Članek
Objavljeno Jun 15, 2017
Predstavitev PR načrta »Poletje 2017« Poletje 2017 bo na Kanalu A še kako zanimivo, saj nas poleg ženskega in moškega EuroBasketa v juniju oziroma septembru, čaka tudi žensko in moško odbojkarsko prvenstvo v avgustu oziroma septembru.  Prav tako se konec junija že pričnejo kvalifikacije za Ligo prvakov in Ligo Evropa, ki se bosta z uradnim tekmovanjem pričeli v septembru. Seveda pa ne gre pozabiti niti na 1. slovensko ligo in pa Moto GP. V nadaljevanju bom predstavil okvirni načrt, ki bi športno dogajanje na Kanalu A kar se da dobro PR podprli in hkrati širši javnosti predstavili tudi nove komentatorske okrepitve.     KAZALO
  1. Interni kanali..........................................................................................................................2
1.1. Spletne strani......................................................................................................................2 1.2. Družbena omrežja...............................................................................................................3 1.3. Televizija..............................................................................................................................4      
  1. Tuji mediji..............................................................................................................................5
2.1. Športni mediji......................................................................................................................5 2.2. Ostali mediji........................................................................................................................5
  1. Ostale aktivnosti....................................................................................................................6
  2. a) Športaj z nami.........................................................................................................................6
  3. b) VIP turnir................................................................................................................................6 c) Šport je doma na Kanalu A.....................................................................................................6 d) Športna oddaja......................................................................................................................6 e) Postani komentator...............................................................................................................7 f) Twitter Live............................................................................................................................7 g) Podatki gledanosti.................................................................................................................7
     
  1. Interni kanali
  Znotraj hiše je potrebno poskrbeti, da se napetost pred začetkom prvenstva stopnuje že kak mesec pred prvenstvom. Prav tako se šport zapelje tudi med druge rubrike, kjer se posredno omeni tudi številne novitete na področju športnega uredništva (novi sodelavci, novi športi,...) kanala A.
  • Spletne stran
  Pred prvenstvom: Na športnih straneh 24ur.com se pred začetkom prvenstva napetost dviguje z različnimi novicami povezanimi z zgodovino EuroBasketa/EP v odbojki, nastopi slovenske reprezentannce itd. V vsaki novici je tudi mini intervju z novimi komentatorji, ki se jih tako še dodatno izpostavi in da vedeti, da bo prenos prvenstva letos prvič na kanalu A. Poskrbeti je treba tudi, da se o športnih novicah ne govori zgolj na športnih straneh 24ur.com, temveč se te prenese tudi na druge podstrani. Seveda pa se znotraj športne rubrike na 24ur.com poleg športnih novic pripravi še dodatne zanimive zgodbe povezane s športniki – v tem primeru košarkarji, košarkarice, odbojkarji, odbojkarice, dirkači, nogometaši), ki so dovolj zanimive tako za bralce 24ur.com kot tudi za druge medije (obiski igralcev v tujini,...). Kreira se tudi rubrike v povezavi z zvezami in sponzorji zvez – oglaševalci.
  • Primer: Zadovoljna.si /rubrika: Šport in zdravje – Intervju s Sanjo Modrić na temo kako sama skrbi za zdravje, kaj ji pomeni šport, kako je prišla v šport, zakaj ravno košarka,...nato se naveže na EuroBasket kjer poudari, da se bo to prenašalo na Kanalu A in kako se veseli...
  • Primer: Moškisvet.com / rubrika: Zanimivo – Članek na temo oddiha v poletnem času, kjer se osredotoči na države kjer poteka EuroBasket za moške (lahko tudi za ženske). Ker poteka v štirih državah to pomeni vsaj štiri članke. V primeru Slovenije, ki nastopa na Finskem, se osredotoči na zanimive destinacije v tej skandinavski državi. Na koncu se omeni, da če so bralci že porabili letošnji dopust ali imajo oddih že načrtovan, lahko tekme EuroBasketa spremljajo na Kanalu A, kjer bodo tekme lahko spremljali v družbi novih komentatorjev + izjava komentatorjev, kje bi najraje dopustovali...
  V času prvenstva: V času prvenstva je potrebno na spletnih straneh seveda ažurno in kvalitetno pokrivati dogajanje na prvenstvih in poskrbeti za čim bolj ekskluzivne vsebine. Le te se nato delijo tudi pred družbenih omrežij...              
