Članek
Opozorilna lučka za tlak v pnevmatiki je znak za alarm
Objavljeno Oct 31, 2015

"Če je opozorilna lučka, ki opozarja na prenizek tlak v pnevmatiki, upravičeno prižgana, potem bomo izgubili tlak v pnevmatiki, ta pa bo spustila. To je z vidika varne vožnje nevarno,“ pravi mehanik AMZS Jurij Kočar.

Pnevmatika je osnovna povezava med vozilom in podlago. Ne glede na to katero znamko, vrsto ali cenovni razred vozila vozimo, lahko vozne zahteve voznika na podlago prenese le ustrezna pnevmatika. Ki pa mora biti pravilno vzdrževana. 

Prav s stališča varnosti ni priporočljivo ignorirati opozorilne lučke za prenizek tlak v pnevmatikah, ki pomeni tudi, da se bodo pnevmatike obrabljale neenakomerno, ob strani bolj kot na sredini. To pomeni krajšo življensko dobo pnevmatiko, višjo porabo goriva in manj udobno vožnjo.

Ponavadi je dovolj obisk polnilne postaje

V anketi so pri AMZS leta 2013 odkrili, da večina voznikov vsaj občasno spremlja tlak v pnevmatikah; 89 odstotkov voznikov je npr. poročalo, da so v zadnje pol leta preverjali tlak v pnevmatikah.V anketi so pri AMZS leta 2013 odkrili, da večina voznikov vsaj občasno spremlja tlak v pnevmatikah; 89 odstotkov voznikov je npr. poročalo, da so v zadnje pol leta preverjali tlak v pnevmatikah. (Foto: Gregor Prebil)

Mehanik AMZS Jurij Kočar pravi, da v delavnici redko opažajo, da bi vozniki namerno spregledali opozorilno lučko, če ne zaradi drugega, ker je moteča. "Nova vozila so od lani že serijsko, obvezno opremljena z aktivnim sistemom z ventilom nameščenim v pnevmatiki, ki se napaja s pomočjo baterije, meri tlak v pnevmatiki in v računalnik pošilja podatke o dejanskem stanju tlaka v pnevmatiki. Deluje zelo natančno in hitro. Že ko tlak v pnevmatiki pade za 0,3 do 0,4 bara, se prižge opozorilna lučka. Ponavadi je dovolj, da se voznik ustavi na polnilni postaji z napravo za polnjenje zraka in napolni pnevmatiko, lučka pa se samodejno ugasne. Če se lučka ne ugasne, se z napako ukvarjamo mi. Lahko je treba le pravilno napolniti pnevmatiko, ali pa jo moramo zakrpati. Pri starejših, pasivnih sistemih, ki delujejo na osnovi vrtljajev kolesa in se prek ABS sistema zazna nižji tlak v pnevmatiki, pa je občasno potrebno narediti postopek inicializacije, kar pomeni, da ji moramo podati začetno vrednost," pojasnjuje Kočar in dodaja, da se je aktivni sistem za zaznavanje tlaka v pnevmatikah izkazal za odličnega, saj laik redko, brez opozorilne lučke, prepozna, da je pnevmatika napolnjena premalo.

Beri dalje...