Članek
10-letna pot plesa ob drogu v Sloveniji je bila trnova in polna izzivov, a vredna vsake kaplje znoja in vsake modrice
Objavljeno Sep 08, 2019

Letošnje leto je za ples ob drogu v Sloveniji prelomno. Pred 10 leti so v studiu Mademoiselle začeli s postavljanjem tako kontroverznega mejnika (kot se je izkazalo) in utiranja poti novi športno-umetniški disciplini. Treba je priznati, da je bila pot dokaj trnova in polna izzivov, a vredna vsake kaplje znoja in vsake modrice. Zato so bili razlogi za letošnje slavje več kot utemeljeni. Fotografsko razstavo v sodelovanju z Boštjanom Gunčarjem, ki jo tradicionalno pripravljajo v studiu Mademoiselle, so letos obogatili z dodatnim spremljevalnim programom in povezovanjem stanovske skupnosti. Obeležitev 10. obletnice plesa ob drogu v Sloveniji in studia Mademoiselle je potekala v soboto, 7. septembra 2019 v Ljubljani.

Letošnje praznovanje je bilo zares nekaj posebnega. V zraku je bilo čutiti izjemen občutek za skupnost, povezanost in vzajemnost. Plesni studio Mademoiselle se trudi povezovati in sodelovati z vsemi, ki se pri nas kakorkoli ukvarjajo s plesom ob drogu, zato so ob tej posebni priložnosti k sodelovanju povabili tudi mariborsko kulturno-umetniško društvo Pandora – Art of Pole, ki se prav tako ukvarja s plesom ob drogu in je že 9 let najbolj aktivno v Mariboru. Zanimivo je, da so v društvu Pandora edini v Sloveniji, ki imajo izključno moško skupino plesalcev ob drogu. Izvajajo namreč tečaj plesa ob drogu posebej za moške, ki temelji na moči in trikih plesa ob drogu. V Pandori razvijajo bolj umetniško smer plesa ob drogu, za praznovanje 10. obletnice plesa ob drogu pa so pripravili kar dve točki. Eno so izvedle njihove plesalke, v drugi pa je njihova moška skupina uprizorila izsek iz njihove predstave Maori. Nastopili sta tudi Mademoisellki Jana in Tjaša, ki sta v svojih nastopih izrazili nežnejšo plat, lepoto, krhkost in moč. 

Vabilu se je odzvalo tudi slovensko podjetje Lupit Pole, ki je tudi svetovno priznani vodilni ponudnik drogov za ples ob drogu (na katerem je za aktualni film Hustlers trenirala celo Jennifer Lopez). Kot pove Tina Perko, je letošnje fotografiranje potekalo prav na njihovem samostoječem drogu, pa tudi na samem dogodku so plesalci in plesalke nastopili na drogovih tega mednarodno uveljavljenega podjetja. Mademoiselle in Lupit Pole sodelujejo že od samega začetka, saj se je plesna zgodba Mademoiselle začela z njihovimi drogovi, ko so opremili prvi studio v Sloveniji. In ker je za dober plesni spektakel vedno potrebna tudi dobra glasba, je za to poskrbela glasbena skupina Falant. 

