Hyundai je letos na pomlad po treh letih na trgu prenovil model i30. Oblikovno se predstavnika najbolj prodajnega C avtomobilskega razreda niso preveč dotikali. To jim zaradi pozitivnih kritik niti ni bilo treba, je pa zato več tehničnih novosti. Nov 1,4 litrski bencinski motor v testnem vozilu je pisan na kožo racionalnim voznikom, a dirkalnih nagnjen ne podpira.
Hyundai je pred leti, ko je v svoje vrste zvabil oblikovalca Petra Schreyjerja, naredil odličen posel. Nemec je poskrbel, da si Kie in Hyundaije, je šef oblikovanja za obe korejski znamki, na salonih pridejo pobliže ogledati tudi šefi nemških avtomobilskih znamk.
Tudi zato ob prenovi ni bilo nikakršne potrebe po večjih spremembah. Vidne razlike se nanašajo na dizajn lahkih platišč in predrugačeno masko motorja, ki je narejena po zadnjih Hyundaijevih oblikovalskih smernicah. Testnik s paketom style je bolj viden zahvaljujoč led dnevnim sijalkam, si pa voznik, ki izbere 1,4-litrski motor, ne more izbrati paketa oprema xenosn, ki zdaj namesto ksenonskih žarometov vključuje biksenonske luči, ki so ponoči v primerjavi s klasičnimi halogenskimi svetili dober dodatek varnosti, medtem, ko opel astra in peugeot 308 ponujata tudi že matrične led žaromete, oziroma polne led žaromete, ki so še korak naprej v tehnologiji svetljevanja ceste.
Hyundai i30 zdaj spada že med veterane v C avtomobilskem razredu, pa čeprav z dizajnom to še vedno dobro skriva. (Foto: Saša Despot)
Tudi to, da 1,4-litrski pogonski motor, tako bencinski, kot dizelski, ne moremo kombinirati s paketom xenon (ta med drugim poleg biksenonskih žarometov vključuje tudi TFT zaslon med merilniki, ki prikazuje najrazličnejše podatke o vozilu …) namiguje, da je to avtomobil za voznike stare šole, tiste, ki se zmrdujejo nad sistemi za povezljivost, jim turbo pogon ne diši in želijo imeti v vozilu le tisto kar potrebujejo. Nekatere uporabne sisteme in tehnologije, pa je in možnost izbirati na seznamu dodatkov, oziroma že kar sestavljenih paketov, ki stanejo odd 200 do 900 evrov.
Dodana vrednost v uporabnosti
Paket style tako prinaša klasični avtoradio, ekrana na dotik ni, je pa zato volan multifunkcijski, opremljen z vsemi pomembnimi stikali za upravljanje z radijem, ali tempomatom. Pri Hyundaiju radi poudarjajo, da so njihovi modeli narejeni z mislijo na evropske voznike. Nam materiali se res ne moremo pritoževati, a jih tu določena konkurenca že prehiteva, a tudi na račun višje nakupne cene. Oblikovno so stikala nekoliko staromodna, predvsem za upravljanje s smernimi kazalci.
Pri Hyundaiju dodano vrednost vidijo v uporabnosti. Poleg pregledne razporeditve stikal, hvalim tudi nastavitev položaja sedenja za volanom. Tako volan, kot udobne vozniški sedež, je moč prilagoditi ne glede na voznikovo višino, i30 ponuja nadpovprečno veliko odlagalnih površin, nadpovprečno je tudi prostora na prednjih sedežih, na zadnji klopi in v prtljažniku.
Beri dalje...
Oct 18, 2015