Članek
Hrvat je oblikoval najbolj luksuznega BMW-ja
Objavljeno Oct 18, 2015

Domagoj Đukec, Hrvat rojen v Frankfurtu v Nemčiji, ne samo, da dela v BMW, on je zaslužen za zunanjo obliko najnovejših "bavarskih strojev". Razkril nam je ozadje o novi luksuzni križarki BMW serije 7.

Domagoj Đukec se je rodil v Frankfurtu, zaradi dela pa je veliko časa preživel v Franciji in Španiji. Na avtomobilskem salou v Frankfurtu sva se pogovarjala v tekoči hrvaščini, pa čeprav na Hrvaškem preživlja le dopust. Za avtomobile ga je navdušil oče. Že kot majhen otrok je obiskoval frankfurtski avtomobilski salon, ki velja za najbolj pomemben avtomobilski salon, pa čeprav je na sporedu vsake dve leti, termin pa si izmenjuje s Parizom. In že kot otrok se je zaljubil v znamko BMW.


Zakaj vozila BMW?
Že ko smo odraščali smo se razdelili na dve skupini, ali ti je všeč BMW, ali prisegaš na znamko Mercedes.

Kako je z delitvijo na znamko avtomobila v Nemčiji? je del Nemčije za BMW in drugi del za Mercedes. Se v Münchnu, ker je dom BMW, vozijo v večini vozila znamke BMW?

Pri BMW za serijo 7 pravijo, da je najbolj napredna do zdaj. Prinaša lažjo konstrukcijo, nove pogonske agregate, ukazovanje z gestami, med parkiranjem vozniku ni treba biti v vozilu ... Pri BMW za serijo 7 pravijo, da je najbolj napredna do zdaj. Prinaša lažjo konstrukcijo, nove pogonske agregate, ukazovanje z gestami, med parkiranjem vozniku ni treba biti v vozilu ... (Foto: Gregor Prebil)

Ne, ni tako. V Münchnu je prav toliko mercedesov, kot vozil BMW. V Münchnu je največji prodajni salon Mercedesa. Bavarci imajo veliko denarja. BMW ima povsem drug karakter kot Mercedes. Recimo, Hrvati prisegajo na znamko BMW, tudi Slovenci. Srbi ali Turki so za Mercedes. To je nek drug status. BMW je vedno veljal za dinamičen avto, bolj športen avto, Mercedes pa pomeni statustni simbol in je v osredju udobje, pa čeprav želijo v zadnjem času poudarjati tudi dinamiko vožnje.

Tudi nova serija 7 je statusni simbol.
To je statusni simbol, hkrati pa je nemogoče narediti tako obliko, da bo všeč vsemu svetu. Najbolj pomembno je, da tisti, ki si zaželijo BMW, rečejo, to je najlepši avto na svetu. 

Šef oblikovanja pri Mercedesu Robert Lešnik mi je na avtomobilskem salonu marca v Ženevi dejal, da je njihova filozofija, da če iz daljave pogledaš mercedes razreda S, ga moraš zaradi proporcev prepoznati, ne glede na to, kako daleč stojiš. Kakšna je vaša filozofija pri sedmici?
Pri nas je s proporci nekoliko drugače. Avtomobili imajo podobne proporce, saj imajo vsi modeli zelo kratek nos. Pri BMW sedmici imamo druge teme. Mercedes uporablja iste teme za vse avtomobile, mi pa različne. Če je avto dražji, so njegove linije višje. To mu daje status in dolžino. Pri sedmici gre linija od začetka preko predjih koles, do konca. S tem lažje poudarimo dolžino. Sedmica ne more biti tako dinamična po izgledu, kot petica, saj mora izražati status. Je pa še vedno tipičen BMW, ki izraža agresivnost. Pri trojki so kupci veliko mlajši. Povprečni kupec pri 60 letih išče elegantno limuzino. BMW je znan po vozni dinamiki, v tem je najboljši. Sedmica stezo v Nurburgringu odpelje skoraj minuto hitreje, kot S razred. Vendar mi tega ne komuniciramo, to ni naš cilj. Tisti, ki v ZDA kupijo sedmico, je ne kupijo le zaradi luksuza, ampak zato, ker je to stroj za voziti. Od BMW se vedno pričakujejo, da se vozi najbolj športno.

Beri dalje...