Cene mesečnih vozovnic Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) so se nezadnje podražile 1. januarja leta 2012 in take cene veljajo še danes, pa čeprav se je gorivo v zadnjih štirih letih pocenilo skoraj za tretjino.
18. septembra leta 2012 je bilo potrebno za liter dizelskega goriva odšteti 1,44 evra, 12. oktobra letos pa 1,128 evra. Prihranek se pozna že pri točenju goriva v osebno vozilo, kaj šele v zgibno vozilo, kot je avtobus, ki za 100 kilometrov vožnje porabi več kot 50 litrov plinskega olja, oziroma dizelskega goriva.
Na LPP so nam posredovali podatke, da solo vozilo avtobus na stisnjen zemeljski plin metan (CNG) za 100 kilometrov poti v povprečju porabi 41,85 kilogramov pogonskega energenta, zgibni avtobus pa 53,56 kg/100 km. Solo dizelski avtobus v povprečju porabi 44,34 litrov plinskega olja na 100 kilometrov vožnje, zgibni avtobus pa 56,79 l/100 km.
Gorivo predstavlja le desetino vseh stroškov
Na LPP so nam poslali izračun, da so v letošnjem avgustu, ko je bil izvoz vozil manjši, iztočili 426.396 litrov plinskega olja in 93.876 kilogramov metana, v mesecu juliju (normalni izvoz vozil), pa je bilo iztočeno 562.008 litrov plinskega olja in 107.859 kilogramov metana.
Zaradi nižjih cen pogonskih goriv v prvi polovici letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2014 (od januarja do junija) so privarčevali 301.880,76 evrov. Pri LPP pojasnjujejo, da to ne predstavlja prihranka, ki bi bistveno vplival na celotno strukturo stroškov celotnega podjetja Ljubljanski potniški promet.
"Strošek goriva predstavlja okoli 10 odstotkov v strukturi vseh stroškov. Nižja cena goriva v manjši meri vpliva na zmanjšanje stroškov; kljub nekoliko nižjim stroškom pa le-ti še vedno presegajo prihodek iz prodaje vozovnic. Zaradi tega LPP kot prevoznik prejema nadomestilo za pokrivanje teh razlik: poleg subvencije, ki jo prejemamo s strani države in MOL, prejema LPP tudi nadomestilo s strani države za izvajanje medkrajevnih linij," so nam sporočili iz LPP.
Beri dalje...
Oct 19, 2015