Članek
PRO Plus kot oglaševalski predator; to je možno samo v povezavi s politiko
Objavljeno Jun 24, 2015

TV programi PRO Plusa (POP TV, Kanal A) so po podatkih družbe CME, njihovega lastnika, imeli lani 35,1-odstotno celodnevno gledanost (in 43,5-odstotno v najbolj gledanih terminih), medtem ko je delež v televizijskem oglaševalskem kolaču bil kar 77-odstoten. Večjega imata najbrž samo državni televiziji v Severni Koreji, na Kubi in v kakšni miniaturni diktatorski državi.

Tak delež, ki ga CME kot lastnica več televizij ne dosega v nobeni drugi državi, je možen samo v povezavi s politiko, ki družbi PRO Plus po eni strani omogoča in dopusti nelojalno konkurenco (PRO Plus je oglaševalcem dajala izredno ugodne oglaševalske pogoje, v zameno pa niso smeli oglaševati pri konkurenčni televiziji) in jo ščiti prek sankcijami Agencije za varstvo konkurence (AVK) ter na drugi strani v zameno za lojalnost oglaševanje državnih podjetij. Samo lani je bruto vrednost oglasov na programih PRO Plusa, če upoštevamo podatke Mediane (lanska bruto vrednost TV-oglasov je bila 579,5 milijona evrov, 73,7 odstotka vsega oglaševanja) in CME (77-odstotni delež v televizijskem oglaševanju), znašala neverjetnih 446,2 milijona evrov. Če k temu dodamo še podatek CME iz letnega poročila za investitorje, da je lani PRO Plus od oglaševanja zaslužil 46,7 milijona evrov, to pomeni, da so oglaševalcem dajali tudi 90-odstotne in še večje popuste.

PRO Plus, ki med drugim oddaja programa POP TV in Kanal A, ima še vedno prevladujoč položaj na oglaševalskem trgu. Po podatkih spletne strani njihovega lastnika, družbe CME, je PRO Plus imel v prvem četrtletju letos 10,3 milijona evrov prihodkov (19,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani), od tega 8,92 milijona evrov oglaševalskih prihodkov (20,1 odstotka manj kot v enakem obdobju lani). PRO Plus je lani imel 54,8 milijona evrov prihodkov (pet milijonov manj kot predlani), od tega 46,7 milijona evrov oglaševalskih (štiri milijone manj kot predlani). Kljub manjšim oglaševalskih prihodkom je PRO Plus imel v prvem četrtletju letos  76-odstotni delež v televizijskem oglaševalskem kolaču (nacionalna televizija 15-odstotnega) in 77-odstotnega v  vsem lanskem letu. Največji delež ima v zadnjem četrtletju, v katerem znaša 81 odstotkov.

beri dalje