Članek
Veto na zakon o javnem naročanju
Objavljeno Nov 03, 2015

Vsi se strinjajo, da cena ne sme biti edini kriterij, a v interesni skupini kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev menijo, da tudi nov zakon ne bo prinesel ustreznih rešitev.

Državni svet je z 28 glasovi za in petimi proti izglasoval odložilni veto na novi zakon o javnem naročanju, ki stremi k ekonomični porabi javnega denarja in transparentnim postopkom oddaje javnih sredstev. Za njegov vnovični sprejem bo v DZ potrebna absolutna večina glasov.

V interesni skupini kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev, ki je podala predlog za veto, menijo, da zakon ne prinaša ustreznihrešitev v sistemu javnih naročil. "Ponekod stanje celo še poslabšuje, npr. glede poplačila podizvajalcev, s čimer se poslabšuje tudi plačilna nedisciplina," je povedal svetnik Alojz Kovšca.

Pri javnih naročilih gre za veliko denarja in da ga veliko tudi odteka, medtem ko posledic ni. Kdo pa je odgovarjal za kakšno naročilo?

Drago Ščernjavič, član interesne skupine delojemalcev

Minister za javno upravo Boris Koprivnikar je pojasnil, da gre za sistemski zakon, ki primarno zagotavlja gospodarnost, transparentnost in učinkovitost javnega naročanja. V Sloveniji letno oddajo za 3,7 milijarde evrov javnega denarja, je navedel in dodal, da več kot 70 odstotkov javnih naročil odpade na malo gospodarstvo, kar je v primerjavi z evropskim povprečjem bistveno več.

Cena ni edini kriterij

Prenovljeni zakon na novo določa pogoj, da morajo imeti izbrani ponudniki poravnane obveznosti do delavcev, na nekaterih področjih, npr. pri naročanju inženirskih storitev, pa so prepovedali ceno kot edini kriterij izbire. "Zakon določa, da se izbere ekonomsko najugodnejšaponudba, kar pomeni za dano ceno najvišja kakovost," je pojasnil minister in opozoril, da mora kakovost in pričakovanja opredeliti naročnik.

Predlagatelji veta poudarjajo, da prenovljeni zakon še vedno omogoča oddajo javnih naročil zgolj po kriteriju najnižje cene. Opozarjajo tudi, da je nabor dejavnosti, pri katerih so ceno kot edini kriterij prepovedali, premajhen in da bi bilo treba vanj obvezno vključiti tudi gradnje, storitve in blago, ki vključujejo namestitvena in inštalacijska dela. 

Beri dalje...