  • Družbena omrežja
  Pred prvenstvom: Napetost pred pričetkom prvenstva je potrebno graditi tudi na družbenih omrežijh in sicer z delitvijo vsebin s spletnih strani, krajšimi video izjavami novih komentatorjev (pričakovanja, napovedi razultatov, naj košarkar vseh časov), nagradnimi igrami...   V času prvenstva: V času prvenstve bi bilo potrebno prek družbenih omrežij gledalce večkrat na dan opomniti ob katerih urah bodo na sporedu tekme slovenske reprezentance, kdaj bo na vrsti studio, pregled potez dneva, itd. To bi storili na vseh profilih v lasti PRO plusa oziroma bi se ustvarilo nov profil namenjen zgolj športnim vsebinam kanala na (@ŠportNaKanaluA). Seveda se prek kanalov delijo tudi novice iz spleta. To bi storili na vseh kanalih in sicer: a) Twitter - enkrat dnevno tweet o podatih slovenske reprezetnce (primer:  Slovenija je na EP dosegla 59 zmag, 12 porazov,...) s pripisom »Več v studiu ob 19:00« #sportnakanaluA - v času studia bi se prek twitterja objavilo kakšen zanimiv quote gosta ali voditelja - v času tekem bi se prek twitterja objavilo kakšen zanimiv quote gosta ali voditelja - pred tekmo se pripravi anketo povezano s tekmo - ker je ekipa na terenu se lahko postreže z »in time« ekskluzivnimi vsebinami  
  1. b) Facebook - tudi prek Facebooka bi se sledilce opomnilo na prihajajoče tekme, le da bi to storili z video vabilom, ki bi ga posneli komentatorji - v kolikor bi se tudi tu ustvarilo poseben profil @ŠportNaKanaluA, bi se lahko studio del predvajal tudi live - v primeru Live prenosa se lahko izvede anketo, nagradne igre, itd.
- tudi sicer je Facebook odličen kanal, preko katerega se lahko deli ali snema v živo različne izjave športnikov, pripravlja nagradne igre kar je najbolj priljubljeno med sledilci  
  1. c) Instagram - v primeru instagrama bi sledilce prav tako opomnili na spored programa Kanala A, to pa bi storili z v naprej pripravljenimi grafikami. - ker bo imel PRO plus na prvenstvih tudi svoje ekipe, bodo te zagotovo pošiljale tudi foto material kar se lahko uporabi na instagramu (ekskluziva).
                  1.3.    Televizija Pred prvenstvom: Pri televiziji bi večino PR dela zapeljali prek obeh informativnih oddaj – 24ur in Svet. Pri obeh bi bilo potrebno še pred prvenstvom dvigovati prikačkovanje in sicer: - vsaj dva tedna pred prvenstvom se enega od komentatorjev povabi v oddajo (24ur – športni del, Svet – gost v studiju), kjer pregledajo kaj se je v zadnjih 24urah dogajalo na področju košarke (odvisno za katero prvenstvo gre) tako v domači reprezentanci kot v tujih. - vsi komentatorji v oddaji tudi oddajo napovedi izzidov slovenskih tekem v skupinskem delu (enako storijo tudi voditelji oddaj in drugi znani športniki (v oddaji ali v videu)), po koncu prvenstva se razglasi zmagovalca – material za nove članke. Če se sprejme še kakšno stavo, kjer mora tisti z najslabišim izidom opraviti kakšno kazensko nalogo je to lahko še bolj zanimivo za tuje medije.   - dober PR bi dosegli tudi z veliko nagradno igro, v kateri bi naprimer navijače peljali na prvenstvo ali celo na finale prvenstva (morda v družbi predsednika Pahorja, Zorana Dragića, Raše Nesterovića, Marka Milića), podpisan dres reprezentance... Verjamem, da bi mediji rade volje delili članek na temo »Oglejte si tekmo v družbi Kanala A in predsednika države/košarkarske elite« V času prvenstva: Na televiziji bi v času prvestva največ PR dosegli z zanimivim programom, z zanimivimi gosti, z nagradno igro...Vsa zanimiva dogajanja se seveda deli na internih kanalih. V informativinih oddaja (24ur popoldne, 24ur, 24ur zvečer, Svet) se napove tekmo, goste v studiu,... in povabi k ogledu.                                        
  1. Tuji mediji
Tujim medijem se mesec pred velikim tekmovanjem pošlje newsletter, v katerem se predstavi športni koledar za naslednje tri mesece in se jim predstavi aktivnosti, ki bodo potekale na Kanalu A. Prav tako se jim posreduje zanimive zgodbe iz zakulisja velikih tekmovanj, kako so ta doživljali komentatorji, gostje,... 2.1. Športni mediji V primeru športnih tujih medijev bi se najprej osredotočil na športne medije, ki pokrivajo izključno športe, ki jih bo predvajal Kanal A in bodo v danem času najbolj aktualni. Tem medijem bi ponudili predvsem zgodbe komentatorjev, ki so jih doživeli na velikih tekmovanjih, intervjuje, kaj pričakujejo od tekmovanj, koliko novinarjev bo pokrivalo tekmovanje, kakšne nove tehnologije se bodo prakticirale...itd. 2.2. Ostali mediji Pri ostalih medijih bi ciljali predvsem na zgodbe komentatorjev v stilu »Sanja Modrić – prva dama slovenske košarke«, »Dani Bavec – od pokra do EuroBasketa«, ...   Prav tako bi tujim medijem poslal PR po zaključku dodatnih aktivnostih, ki jih bom opisal v nadaljevnaju...                                
