Članek
Za fotografsko razstavo plesa ob drogu navdih poiskali v mistiki
Objavljeno Aug 08, 2018

Plesni studio Mademoiselle, ki je pionir na področju plesa ob drogu v Sloveniji, je v teh poletnih tednih že začel s pripravami tradicionalne fotografske razstave, ki bo pripravljena na lansiranje ob koncu poletnih počitnic. Letošnja je namreč že četrta po vrsti. Razstava umetniških, estetskih fotografij Boštjana Gunčarja, z naslovom Mističnost plesa ob drogu bo na ogled v studiu Mademoiselle, na Savski cesti 10, v torek 4. septembra od 19. do 21. ure. K mističnosti dogodka pa bodo dodatno prispevali tudi plesni nastopi.

V studiu Mademoiselle po dosedanjih fotografskih razstavah plesa ob drogu opažajo, da tovrstni performans skoraj brez izjeme vedno povzroči zastanek diha pri občinstvu in fiksiranost pogleda. Dokler se plesna točka ne zaključi, so gledalci skoraj kot okameneli. Na koncu pa jih prevzame občutek blaženosti, občudovanja in nekakšne nenavadne nezemeljskosti. »Zato smo si letos upali tvegati in smo se z 12 dekleti v vlogi modelov podali v temo, na nočne ulice,« ob pripravljanju razstave pove Tina Perko, lastnica Mademoiselle.

 

To jim je predstavljalo odlično izhodišče, da bi ob tem opozorili na naše temne plati osebnosti (imamo jih čisto vsi) na eni strani, ki so potencial za lastno preobrazbo v bolj sončno in srečno osebnost. Na drugi strani pa gre za naše globine, s katerimi se pogosto bojimo stopiti v stik, čeprav so vstopnica v našo bogatejšo izkušnjo mističnosti življenja. Zato je tokratna misija, ki si jo je zadala Tina Perko: »Ljudi želimo spodbuditi, da se tudi oni soočijo s temi deli sebe, jih preobrazijo in izžarijo svojo lepoto in tvegajo, da jih drugi opazijo... Tudi v temi, tudi če smo tiho, tudi če smo v trenirki, tudi nenamazani ali z neurejeno pričesko...«

 

Lastnica Mademoiselle še dodaja, da je bilo tudi letošnje fotografiranje polno smeha in različnih prigod: »Dekleta, ki so sodelovala na fotografiranju, so bila po znanju bolj izkušena od lanskoletnih modelov, zato tudi niso imela večjih težav pri izvedbi posameznih figur. So pa se vendarle soočale z različnimi izzivi, kot je na primer debelejši samostoječi drog, ki se giblje, zato so se morale nanj kar malo privaditi. V studiu namreč vadijo na drugačnih drogovih. Poleg tega je bil potek fotografiranja bolj fizično naporen in je od deklet zahteval kar nekaj vzdržljivosti, saj so morala določeno figuro ponoviti kar nekajkrat, preden je nastal posnetek, s katerim smo bili vsi zadovoljni. Poleg tega so imela dekleta za izvedbo dveh figur na voljo le od 20 do 30 sekund, potem so morala hitro steči ven iz kadra. Tukaj je bilo res veliko smeha. Ker smo fotografirali na ulici, smo seveda pritegnili pozornost mimoidočih, ki so z zanimanjem opazovali naše dogajanje. Vendar pa so nam številni namenili spodbudne besede, nekateri so nam celo trobili in žvižgali, zgodilo pa se je celo to, da je kdo kar vskočil v kader in se želel fotografirati s katero od deklet.« 

 

Erika je, čeprav se je sodelovanja zelo veselila, imela pred začetkom fotografiranja kar malo treme: »Ko je nastopil dan D, sem zadnje ure pred slikanjem postala kar malo živčna, saj sem bila prvič na samostoječem drogu in nisem vedela, kako se bo odzival. Skrbelo me je, da ne bi imela pravega oprijema in da mi kaj ne bi uspelo tako, kot smo si zamislili. No, na koncu se je vse super izteklo.« Ekaterini se je potek nočnega fotografiranja zdel zelo nenavaden in kot pravi, je vse skupaj od nje zahtevalo kar nekaj poguma, a na koncu je bilo vse tako, kot mora biti: »Zelo sem zadovoljna in hvaležna, da sem imela možnost sodelovati pri letošnjem koledarju in komaj čakam, da vidim fotografije.«