa.eu/system/files/2023-11/amr-20230921-2_co01_en.pdfhttps://health.ec.europa.eu/system/files/2023-11/amr-20230921-2_co02_en.pdfhttps://health.ec.europa.eu/system/files/2023-11/amr-20230921-1_co07_en.pdfIzmed teh treh dokumentov je potrebno izpostaviti prvega z naslovom "Possible European Commission information campaign on AMR", ki govori o takoimenovani “informacijski kampanji” za AMR (AMR pomeni odpornost na antibiotike oziroma antimikrobialna odpornost).V temu dokumentu je na strani 7 omenjena fraza "Possible timeline". Na isti strani so omenjene fraze "Late Spring 2024" in "Micro comics launched".Na strani 7 so omenjene tudi fraze "EAAD 2024 – end November" in "Campaign culminates".Vir:https://health.ec.europa.eu/system/files/2023-11/amr-20230921-2_co01_en.pdfZdaj pa spregovorimo nekaj besed o virusu Zahodnega Nila:V zadnjemu času so mediji doma in po svetu nekaj poročali o virusu Zahodnega Nila.Poglejmo si nekaj novic:Tuji mediji:https://www.cbsnews.com/newyork/news/nyc-west-nile-virus-mosquito-spraying-queens-lower-manhattan/https://www.bbc.com/news/articles/c1ep24g99v3ohttps://www.bbc.com/news/articles/c6280kxvxproDomači mediji:https://www.rtvslo.si/zdravje/trije-primeri-okuzbe-z-virusom-zahodnega-nila-pacienti-niso-v-nevarnosti-gre-za-avtohtone-okuzbe/719762https://www.rtvslo.si/zdravje/v-sloveniji-zaceli-testirati-kri-krvodajalcev-na-vsebnost-virusa-zahodnega-nila/719898Ali ste vedeli, da je znanstveno ime za virus Zahodnega Nila "Orthoflavivirus nilense"?Glej naslednji vir:https://www.invasivespeciesinfo.gov/terrestrial/pathogens-and-diseases/west-nile-virusAli ste vedeli, da virus Zahodnega Nila pripada družini "flaviviridae"?Glej:https://en.wikipedia.org/wiki/West_Nile_virusALI SE ŽE RAZVIJAJO KAKŠNA “REŠILNA” CEPIVA ZA VIRUS ZAHODNEGA NILA?Poglejmo si nekaj člankov:"Preclinical and clinical development of a YFV 17 D-based chimeric vaccine against West Nile virus":vir: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24351795/"A 20-year historical review of West Nile virus since its initial emergence in North America: Has West Nile virus become a neglected tropical disease?":vir: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33956816/"Development of Vaccines against Emerging Mosquito-Vectored Arbovirus Infections":vir: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38250900/Poglejmo si članek "Development of Vaccines against Emerging Mosquito-Vectored Arbovirus Infections" še enkrat!V "Table 2 West Nile virus vaccine candidates tested in clinical trials.", so omenjena naslednja cepiva:[(Vaccine Type: "Live Attenuated Chimeric" );(Vaccine name: "WN/DEN4-3′630 (NIAID, NIH)" )][(Vaccine Type: "Live Attenuated Chimeric" );(Vaccine name: "ChimeriVax-WN02, YFV, 17D backbone (Sanofi-Pasteur)" )][(Vaccine Type: "DNA" );(Vaccine name: "VRC-WNVDNA0l7-00-VP, first generation (NIAID, NIH, DVBD, CDC)" )][(Vaccine Type: "DNA" );(Vaccine name: "VRC-WNVDNA020-00-VP, second generation (NIAID, NIH)" )][(Vaccine Type: "Recombinant subunit" );(Vaccine name: "WN-80E (Hawaii Biotech)" )][(Vaccine Type: "Inactivated whole virus" );(Vaccine name: "HydroVax-001, hydrogen peroxide inactivated (Najit Technologies)" )][(Vaccine Type: "Inactivated whole virus" );(Vaccine name: "Formalin inactivated (Nanotherapeutics)" )]vir: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10818606/ALI STE VEDELI, DA SO V DOKUMENTU “Call for Applications for the Designation of an EU Reference Laboratory for Public Health in the field of Vector-borne viral pathogens” NA STRANI 7 OMENJENI IZRAZI “flaviviruses”, “West Nile virus”, “yellow fever virus” in “Zika virus”?Dokument je dostopen na naslednjemu linku:Source: https://health.ec.europa.eu/document/download/31937f75-8a09-46f9-b5b0-d8683a879c0d_en?filename=security_2023-eurl-call_vb-viral-pathogens_en.pdfAli ste vedeli, da je “West Nile virus (WNV)” na NIAIDovemu seznamu patogenov iz leta 2016 naveden v kategoriji B?Glej:NIAIDov seznam patogenov iz leta 2016:https://web.archive.org/web/20180723110444/https://www.niaid.nih.gov/research/emerging-infectious-diseases-pathogensPovzeto po:https://justthinkinglogically844.wordpress.com/Glede na vse zgoraj navedene podatke se mi zdi popolnoma logično, če se človek vpraša naslednje vprašanje:Kaj lahko pričakujemo jeseni ali pa v obdobju po jeseni?Zdi se mi, da so vse te informacije v tem trenutku zelo pomembne.Lepo vas pozdravljam.Anita"

Zadnji komentarji

Prijatelji

Dajana  BabičViktor Moravec

NAJBOLJ OBISKANO

Predlog NOVEGA Zakona o RTV Slovenija