Članek
Z opel mokko LPG 1300 kilometrov brez ustavljanja
Objavljeno Jun 10, 2015

Ok, naslov pove le eno prednost mokke s serijsko vgrajenim sistemom za plin (LPG). Kritiki bi rekli, saj ima posodo za bencin in plin, če bi imeli večjo posodo za bencin bi bil rezultat enak. Res je, a za kakšno ceno?

Alternativ klasičnim pogonskim energentom, dizlu in bencinu, je na cesti vse več. Plug-in hibridom, torej kombinaciji električnega motorja in motorja z notranjim zgorevanjem, ki omogoča tudi vožnjo zgolj na elektriko, napovedujejo lepo prihodnost, za letos se napoveduje prodor električno gnanih baterijskih vozil, v bolj daljni prihodnosti se omenja velik potencial vozil na vodik.

Opel teh alternativ pri nas ne ponuja, no imeli so ampero, ki pa je že zaključila zgodbo. Njihova alternativa so vozila, tovarniško predelana na utekočinjen naftni plin (LPG), ki so konkurenca tako bencinskim, kot dizelskim različicam agregatov na notranje izgorevanje.

Plin treutno najprimernejša alternativa

Sam vidim trenutno dve bistveni prednosti pred drugimi alternativami, nakupna cena in dostopnost energenta na bencinskih postajah, tako doma, kot v tujini. 

Bistvo testa ni bil primerjava z baterijskimi vozili, saj se trenutno plin kaže kot alternativa bencinskim in dizelskim pogonskim agregatom. Dizelskim zato, ker je dizelska tehnologija dražja, kompleksnejša tako s strani servisiranja, kot delovanja, na dolgi rok so stroški z dizlom višji kot z vozilom s kombinacijo bencinskega motorja in plinskega sistema. Od bencinskih modelov pa zaradi cenejše vožnje. Je pa servis mokke na plin nekoliko dražji od primerljivega bencinskega modela, saj je treba na vsakih 60.000 kilometrov zamenjati plinski filter. 
Beri dalje...