Članek
Objavljeno Mar 24, 2016
Organizator igre Golden State Warriorsev Stephen Curry je ta trenutek najpopularnejši košarkar na svetu. Znano je, da aktualni najkoristnejši igralec Lige NBA in najboljši strelec v ligi v tej sezoni, ponosno nosi športno opremo in košarkarske copate proizvajalca Under Armour.
Le malo pa jih ve, kako je Curry pravzaprav prišel do tega, da je danes vodilni obraz tega ameriškega podjetja, ki proizvaja športno opremo, in kakšno veliko napako je napravil Nike, ko se je sestal s Curryjem in njegovimi predstavniki v poskusu, da ga zvabi v svoje vrste.
Stvar, ki jo morate vedeti že na samem začetku – Steph Curry je že od samega začetka svoje kariere nosil Nike-ovo opremo. Njegov boter je delal za Nike. Ko je leta 2013 v Madison Square Gardenu New York Knicksom nasul 54 točk, je na svojih stopalih nosil superge Nike Zoom Hyperfuse.
Kljub temu se je vodstvo Nike-a odločilo, da je potreben sestanek, s katerim bi Curryju pokazali, kako pomemben je za podjetje, in da ga želijo zadržati.
»Z njimi sem bil že vrsto let,« se tega spominja Curry. »Kar malo čuden občutek je, ko te podjetje, s katerim že sodeluješ, skuša prepričati, da podaljšaš sodelovanje. V tisti pisarni je bilo veliko znanih obrazov.«
[caption id="attachment_40495" align="alignleft" width="570"] Foto: Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Images.[/caption]
Tudi statistika je bila na Nikeovi strani. Podjetje je namreč do zdaj podpisalo pogodbo s kar 68-odstotki vseh igralcev v Ligi NBA, več kot 74-odstotki, če zraven štejemo še igralce, ki nosijo oblačila in superge znamke Jordan. V letu 2014 je Nike nadzoroval kar 95,5-odstotka celotnega trga športni copat.
Curry, njegovi predstavniki in Nikeovi predstavniki so se sestali poleti 2013, v Oaklandu, v isti stavbi, v kateri svoje treninge opravljajo igralci Golden Statea. Sestanek je vodil Nico Harrison, takratni direktor športnega marketinga pri Nikeu.
Napake so pri Nikeu storili že pred sestankom – Curry si je zelo želel, da bi podjetje skupaj z njim organiziralo košarkarski tabor. Ravno na takšnih taborih je Curry namreč odraščal in preživel svoje najljubše trenutke košarkarske mladosti. Nike je rekel ne.
Chris Paul je dobil svoj košarkarski tabor (na enem izmed njih je Curry celo sodeloval). Anthony Davis je dobil svoj košarkarski tabor. Kyrie Irving je dobil svoj košarkarski tabor. Curry ga ni dobil.
Sestanek se je, po besedah Stephovega očeta, začel katastrofalno, saj je eden izmed vodilnih pri Nike-u, Stephena poklical Steph-on.
»Slišal sem že veliko ljudi, ki so narobe izgovorili njegovo ime,« je povedal Dell Curry. »Nisem bil presenečen. Presenečen sem bil, ko tega človeka nihče ni popravil.«
Situacija se je še poslabšala, ko se je na predstavitvi, ki je potekala preko PowerPointa, na diapozitivih pojavljajo ime Kevin Durant, in ne Stephen Curry. Durantovo ime naj bi na predstavitvi ostalo povsem po pomoti, a to je bila kaplja čez rob.
»Po tem sem nehal biti pozoren na vse,« je povedal Dell. »Dejstvo je, da so za njih pomembni trije igralci. To so Kobe Bryant, LeBron James in Kevin Durant. Če bi Steph podpisal pogodbo z Nike-om, nikoli ne bi bil v njihovi družbi.«
Sporočilo očeta sinu po sestanku: »Naj te ne bo strah poskusiti nekaj novega.«
Na začetku marca je v javnost prišel podatek, ki ga je izdal Business Insider. Ta se je preko Under Armourja dokopal do informacije, da je Curryjeva potencialna vrednost za njihovo podjetje dosegla neverjetno vsoto 14 milijard ameriških dolarjev. Športni copati Stephena Curryja so že zdaj večja uspešnica, kot copati LeBrona Jamesa, Kobeja Bryanta, in vseh drugih košarkarskih zvezdnikov, razen legendarnega Michaela Jordana.
