Članek
Prihajajo motorna olja nižje viskoznosti
Objavljeno Oct 20, 2015

Izbira motornih olj na prodajnih policah je pestra, a niso vsa primerna za vsak tip pogonskega motorja. Izbiro motornega olja olajšajo oznake na embalažah, smiselno pa je tudi upoštevanje navodila proizvajalca avtomobila.

Pogostejši uporabi turbinskih sistemov, manjšim motorjem in alternativnim pogonskim sklopom se je prilagodila tudi ponudba motornih olj. Strokovnjaki zato priporočajo še posebej skrbno izbiro namenskih olj za posamezen tip motorja. Danes je na primer za sodobna osebna vozila že možno uporabljati ista olja za bencinske in dizelske motorje, vendar je pri tem treba preveriti specifikacijo olj in izbrati olje s specifikacijami, ki jih proizvajalec priporoča za posamezen tip motorja.

Posebne zahteve za sodobne motorje

"Sodobni motorji imajo vse bolj specifične zahteve glede motornih olj, zato je za ohranjanje življenjske dobe motorja in njegovih zmogljivosti ter izpolnjevanje ekoloških zahtev potrebno upoštevati zahteve proizvajalca motorja. Večina sodobnih olj poleg specifikacij za bencinske motorje že izpolnjuje tudi specifikacije za dizelske motorje,“ pojasnjuje Ivan Špehar, vodja tehnične službe pri podjetjuActinia, ki je nacionalni distributer maziv Shell za osebni, tovorni in industrijski program.

Proizvajalec v navodilih za vzdrževanje, doseganje optimalne porabe goriva in izpolnjevanje ekoloških standardov navadno predvidi, kakšna je možna viskoznost motornega olja. Viskoznost olja je lahko različna za različne klimatske oziroma podnebne razmere. Za vroča podnebja so bolj primerna olja z višjo viskoznostjo (10W-40, 20W-50), za bolj hladna pa olja z nižjo viskoznostjo (lahko tekoče; 0W-30, 5W-30). 

"Čedalje bolj se uveljavljajo olja nižje viskoznosti. Tako je predvsem zaradi zaostrenih ekoloških standardov in potrebe po zniževanju porabe goriva. Pravilna izbira viskoznosti vpliva tudi na zaščito motorja in njegovo življenjsko dobo, pa tudi na samo porabo olja," pojasnjuje Špehar, ki izpostavlja, da olje z višjo viskoznostjo, kot je priporočena, povzroča večje trenje v motorju, višje temperature, večjo porabo goriva in s tem večje izgube. Olja z manjšo viskoznostjo od priporočene pa lahko povzročijo večjo obrabo motorja, slabše mazanje, večjo porabo olja in pogostejše okvare motorja.

Beri dalje...