  1. Ostalo Pod ostalo bom vljučil dejavnosti povezane s promocijo športa na Kanalu A, pri čemer se bom naslonil na sodelovanje z zvezami (KZS, OZS, NZS,...) in sponzorji/oglaševalci, saj bi skupaj lahko ustvarijali zanimive vsebine, za katere bi slednji tudi plačali, hkrati pa bi izvajali navzkrižno promocijo. a) Športaj z nami - V sodelovanju z zvezami se dogovori, da gredo športniki po središčih mest, kjer se slikajo z navijači, delijo letake na katerih so sporedi tekmovanj, imajo za njih praktične nagrade (lahko v sodelovanju s sponzorjem), navijaške majice/majice z logotipom Šport je doma na Kanalu A... - Enako se pred prvenstvom naredi tudi po osnovnih šolah, gimnazijah, klubih, košarkarskih kampih (sodelovanje z KZS),... b) VIP turnir - V času prvenstva se izvede VIP turnir v košarki/odbojki pred PRO plusom, na katerega se povabi znane Slovence in Slovenke. Bistvo je druženje in ozaveščanje javnosti, da je košarka doma na Kanalu A, po koncu turnirja se skupaj na velikem platnu pogleda tekmo Slovenije...pridejo lahko tudi navijači... - Turnir se oglašuje preko internih kanalov ter tudi prek newslettra. - Po koncu turnirja se pripravi različne zgodbe, ki se jih pošlje tudi tujim medijem. c) Šport je doma na Kanalu A Poišče se ambasadorje (Marko Milič, Zoran Dragić, Stipe Modrić, Lado Bizovičar, Tine Urnaut,...), ki na domu obiščejo znane Slovence in Slovenke. S seboj imajo majhen premičen koš na katerega lahko gostitelji vržejo 10x. V kolikor zadenejo manj kot ambasador morajo reči nekaj v stilu: »Šport pri nas očitno res ni doma, je pa doma na Kanalu A, zato ga glejte še naprej«. V kolikor zadenejo več kot ambasador ali več kot polovico metov, ambasador čestita v stilu: »Šport je doma na kanalu A, prav tako pa tudi pri XY...« - glede na uspešnost znanih Slovencev in Slovenk se lahko pripravi tudi članek – »Najbolj mirno roko med znanimi Slovenci ima...« - gosti in komentatorji v studiji lahko napovejo število košev in tako skozi celotno prvenstvo zbirajo točke (skupaj z napovedmi tekem slovenske reprezentance). - enako se lahko naredi z navijači, ki se za sodelovanje prijavijo prek sms/spletnega obrazca, #,... d) Športna oddaja V tujini so zelo popularne športne oddaje, kjer je poudarek na športnem dogajanju v preteklih dneh, načenja teme v katere se lahko preko družbenih omrežij vključijo tudi gledalci, o temah razpravljajo z športnimi gosti, si ogledajo posnetke akcij, izjave športnikov, pregledajo družbena omrežja športnikov itd. Oddaja je lahko tudi odlična platforma za oglaševalce/sponzorje določenih klubov, zvez, itd...
Oddaje so kratke – 30-60 minut    
  1. e) Postani komentator Ker ima PRO plus trenutno ekipo najboljših komentatorjev, ki pa so v večini prišli od drugje, bi bila sedaj morda priložnost, da ustvari tudi dobrega »domačega« komentatorja. Izvede se natečaj, v katerem se pod mentorstvom komentatorjev in športnih novinarjev izbere Naj komentatorja. Tudi ti bi bila lahko zanimiva zgodba za druge medije. Vključi se gledalce, ki lahko preko spletne ankete glasujejo za svojega favorita, svoje strokovno mnenje in točke dodajo tudi komentatorji.
 
  1. f) Twitter LIVE V času studia med prvenstvom se predvajajo tweeti, kjer lahko navijači komentirajo dogajanje na tekmi, v studiu, rešujejo anketo in zastavljajo vprašanja gostom ter tako sodelujejo v nagradni igri – v sodelovanju s sponzorjem. Pred tekmo se preko internih kanalov obvesti navijače, da bo med prenosom potekala nagradna igra in se jih povabi k ogledu.
 
  1. g) Podatki o gledanosti Letošnji Eurobasket bo zaradi verjetno zadnjega prvenstva Gorana Dragića in debija Luke Dončića eno najbolj gledanih v zadnjih letih. V kolikor se napoved izkaže za pravilno, se na spletni strani in družbenih omrežjih ter na informativnih TV oddajah izpostavi rekordno gledanost, s čimer se še dvigne oziroma utrdi ogled Kanala A. Podatke se posreduje tudi tujim medijem.
Pred vsakim večjim prvenstvom se pripravi dogodek kjer se izpelje okroglo mizo, v kateri se razpravlja v tematiki povezni s tekmovanjem. Povabi se goste/strokovne komentatorje in tuje novinarje, ter ljubitlje športa. Po koncu dogodka se pošlje sporočilo za javnost tujim medijem.