Verjetno je že znano, da so člani parlamenta Estonije poslali dopis v katerem zavračajo novo pandemijsko pogodbo ter spremembe Mednarodnega zdravstvenega pravilnika (International Health Regulation - IHR).
Na drugem koncu sveta, v Novi Zelandiji, so po volitvah v koalicijski pogodbi jasno definirali zadržanost do le-teh, da bi nova vlada imela čas, da jih obravnava z vidika "testa nacionalnega interesa".
"...
Zagotoviti, da se pred sprejetjem kakršnih koli sporazumov Nove Zelandije z ZN in njenimi agencijami, ki omejujejo nacionalno odločanje, opravi "test nacionalnega interesa" in ponovno potrditi, da ima novozelandska notranja zakonodaja prednost pred vsemi mednarodnimi sporazumi.
Kot del zgoraj navedenega se do 1. decembra 2023 zadrži predlagane spremembe zdravstvenih predpisov Svetovne zdravstvene organizacije, da bo prihodnji vladi omogočeno, da jih obravnava glede na "test nacionalnega interesa"
..."
Torej, Nova Zelandija na prvo mesto postavlja lastno zakonodajo ter zahteva uskladitev mednarodnih sporazumov z le-to.
Nekaj podobnega imamo tudi v Sloveniji.
Namreč, 3.a člen Ustave RS dopušča podpise mednarodnih pogodb s katerimi lahko "... prenese izvrševanje dela suverenih pravic na mednarodne organizacije ..." ampak samo, če "... temeljijo na spoštovanju človekovih pravic in temeljnih svoboščin, demokracije in načel pravne države ...".
3.a člen
|
Glede na to, da v predlaganih spremembah IHR v 3. členu ni več pogojev "... ob polnem spoštovanju dostojanstva, človekovih pravic in temeljnih svoboščin oseb ..." kot je napisano v trenutno veljavnih predpisih, pomeni, da vsaka takšna pogodba ne bi bila v soglasju z veljavno Ustavo RS in ne bi mogla biti veljavna/zavezujoča.
V skladu s tem, Vlada RS mora poslati dopis, da se do nadaljnjega vzdrži glede pandemijske pogodbe (v kateri se zahteva "... kontrola nad zdravjem ljudi, hišnih živali, domačih živali, rejnih živali in divjih živali ter kmetijskih rastlin in splošnim zdravjem naravnega okolja strogo nadzorovana. Skratka, želijo imeti nadzor nad vsemi vidiki življenja vseh ljudi ...") ter sprememb IHR kot so predlagane, posebej, če se preberejo členi Ustave RS kot so npr.:
34. člen
|
Ustava RS: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=USTA1 |
Verjetno bi se našlo ogromno nesoglasij tudi s slovensko zakonodajo, če nič drugega to, da bi SZO skozi predlagano pogodbo in amandmaje dobila pravico, da direktno (s svojimi ne-izvoljenimi predstavniki) dela na sprejemanju ali spreminjanju zakonov RS, kar naj bi (po trenutni zakonodaji) bila pristojnost Vlade RS in DZ, ki sta izvoljena s strani ljudstva Slovenije.
Torej, ali je pravna, odvetniška, sodna ... stroka res mnenja, da to ni njihovo delo ali so dobili "nalogo", da bodo tiho?
Več informacij na
Nov 30, 2023