Članek
Preizkusili smo varnostni ščit v qashqaiju
Objavljeno Oct 21, 2015

Nissanu qashqaiju 1,6-litrski turbodizel z 96 kilovati moči pristoji. Ni športnik, je pa vseeno zelo poskočen in za športnega terenca presenetljivo ekonomičen. Za nameček s paketom opreme 360 vključuje sisteme za nadzor okolice, kakršne smo bili do Nissanove ponudbe varnostnega ščita vajeni v vozilih premium segmenta.

Nekatere avtomobilske zgodbe je lahko predvideti. Audi A8 je bil, še preden je zapeljal na ceste, zmagovalec, fiat 500 prav tako. A pri Nissanu so s prvo generacijo qashqaija dregnili v segment športnih terencev, v katerega so mnogi dvomili. Zelo neupravičeno, kar se je izkazalo že hitro, konkurenca pa je lahko kasneje le še posnemala originalni in uspešni recept - visoko sedenje, atraktivni terenski videz in suverena vožnja po asfaltu, v kombinaciji s štirikolesno gnanimi različicami pa po možnosti tudi pobeg izven asfaltiranih poti.

Lepši, udobnejši, bolj ekonomičen, varnejši

Testni qashqai je imel štiri kamere (dve v stranskih ogledalih, eno na zadku in eno v motorni maski spredaj), s pomočjo katerih voznik opazi vse ovire okoli vozila.Testni qashqai je imel štiri kamere (dve v stranskih ogledalih, eno na zadku in eno v motorni maski spredaj), s pomočjo katerih voznik opazi vse ovire okoli vozila. (Foto: Saša Despot)

Nissanu se z muranom ni izšlo, javnost ni najbolj zagrabila niti za pathfainderjem, x-trail, qashqai in juke so bili, in so še uspešnice. Pri Nissanu so prodali preko dva milijona qashqaijev prve generacije. Z drugo generacijo, ki je večja, lepša, bolje opremljena, bi moralo biti na prvi pogled še lažje, a danes skoraj ni več konkurenta, ki ne bi imel svojega predstavnika v C SUV segmentu. Sam sem jih naštel preko 15! Ima ga celo Renault, eden najbolj gorečih zaveznikov enoprostorcev, ki je letos predstavil sorodnika qashqaiju, kadjarja.

Na tokratnem testu smo preizkusili qashqaija iz vrha "prehranjevalne verige", saj kombinira najbolj zmogljiv dizelski agregat in najbolj bogato opremo, a z dvokolesnim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom. V ospredju testa je bil sistem štirih štirih kamer, ki vozniku omogoča 360 stopinjski pogled na okolico vozila in ostali varnostni asistenčni sistemi, ki so del varnostnega ščita.

Tona in pol mase in poraba 4,2 litra? Je mogoče!

1,6 dCi turbodizelski agrgeat je razmeroma nov, in ga tako kot šibkejšega in dobro preverjenega 1,5-litrskega dCi agregata vgrajujejo tudi v Renaultova vozila. Štirivaljnik razpolaga z najvišjo močjo 96 kilovatov (130 KM) pri 4.000 vrtljajih, za razliko ob šibkejšega turbodizla, pa omogoča bistveno več živahnosti v višjih vrtljajih in bolj suvereno vožnjo pri avtocestnih hitrostih. In ne na račun porabe goriva, kar je najbolj pomembno.

Beri dalje...