Če bi naštel pet avtomobilov, ki so zaznamovali letošnji avtomobilski salon v Frankfurtu, ima med njimi gotovo eno vodilnih vlog novi toyota prius. Pionir med hibridnimi vozili spet, tako kot kot leta 1997, odpira nešteto vprašanj. Je lep, je grd, res porabi vsega manj kot tri litre bencina?
Četrta generacija priusa je razburila že s prvim pojavom uradih fotografij na spletu. Res je, kontraverzen videz je že na spletu sprožil številne polemike, te pa so se na salonu med novinarji le še stopnjevale. Je lep, ni lep? Poslušal sem pogovor japonskih novinarjev z evropskimi. Japonci so v večini rekli, da jim je zelo všeč, da je prius končno dobil tisto športnost, dinamiko, saj je nižji, z nižjim težiščem. Nekateri Evropejci so jim prikimavali, spet drugi odgovarjali, da pač ni po "našem" okusu.
Če ne drugega, Toyote ne bodo mogli več obtoževati, da izdeluje dolgočasne hibride. Kakorkoli, pri obliki je vedno tako, da je nekomu všeč, drugemu pač ne, se pa strinjam, da boste zaradi nenavadnih oblikovalskih potez z njim vsekakor opaženi.
Gneča na Toyotini tiskovni konferenci je bila nepopisna. (Foto: Gregor Prebil)
Ni mirai in ni dolgočasen
Torej, če rečemo, da je dolgočasno enako povprečno, prius pa je daleč od dolgočasnosti, bi lahko rekli tudi, da je nadpovprečen.
Ogledal sem si ga zelo podrobno. Iz prejšnje generacije so prenesli nekaj podobnosti, vključno z odličnim koeificientom zračnega upora, kar je predpogoj, da bo tudi poraba goriva nizka. Na njem je veliko oblikovnih posebnosti, za boljši pretok zraka. Streha je usločena zelo moderno, kupejevsko, in zaradi črnega C stebrička ponuja vtis, da lebdi. To je nasploh trend v avtomobilski industriji, med drugim smo ga spoznali tudi pri novi astri.
Beri dalje..
Sep 19, 2015