Motorna olja za program gospodarskih vozil se razlikujejo od motornih olj za program osebnih vozil. Eden od razlogov je tudi razlika v dolžini servisnega intervala, ki je pri gospodarskih vozilih daljši. Proizvajalci vozil omogočajo podaljšan servisni interval tudi zaradi uporabe vse bolj kakovostnih motornih olj.
Motorji, ki se uporabljajo v gospodarskih vozilih delajo pod večjimi obremenitvami in pritiski, kot motorji v osebnih vozilih. Zato vsebujejo več protiobrabnih aditivov, imajo tudi višjo temperaturno ter strižno viskoznost ter daljše servisne intervale menjave kot osebna vozila. Zato je pomembno, da se upošteva navodila proizvajalca oziroma prikazovalnika potovalnega računalnika v vozilu, ki beleži režim vožnje, čemur je potem tudi podrejen servisni interval.
Ena od pomembnejših karakteristik motornega olja za dizelske motorje, to še posebej velja za motorna olja namenjena za tovorna vozila, je, da ščiti motor pred korozijo, ki jo izzove prisotnost kislin. Te nastajajo pri zgorevanju goriva z višjo vsebnostjo žvepla. "Olja za dizelske motorje tovornih vozil morajo imeti povišan TBN (Total Base Number –skupno bazno število), ki predstavlja sposobnosti olja za nevtraliziranje kislin, povišan TBN pa se mora obdrži skozi celotno življenjsko dobo olja. Takšne lastnosti Shell Rimula oljem omogoča posebna Shellova tehnologija aditivov, ki vpliva na TBN. Čeprav imajo nekatera novejša motorna olja za tovorni program tudi odobritve za uporabo v bencinskih motorjih osebnih avtomobilov je potrebno upoštevati še razred viskoznosti, ki ga proizvajalec motorja predpisuje (kar se v veliko primerih ne ujema), poleg tega pa je vsebnost aditivov v teh oljih lahko v nasprotju z mejnimi vrednostmi kemične kompatibilnosti z različnimi sistemi omejevanja škodljivih izpušnih plinov (katalizatorji, filtri trdih delcev ipd).,“ pojasnjuje Ivan Špehar, vodja tehnične službe pri podjetju Actinia, ki je nacionalni distributer maziv Shell za osebni, tovorni in industrijski program.
Beri dalje...
Nov 11, 2015