Članek
Četrta fotografska razstava plesa ob drogu v Sloveniji
Objavljeno Sep 05, 2018

Mističnost plesa ob drogu se prebije tudi skozi temo in premakne naše meje

Po treh uspešnih in odmevnih fotografskih razstavah so v studiu Mademoiselle tudi ob zaključku letošnjega poletja pripravili nekaj popolnoma novega. Letošnjo razstavo fotografij so naslovili Mističnost plesa ob drogu, saj ta odlično povzame osrednje sporočilo fotografij: Ples ob drogu za marsikoga predstavlja nekakšno preobrazbo telesa, predvsem pa duha in nas popelje v neodkrite kotičke naše notranjosti ter nam pomaga, da z njegovo pomočjo postanemo bolj samozavestni, povezani s seboj, vztrajni in sprejemajoči do sebe in svojega telesa. Tudi letos je pri fotografiranju sodelovalo 12 deklet − tečajnic, ki so se odlično vživela v vlogo modelov in na ta način premagala marsikateri strah. Končni rezultat že tradicionalnega projekta, je bil na ogled v torek, 4. septembra, v studiu Mademoiselle na Savski cesti 10, v Ljubljani.

S tem projektom se Tina Perko, lastnica studia Mademoiselle, trudi odstirati vse skrite plasti plesa ob drogu in ljudem to edinstveno umetniško in športno disciplino karseda približati ter tako podirati številne predsodke in stereotipe, ki so žal še vedno prisotni v naši družbi.

Rdeča nit niza letošnjih nočnih fotografij je mističnost plesa ob drogu. Morda se na prvi pogled ta navezava zdi nesmiselna, a ko pogledamo globje, se izkaže kot odlična iztočnica. Mističnost se namreč skriva čisto v vsakem od nas in ples ob drogu je odlično orodje, s pomočjo katerega si vadeči lažje upa pogledati v najgloblje kotičke svoje notranjosti, v kraje, kjer se skrivajo tiste najbolj skrite želje, sanje, hrepenenja. Ko se prepustimo in pridemo v stik s samim seboj, postane ples ob drogu izjemno sredstvo za doseganje notranje preobrazbe, s pomočjo katere odpadejo številne blokade, strahovi in nezaupanje vase in sebi. Ko zaupamo sebi in smo v stiku s svojo notranjo močjo, smo srečnejši, polnejši, bolj živi. Kot pravi Tina Perko, je na vadbah v svojem studiu ves čas priča številnim malim in velikim zmagam, ki njene tečajnice premikajo iz cone udobja. »Ples ob drogu je odlično orodje, s katerim dekleta vseh postav in zmožnosti, premikajo lastne meje, se začnejo udobno počutiti v svojih telesih, si bolj zaupajo in tudi sicer postanejo bolj samozavestne in svobodne. Redna vadba tako ne vpliva na telo, ampak pogosto predvsem na tisto, kar se skriva znotraj,« pojasnjuje lastnica studia Mademoiselle.

Z njenimi besedami se strinjajo tudi njene vadeče. Kot pravi Erika, ji je ples ob drogu dal energijo, povečal samozavest in željo po vedno novih umetnostnih figurah. Ples ob drogu jo je naučil, da oblika postave ni pomembna, saj je vsak dober v nečem. Tudi Katarina priznava, da je od začetka vadbe postala bolj samozavestna in bolj zadovoljna sama s sabo: »Ko ti nek nov element prvič uspe, so občutki nepopisni, ker dobiš potrditev, da zmoreš, da si dovolj močna in dovolj vztrajna.«

Tudi za J. M. ples ob drogu nikakor ni le oblika vadbe, ampak veliko več: »Ples ob drogu je veliko več, kot si morda mislijo ljudje, ki ga ne poznajo. Ni le provokativno poplesavanje ob drogu, prav nasprotno. Trening zahteva ogromno vloženega truda, moči in gibčnosti. Združuje glasbo, ples in gimnastične elemente − vse, v čemer uživam – in to zame ne pomeni le sprostitve. Pomeni tudi ponos za vsak majhen napredek, ki ga dosežem, ko sem dovolj trmasta, da vztrajam kljub na novo pridobljenim modricam. Spominjam se, da sem že kot otrok na igrišču vedno plezala po plezalih, drogovih, vrveh in v tem maksimalno uživala ter se ob tem sprostila. S plesom ob drogu se vrne ta čudovita otroška igrivost, hkrati pa samo sebe presenečam, kaj zmorem.«

Kot pove Tina Perko, je bilo nekaj deklet ob povabilu k fotografiranju zelo presenečenih, marsikateri pa se je tako izpolnila tudi skrita želja postati profesionalni model. »Večina deklet je bila vesela in počaščena, spet druge sta ob povabilu obšla strah in dvom glede njihove primernosti za sodelovanje ob takem projektu. Vse, ki so podvomile v to, da bi morda zaradi kakšnega kilograma preveč ali občutka, da ne znajo ali zmorejo dovolj, lahko sodelovale pri fotografiranju, sem zelo spodbujala in jim tako poskušala vliti tisti košček samozavesti, ki je manjkal. In lahko rečem, da so se vsa dekleta na fotografiranju odlično odrezala,« začetne priprave opiše Tina Perko. 

Petra, ena od sodelujočih deklet, je povedala, da se ji je s tem sodelovanjem uresničila tiha želja, za uresničitev katere prej nikoli ni imela dovolj poguma. Tudi Simona je povabilo k fotografiranju sprejela zelo pozitivno: »To, da sem lahko sodelovala pri nastanku letošnjega koledarja, mi pomeni veliko. Na skrivaj sem si to želela že prej, saj se mi zdi to zelo lep spomin. Všeč so mi lepe, elegantne, mogoče tudi malo diskretne/skrivnostne fotografije, ki ples ob drogu predstavijo drugače − kot šport in predvsem kot umetnost, ki bi morala biti še bolj razširjena in sprejeta.«

Tudi letos je pri projektu sodeloval priznani fotograf Boštjan Gunčar, ki se je odločil, da za letošnje fotografiranje izbere nekaj drugačnega in novega ter se tako odločil za nočno tehniko, ki do zdaj še nikoli ni bilo uporabljena za uprizoritev plesa ob drogu. Z njo je želel fotograf v fotografije vnesti nekaj skrivnostnosti, mističnosti, a hkrati še vedno ohraniti čiste linije in poskrbeti, da so modeli zares prišli do izraza. 

Za čudovit videz deklet in njihovo še boljše počutje na fotografiranju je tudi tokrat poskrbelo slovensko podjetje Poledancerka, ki se uspešno uveljavlja tudi na svetovnem trgu. Za letošnje fotografiranje jim je podarilo oblačila iz njihove najnovejše kolekcije. Kot pravi Tina Perko, so bila dekleta nad oblačili navdušena in marsikatera si jih je ogledovala že od trenutka, ko so v Poledancerki javno predstavili novo kolekcijo. Dekleta so v čudovitih oblačilih z veseljem pozirala in Tina Perko je prepričana, da bo kakšno oblačilo zagotovo pristalo v omari katerega od letošnjih modelov.