Ples ob drogu prodorno in s pronicljivostjo vode osvajal slovenski trg

S fotografsko razstavo, ki je bila tokrat že peta po vrsti, so želeli v plesnem studiu Mademoiselle javnost spodbuditi in ohrabriti, da se je vedno vredno boriti za pozitivne vrednote in dobre stvari, ki nas veselijo. »Tako kot smo v studiu Mademoiselle utirali pot plesu ob drogu in orali ledino v slovenskem prostoru, se tudi voda ves čas trudi in si utira svojo pot, zato je povezava vode in plesa ob drogu popolnoma na mestu,« je opisala Tina Perko, lastnica Mademoiselle. Kajti rdeča nit oziroma osrednji motiv letošnje fotografske razstave je bila voda. S tokratnim fotografskim projektom se je ekipa vrnila v prvotno lepoto narave in njeno sožitje s človekom. Fotografiranje je po predlogu priznanega fotografa Boštjana Gunčarja, ki s studiem Mademoiselle sodeluje že pet let, potekalo v Dovžanovi soteski. Sicer se Boštjan Gunčar s poklicno fotografijo ukvarja že od svojega 14. leta. V tem več kot tridesetletnem obdobju je pripravil že več kot trideset samostojnih razstav, sodeloval na več skupinskih razstavah po vsem svetu in prejel številna priznanja in nagrade. Kot se spominja Tina Perko, je bil prav Boštjan tisti, ki ji je bil pred leti pobudnik ideje o pripravi vsakoletne fotografske razstave in priprave koledarja. »Naj povem, da tudi sicer Boštjan naš studio vedno povabi, da nastopamo na njegovi fotografski razstavi, ki jo vsako leto pripravi ob kulturnem prazniku. Naše sodelovanje se je v teh letih zares poglobilo in preraslo v pravo prijateljstvo, za kar sem resnično hvaležna,« dodaja lastnica plesnega studia Mademoiselle. 

Kot še pove Tina Perko, je bilo letošnje fotografiranje zaradi okolja precej zahtevno. Tudi sama, čeprav izkušena plesalka ob drogu, je imela glede lokacije fotografiranja na začetku pomisleke, čeprav je bilo okolje, kjer so fotografirali, naravnost čudovito: »Ko smo fotografirali, je bil največji izziv, kako se obdržati na drogu. Zaradi slapa je voda ves čas pršila okoli, zato je bil drog vedno moker. To je zahtevalo nenehno brisanje in velike težave pri oprijemu. Vsi preparati, ki jih običajno uporabljamo za nanos na roke oziroma predele telesa, kjer potrebujemo oprijem, so bili neuporabni. Težave z oprijemom na drogu zaradi suhe ali potne kože se res lahko skrijejo v primerjavi z oprijemom na mokrem drogu. A smo se nekako znašli in fotografiranje uspešno izpeljali. Vendar je to zahtevalo veliko moči za postavitev v element in njegovo držanje.«

Poleg Tine Perko je pri fotografiranju letos sodelovala tudi inštruktorica Jana Tkalec, ki je vedela, da ju s Tino čaka precej zahtevno delo in priznala, da je bilo to fotografiranje zanjo najtežje do zdaj: »Drog je zaradi bližine slapa hitro postal moker in drseč. Do njega sva morali s Tino priti po ledeno mrzli vodi. Bilo je zelo zahtevno, ampak kljub temu super izkušnja. Mislim, da se na fotografijah sploh ne opazi, kako težko nama je bilo, kar pomeni, da je najin cilj dosežen.«

 

Po 10 letih naporne poti zadovoljni z rezultatom

Ob 10. obletnici studia Mademoiselle in plesa ob drogu pri nas, je lastnica Mademoiselle, Tina Perko znova poudarila, da ples ob drogu ni le 'zvijanje' ob drogu oziroma na drogu: »Ples ob drogu nam pomaga, da se se razvijamo na vseh ravneh – tako fizično kot psihološko. Ples ob drogu nas spodbuja k osebni rasti. Ljudem želimo pokazati, da osebno zadovoljstvo in sreča, ki jo vadečemu prinaša ta disciplina, presegata vse predsodke, ki se med ljudmi občasno še vedno pojavijo.«

