Članek
Zakaj so noji dobri za avto industrijo?
Objavljeno Oct 03, 2015

Ford v novi tovarni v Valenciji pri procesu lakiranja uporablja nojeva peresa. S tisoči nojevih peres, ki so sestavni del naprave, podobni tistim v avtomatskih avtopralnicah, pred lakiranjem obrišejo vsako novo vozilo.

Vsako pero samice noja je dolgo do 76 cm, tehta manj kot tri grame in omogoča uporabo do pet let. Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici, zasnovan pa je za preprečevanje statične elektrike, zaradi katere se prašni delci oprijemajo vozila. Prah nato odstranijo s sesalnikom. Med Fordovimi obrati, kjer so uvedli uporabo nojevih peres, je tudi tovarna v Flat Rocku v Michiganu, kjer izdelujejo novegaforda mustanga.

Za četrtino nižji izpusti CO2

 “Odstranjevanje najfinejših prašnih delcev pred lakiranjem lahko znatno izboljša postopek in zagotovi brezhiben končni videz. Zaradi svoje edinstvene zgradbe in trajnosti so nojeva peresa popolna izbira za odstranjevanje in zadrževanje drobnih delcev,” je povedal Dirk Hölzer, vodja lakiranja pri Fordu Evropa.

Po obisku ‘avtopralnice’ z nojevimi peresi vsakemu vozilu z inovativnim postopkom nanesejo temeljni premaz, osnovo in prozorni sloj, ne da bi med posameznimi sloji vozilo morali sušiti v peči. Dodatna prednost je zmanjšanje izpustov CO2 v postopku za približno 15–25 odstotkov. Nato na vozilo nanesejo na korozijo odporen zaščitni sloj, vodoodporno tesnilo in končni sloj zunanje barve, sledi pa sušenje pri 180 °C.

Celo v najbolj natančno nadzorovanih okoljih lahko na postopek lakiranja vozila vplivajo neznatna nihanja temperature, zračne vlage in premikanje majhnih delcev.

Beri dalje...