Sistemi za pomoč vozniku, ki delujejo s pomočjo kamere, bodo postali stalnica in tudi standardna oprema pri najmanjših vozilih in avtomobilih nižjega cenovnega razreda. Pri menjavi vetrobranskega stekla jih je treba, da bi zagotavljali varnost, na novo umeriti, oziroma kalibrirati.
Ponovno umeritev sistemov, zbranih pod kratico ADAS, od marca letos s posebnimi, specialnimi napravami, izvajajo pri specialistu za popravilo in menjavo avtomobilskih stekel Carglass.
ADAS je kratica za sisteme napredne voznikove pomoči, ki delujejo s pomočjo kamere (mono, stereo ali lidar kamero) - tehnologije daljinskega zaznavanja, ki meri razdaljo na osvetljenem cilju z laserjem in analizira odbito svetlobo s senzorjem. Vsi sistemi so združeni v ohišju nameščenem na vetrobranskem steklu. ADAS pa vključuje tudi sisteme, ki so vgrajeni v masko motorja, kot so parkirni senzorji in kamere, ter tudi radarski tempomat.
S pomočjo laserskega žarka na merilni skali serviser do milimetra natančno razbere v katero smer mora pomakniti tablo, da bo na sredini in paralelno na vozilo. (Foto: Gregor Prebil)
Kamere omogočajo delovanje sistemov, kot je prepoznavanje prometnih znakov, sledenje vozilu na določeni varnostni razdalji, zaustavitev vozila in ponovno speljevanje vozila, prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, samodejno parkiranje, prepoznavanje in opozorilo, da smo nenamerno zapustili vozni pas … Vse te sisteme je treba ob menjavi vetrobranskega stekla ponovno umeriti oziroma kalibrirati, pojasnjuje Dejan Horvat, tehnični vodja Carglass Slovenija in dodaja, da je edini sistem, ki ga ni treba ponovno umeriti, city safety, oziroma sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih: "Te kamere se umerjajo samodejno. Za vse ostale, ki zaznavajo vozni pas, črte, vozilo pred seboj, prometne znake, te pa je treba na novo kalibrirati.“
Beri dalje...
Oct 13, 2015