Ko se je ob tem mejniku Tina Perko zazrla 10 let nazaj, na njene začetke treniranja plesa ob drogu, se je spomnila, kako velika tabu tema je bil ples ob drogu pred 10. leti. Na spletu skoraj ni bilo mogoče najti nobenih informacij, pa tudi, ko je v družbi beseda nanesla na ples ob drogu, so večinoma padali le neprimerni komentarji. A vztrajnost se je izplačala in počasi so se začeli dogajati premiki. »Mademoiselle je res oral ledino. Počasi so družbena omrežja začela preplavljati objave plesalk ob drogu, ki so želele s svetom deliti rezultat svojega trdega dela, ples ob drogu se je pojavil tudi v medijih in tako je Slovenija začela spoznavati in sprejemati to športno-umetniško disciplino. V vseh večjih krajih po Sloveniji so se začeli odirati novi studiji. Konkurenca je bila dobrodošla, saj se je prepoznavnost plesa ob drogu v pravi luči povečevala. Pred nekaj leti sem se o plesu ob drogu lahko sproščeno pogovarjala le z redkimi ljudmi, danes pa o njem lahko govorim s praktično komerkoli in res me zelo veseli, ker na sogovornikovi strani večinoma zaznam navdušenje in zanimanje za to športno-umetniško disciplino. Slogan studia Mademoiselle je 'Sprejmi se' in zares sem vesela, da nam je s trdim delom, trudom in vztrajnostjo uspelo spodbuditi toliko predstavnic nežnejšega spola in jim preko plesa ob drogu pomagati do boljše samozavesti in samopodobe, posledično pa tudi poskrbeti za to, da je Slovenija ples ob drogu sprejela za svojega. Lahko smo ponosni nase.«

 

Dekleta se sprva niso upala povedati prijateljem, da trenirajo ples ob drogu

Tinine besede so potrdile tudi njene tečajnice. Kot je dejala Teja, se je v vseh teh letih na področju ples ob drogu pri nas zgodil velik preskok: »Danes dekleta s ponosom povemo, kaj treniramo, saj bistveno več ljudi spoštuje ples ob drogu kot šport. Seveda se še vedno najdejo ljudje, obremenjeni s predsodki, ki nas povezujejo z nočnimi klubi, a razlika je vendarle več kot očitna.« Karmen je dodala, da je Slovenija skozi leta ples ob drogu bolje spoznala in ga (večinoma) sprejela. Tudi njo je bilo na začetku strah povedati prijateljem, da trenira ples ob drogu, a sčasoma se je otresla strahu: »S treningi sem začela bolj iz radovednosti in želje po novem, a sem tako našla šport, ki mi res ustreza. Z brskanjem po spletu sem ugotovila, da je plesnih studiev in plesalk in plesalcev v resnici več, kot sem si predstavljala. Vesela sem, da sem lahko zdaj del te plesne skupnosti.« Tudi Špela je potrdila, kako močan preskok v prepoznavnosti in samem položaju plesa ob drogu v Sloveniji se je zgodil v teh 10 letih: »Temelji so bili dobro postavljeni v času, ko ples ob drogu še ni bila tako razširjena oblika rekreacije. V zadnjem času pa je tudi z uporabo socialnih omrežij dobil ples ob drogu veliko večjo razsežnost tako v raznolikosti in številu elementov in njihovih kombinacij, kot tudi v raznolikosti in številu ljudi, ki se z njim ukvarjajo. To ni več šport, rezerviran le za atletska in gibčna dekleta v svojih dvajsetih. V njem se najdejo tudi ženske, ki se nikoli prej niso ukvarjale s športom. Vzljubijo ga ženske, ki jim je težko kazati in tudi gledati svoje telo, s pomočjo plesa ob drogu pa ga začnejo sprejemati in se v njem mogoče prvič počutijo zares samozavestne.«

Odkar je Ana Jurkovič pred 10-leti postavila temelje studiu Mademoiselle in jih nato predala Tini Perko, je ekipa Mademoiselle, z veliko truda in vztrajnosti ter v sodelovanju z ostalo skupnjostjo plesa ob drogu, naredia pomembne korake. Ples ob drogu so uspeli približati širokemu krogu ljudi. Številne predsodke in skepticizem so nadomestili z naklonjenostjo in občudovanjem. »Dejstvo je, da ples ob drogu že 10. leto osvaja srca Slovenk in Slovencev. V plesnem studiu Mademoiselle kot pionirji plesa ob drogu pri nas še naprej čutimo dolžnost spodbujati k razvoju in prepoznavnosti te izjemne športno-umetniške discipline pri nas. Ekipa studia Mademoiselle je še vedno tako ali še bolj zagnana kot na samem začetku,« je dodala Tina Perko.