Članek
Miti o samodejnih menjalnikih ne držijo
Objavljeno Oct 09, 2015

Delež prodanih vozil s samodejnimi menjalniki v primerjavi z modeli z ročnimi menjalniki, razen v segmentu premium vozil, ne presega 10-odstotkov tržnega deleža. Vzrok za to so še vedno tudi predsodki voznikov, ki temeljijo na mitih o samodejnih menjalnikih, češ, da so z njim avtomobili dolgočasni, da so na voljo le v dragih avtomobilih, da porabijo več goriva, da so dragi za vzdrževanje … Ali res držijo?

Še vedno je velik predsodek pred samodejnimi menjalniki tudi strah, saj se veliko voznikov z njimi še ni spoznalo.

Pri Peugeotu Slovenija so nas zato povabili na karavano „avtomatikov“, kjer smo imeli na atraktivnih cestah po Notranjskem, Posavju in Dolenjski, priložnost spoznati tretjo generacijo Peugeotovega avtomatskega šeststopenjskega menjalnika (EAT6), ki ga vgrajujejo v celotno paleto osebnih vozil: 208, 2008, 308 in 308 SW, 3008, 5008, 508, 508 SW in 508 RXH.

V nižjih razredih so še vedno izjema

Pri Peugeotu Slovenija so razgrnili statistiko trga prodaje vozil s samodejnimi menjalniki v Sloveniji. Še vedno so v večji meri (38 odstotkov) prisotni zgolj v premium razredu, torej od D segmenta naprej, katerega pripradnik je model 508. V nižjih razredih so še vedno redkost (nikjer delež ne presega 10 odstotkov).

Pri Peugeotu so zato navedli štiri mite, zaradi katerih naj bi ročni menjalniki še vedno prevladovali nad samodejimi, a ne držijo več.

V primeru modela 308 samodejni menjalnik nakup podraži za okoli 600 evrov, pri modelih 3008 in 5008 dobrih 1.100 evrov, pri najmanjših modelih 2008 in 208 pa za okoli 1.300 evrov.V primeru modela 308 samodejni menjalnik nakup podraži za okoli 600 evrov, pri modelih 3008 in 5008 dobrih 1.100 evrov, pri najmanjših modelih 2008 in 208 pa za okoli 1.300 evrov. (Foto: Gregor Prebil)

Prvi mit

Samodejni menjalniki so na izbiro samo pri dražjih vozilih v višjih segmentih.

Pri Peugeotu Slovenija pravijo, da temu ni tako, saj je njihov samodejni šeststopenjski menjalnik na voljo v skoraj celotni paleti modelov, od 208 do 508, tako v kombinaciji z bencinskim trivaljnim 1,2-litrskim PureTech motorjem z 81 kilovatov moči (110 KM) za modela (208, 2008), oziroma z 1,2-litrskim e-THP motorjem z 96 kilovatov moči (130 KM) za model 308, kot 1,6-litrskim štirivaljnim turbobencinskim THP motorjem z 121 kilovatov moči (165 KM), ki ga vgrajujejo v modele (308, 3008, 5008 in 508). 

Beri dalje...