Akrapovič je kot edino podjetje zastopalo "slovenske barve" na največjem avtombilskem salonu, IAA v Frankfurtu. Izvršni direktor Uroš Rosa je povedal, zakaj je temu tako, spregovoril je o najnovejših produktih in smernicah podjetja in tudi o tem, kako težko, oziroma nemogoče, je zaradi delovanja države privabiti ustrezne kadre. "Slovenski bazen kadrov ni dovolj velik."
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja glavnino slovenskega izvoza in najmočnejši del našega gospodarstva. Zakaj menite, da ste edini slovenski razstavljalec na najpomembnejšem svetovnem avtomobilskem salonu na svetu, v Frankfurtu?
Slovenija ima močno avtomobilsko industrijo v segmentu dobaviteljev. Če se pogovarjamo o masivni dobavi kosov, produktov, komponent za avtomobilska podjetja. Gre za produkte, ki nimajo blagovne znamke, zato verjamem, da je investicija za njih, da bi prišli kot razstavljalci na salon in se predstavili s svojim znanjem, relativno velika. Proizvajalci jih bodo vedno našli. Slovenski dobavitelji bi lahko nastopili skupaj, tako kot nemška zvezna dežela Severno Porenje-Vestfalija, kjer so imeli skupen razstavni prostor in so razstavili komponente. Sicer pa so saloni bolj primerni za končne produkte, tako kot je to primer pri nas, ki te produkte prodajamo po svetu.
Kako pomemben je za podjetje Akrapovič avtomobilski salon v Frankfurtu?
Za Akrapoviča sta globalno gledano dva pomembna salona, eden je v Milanu za motocikle, drugi pa Frankfurt za avtomobile. Frankfurtski salon je na sporedu vsake dve leti, enkrat smo bili na salonu v Parizu, ampak salona med seboj nista primerljiva. Frankfurtski je eno stopnico višje. Na salonu moraš biti prisoten, da stranke in partnerji dojamejo, da si znotraj neke industrije na določenem nivoju. Če te na salonu ni, se začnejo spraševati, zakaj jih letos ni, je kaj narobe, se bo karkoli zgodilo? Po eni strani je treba promovirati razvoj blagovne znamke, po drugi strani pa je Frankfurt priložnost za sklepanje poslov s proizvajalci. Tu so vsi, ki odločajo in tudi tisti s katerimi sodelujemo na operativni ravni. V nekaj dneh imaš lahko poslovna srečanje z vsemi, ki so tukaj. V Frankfurt pridejo tudi naši agenti in distributerji z različnih koncev sveta, si pogledajo salon in z večino pregledamo načrte za naprej.
Pri Akrapoviču si želijo utrditi vezi z znamko Porsche. (Foto: Gregor Prebil)
Kako velik obseg predstavlja avtomobilski del v vašem poslovanju. Je v primerjavi z motociklističnim delom v porastu?
Trenutno dosega med 20 in 25 odstotkov celotne prodaje. Glavnino še vedno predstavljajo motocikli. V avtomobilski segment smo s svojo blagovno znamko vstopili leta 2008. To je bila zelo dobra strateška odločitev, saj je moto segment takrat začel upadati. Z avtomobilskim segmentom smo kljub krizi uspeli ohraniti rast prodaje. Ni bilo hude stagnacije. Se je pa v zadnjih letih prodaja zelo povečala. Naši načrti za prihodnost so še v razvojni fazi, zato lahko v prihodnjih letih pričakujemo veliko novosti.
Koliko se je povečal nabor avtomobilskih znamk s katerimi sodelujete? Po tem, ko ste v lanskem letu predstavili izpušni sistem za renault megana R.S., vas v glavnem povezujemo s premium proizvajalci vozil.
Ostajamo v premium avtomobilskem segmentu. Če gremo na nižji nivo, mora biti prisoten nek vpliv, oziroma mora biti primeren avtomobil, tako kot je bil renault megane R.S. Nas je pritegnila zgodba tega avtomobila. Megane R.S. Trophy-R je postavil rekord na Nürburgringu, naredili smo lažji serijski avto, ki je imel izpušni sistem iz titana. To je bil pomemben mejnik, da smo lahko vsem pokazali, da znamo izdelati izpušni sistem iz titana, ki je še vedno ugoden tudi za avto srednjega segmenta. Mi za našo prodajno mrežo razvijamo produkte za različne znamke, od Abartha, do Lamborghinija in druge. Za proizvajalce direktno, pa trenutno sodelujemo z Abarthom, Alfo Romero, z BMW M Performance, že prej omenjenim Renaultom z BMW Alpina, pokrivamo celotno paleto s prvo vgradnjo, pa še nekatere druge modele, kot je bentley continental GT3-R ... To je nekaj zadnjih projektov. Vedno gledamo na to, da avtomobil ustreza naši blagovni znamki.
Torej klasičen renault clio z vgrajenim Akrapovičevim izpušnim sistemom ne pride v obzir?
Avtomobilski del iz leta v leto raste, a še ni dosegel motociklističnega. (Foto: Gregor Prebil)
Ne. Mi ne bomo nikoli proizvajalec, ki bo proizvajal masovno, v 100-tisočih ali milijonskih kosih. Za nas je ključno, da razvijamo produkte za modele ustrezne blagovne znamke in ustreznih zmogljivosti, dizajna, zvoka. Če želimo blagovno znamko ohraniti na nekem visokem nivoju, potem mora biti ugled blagovne znamke usklajen z ugledom avtomobila.
Bomo po frankfurtskem salonu lahko izvedeli, ali bo Akrapovič razširil svoje produkte še na kakšne druge blagovne avtomobilske znamke?
Boste še videli novosti, o katerih zdaj še ne morem govoriti. O novostih boste slišali še pred koncem leta, pa tudi drugi leto.
Tudi nove znamke?
Tako je.
Na salonu je veliko novih, zanimivih avtomobilov. Vam je kateri še posebej padel v oči, da ste rekli, na temu avtomobilu bi si pa želel videti naš izpušni sistem?
Je kar nekaj takih vozil. Rad bi videl, da bi bili še bolj prisotni pri znamki Porsche.
Kaj pa bentley bentayga, najhitrejši športni terenec ali alfa romeo giulia?
Ja, bentayga je zanimiva. Ne bom izključil, da iz Bentleyja ne bodo prišli do nas s kakšno tako idejo. Če bodo naredili kakšno posebno, športno izvedenko bentayge, je to možno.
Beri dalje...
Oct 04, 2015