Seveda, Jordanke bodo vedno legendarne. Stopite na ulico kateregakoli ameriškega mesta, in zdelo se vam bo, da M. J. še vedno igra košarko. Vraga, pojdite na ulico v Ljubljani, Mariboru, Celju, zagotovo boste našli koga, ki nosi Jordanke.
In Stephen Curry počasi postaja Michael Jordan današnje generacije. S tem, ko si nekdo kupi Jordanke, avtomatično postane del Jordana, saj ga nosi na sebi. Prednost Curryja je tudi v tem, da je v marsičem podoben vsakemu izmed nas – povprečna višina, povprečna postava. Res pa je, da je njegovo košarkarsko znanje in vse, povezano s košarko, na zelo višji ravni, kot pri nas, vseh ostalih.
[caption id="attachment_40496" align="alignright" width="419"] Foto: Doug Pensinger/Getty Images.[/caption]
Under Armour je svoj proces pridobivanja Curryja na svojo stran začel že mnogo pred tem katastrofalnim sestankom z Nike-om. In vse skupaj se ni začelo s Curryjem, ampak s Kentom Bazemorjem, zdajšnjim igralcem Atlante Hawks.
Leta 2012, ko je Bazemore prišel v Ligo NBA, je nosil dres Golden State Warriorsev. Ko je prišel v Ligo NBA, Bazemore ni imel veliko.
»Under Armour mi je poslal kakšnih 19 škatel športnih copat v njihovi prvi pošiljki,« je povedal Bazemore. »V svojem stanovanju nisem imel pohištva. Vse, kar sem imel, je bila napihljiva blazina in cel kup škatel Under Armourja. Takrat sploh še nisem imel podpisane pogodbe z Golden Stateom. Če je ne bi podpisal, nimam pojma, kaj bi napravil z vsemi tistimi rečmi.«
Vse skupaj je kmalu pritegnilo Stephovo pozornost.
»Bil je novinec, pred svojo garderobno omarico pa je imel več stvari in opreme, kot katerikoli drugi igralec v ekipi,« se spominja Curry.
Igralca sta se v tej prvi Bazemorejevi sezoni v Golden Stateu izjemno povezala. Skupaj sta ostajala v dvorani po tem, ko je bil trening končan, nekega dne sta se začela pogovarjati tudi o pogodbah s športnimi podjetji.
»Ni me sram povedati, da nosim Under Armour opremo. Ko je Steph rekel, da mu je potekla pogodba z Nike-om, sem mu rekel, da naj pride k nam. Začel sem mu obljubljati, da bo dobil svoj športni copat, in da bo nov obraz naše znamke, pred tem pa sploh nisem govoril z vodstvom podjetja,« pove Bazemore.
Under Armour se je s Stephom dobil nekaj dni pred Curryjevim sestankom z Nike-om. Curryjevo vprašanje je bilo preprosto: Če počnejo vse te stvari za Bazemoreja, kakšni so njihovi načrti z njim?
Po sestanku z Under Armourjem in Nike-om, je bil Curry doma s hčerko Riley. Po njegovih besedah je Riley, ki je postala zelo popularna med končnico v prejšnji sezoni, vprašal, kateri športni copat ji je najbolj všeč. Riley je bila takrat stara komaj eno leto.
»Pobrala je športni copat iz Nike-a, in ga vrgla čez ramo. Ista zgodba se je ponovila tudi z Adidasovim supergom. Ko pa je prijela supergo Under Armour jo je prinesla k meni,« z nasmehom pove Curry. »Takrat sem vedel.«
Nike preprosto ni videl, kam potuje košarka. Ni videl, da se ljudje širom sveta težko poistovetijo z igralcem, ki je visok skoraj 210 centimetrov, tehta 120 kilogramov in skoči skoraj en meter visoko. Under Armour je v Curryju videl potencial in z njim podpisal pogodbo, ki bo trajala do leta 2024.
Kaj se bo v prihodnosti zgodilo na področju prodaje športnih copat, seveda nihče ne ve. Nike ostaja najmočnejše podjetje s športno opremo na svetu, in tako bo verjetno ostalo še vrsto let. A Under Armour, skupaj s Curryjem, jim grozi. In grozil jim bo vse do leta 2024.
#LigaNBA
Mar 24, 2016