Ameriški Freightliner, ki sodi v skupino Daimler, je letos v Nevadi že registriral prvi tovornjak, ki je sposoben avtonomne vožnje. Tovorna vozila so v številnih pogledih z varnostno opremo že prehitela osebna vozila, pravi strokovnjak za tovorna vozil Boštjan Paušer.
Kako blizu smo realnosti, da bodo tovornjaki po cestah vozili s pomočjo avtopilota ? Zelo blizu, sodeč na to, da testiranja že potekajo. Ameriški Freightliner, ki sodi v skupino Daimler, je letos v Nevadi že registriral prvi tovornjak, ki je sposoben avtonomne vožnje. Gre za prvo tovrstno vozilo na svetu, ki je dejansko registrirano in lahko vozi v vsakodnevnem prometu. "To je verjetno najboljši pokazatelj, kako daleč je že prišel razvoj. Res pa je, da predpisi v Evropi še ne sledijo tem trendom in vožnja brez aktivnega voznika trenutno ni dovoljena,"pravi Boštjan Paušer, inštruktor varne vožnje in urednik revijeKamion&Bus.
Tovornjaki pred osebnimi vozili
Strokovnjak za tovorna vozila pojasnjuje, da so v številnih pogledih tovorna vozila z varnostno opremo že prehitela osebna. Težko pa je napovedati kdaj se bo zakonodaja spremenila in dovolila avtonomno vožnjo, saj to ni odvisno samo od razvoja tehnologije, temveč tudi od politične volje in pritiska s strani proizvajalcev: "Me pa ne bi presenetilo, če bi to prej dovolili tovornim vozilom in šele kasneje osebnim."
Beri dalje...
Aug 26, 2015