Članek
Zakaj se je Peugeot odločil za Slovaško in ne Slovenijo?
Objavljeno Oct 03, 2015

Slovaška je leta 1998 začela z izvedbo obsežnih reform, s katerimi je v naslednjih letih privabila številne investitorje, predvsem iz avtomobilske industrije. PSA Peugeot-Citroën je bil prvi večji investitor, ki je v tovarno na Slovaškem vložil okoli 700 milijonov evrov. Zakaj je Slovaška na področju investicij tako uspešna, smo se pogovarjali z direktorjem tovarne v Trnavi Rémijem Girardonom.

Slovaška je v zadnjem desetletju postala mamljiva za tuje, predvsem avtomobilske investitorje. Danes na Slovaškem proizvajajo vozila skupine PSA Peugeot-Citroën (Trnava), Volkswagen (Bratislava), Kia (Žilina), kmalu pa bodo v Slovaški Nitri proizvajali tudi vozila skupine Jaguar-Land Rover.

Statistike so mnogokrat varljive, a je 5,4 milijonska Slovaška na vrhu seznama držav po izdelavi avtomobilov na 1.000 prebivalcev. Še več, avtomobilski proizvajalci v tovarnah ne izdelujejo "nepomembnih modelov", v majhnih količinah, ampak nekatere najbolj pomembne volumenske modele, kot je prenovljeni peugeot 208, ki ga izdelujejo v Trnavi in zaradi katerega so morali povečati kapacitete tovarne in zaposliti nove delavce.

Slovenske 208-ce prihajajo iz Trnave

To je eden najpomembnejših modelov francoske avtomobilske znamke, katerega proizvodnjo smo si prišli pogledati na Slovaško. Peugeot 208 igra pomembno vlogo tudi na slovenskem trgu, saj je bilo v mesecu septembru registriranih 78 modelov s strani fizičnih oseb, kar avtomobil uvršča na tretje mesto najbolje prodajanih modelov na slovenskem trgu v mesecu septembru, skupaj pa je bilo leto prodanih 605 modelov peugeota 208 fizičnim osebam, kar pomeni 11,7 % tržni delež v segmentu B2, kar jih uvršča na drugo mesto v segmentu. Peugeot 208 predstavlja 80 odstotkov vseh proizvedenih vozil v tovarni, kjer izdelujejo še model citroën C3 picasso, letos pa naj bi tudi zaradi modernizacije proizvodnje, prvič proizvedli preko 300.000 vozil. Za primerjavo, Revoz naj bi letos v Novem mestu proizvedel okoli 90.000 twingov in smartov forfour.

Trnava najlepša

Vse to pomeni nove zaposlitve in nižjo brezposelnosti, ki je v Trnavi, ki velja za najmodernejše slovaško mesto in šteje okoli 70.000 prebivalcev, le okoli šest odstotna. To je šest odstotkov pod slovaškim povprečjem. "Večina delavcev je iz Trnave, oziroma njene okolice. Imamo tudi nekaj delavcev iz vzhodnih delov Slovaške, nekaj pa je tudi tujih delavcev, Romunov, Srbov," pravi Rémi Girardon, ki si je kljub natrpanemu urniku vzel čas za daljši pogovor za naš spletni portal. Pravi, da je bilo več vzrokov, zakaj se je podjetje odločilo, da bo vozila proizvajalo na Slovaškem in ne v kateri drugi državi, recimo Sloveniji: "Slovaška je geografska umeščena v del Evrope, ki je srce evropske avtomobilske industrije. V tem delu ni samo veliko proizvajalcev, ampak tudi veliko dobaviteljev povezanih z avtomobilsko industrijo. Sam že dobro leto delam in živim na Slovaškem, v Bratislavi, tako, da sem zelo dobro spoznal tovarno PSA v Trnavi, ki jo vodim. Standardi kakovosti so visoki. Smo med najbolj odzivnimi in prilagodljivimi podjetji v državi. To je pomembno, saj se lahko stvari v avtomobilski industriji spremenijo v zelo kratkem času. Na Slovaškem je delo vrednota in do njega vlada tudi spoštovanje. Hkrati smo v podjetju v vseh letih zgradili močno vez z okoljem in njegovimi prebivalci."

Beri dalje...