Prva objava: Celje - Piran s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah
Železniški transport je voden način kopenskega transporta, namenjenega za vlake, ki prevažajo tako potnike kot tovor. Narejen je iz dveh vzporednih tirnic, običajno narejenih iz jekla, in iz lesenih ali betonskih pragov, ki natančno držijo tirnici na pravilni medsebojni oddaljenosti (tirni širini). Vir: Wikipedija
Uvodni del povzet iz Wikipedije, se ne ukvarja s hitrostjo in udobnostjo potovanja, niti ne opredeljuje razdalje potovanja. Govori samo o železniškem transportu kot načinu kopenskega transporta. V razmislek na to temo podajam mojo dogodivščino z vodenim načinom kopenskega transporta, namenjenega za vlake v Sloveniji.
Pisalo se je leto 2011, ko sem doživel epsko potovanje s pomočjo SŽ na relaciji Celje - Piran. V blogu, objavljenem 6.10.2011 na RTV SLO portalu, sem to dogodivščino začel s krakim uvodnim opisom:
Celje – Piran s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah za samo 18,26 EUR + 3,10 EUR
» Back to Future« s SŽ ali dogodivščina iz časov "Potovanja iz Litije do Čateža«
Datum potovanja: 3.oktober 2011 / 21. stoletje Itak
Literatura za potovanje: DNEVNIK in ŽURNAL24
Na poslano povezavo na blog sem dobil nekaj pojasnil in odgovorov tudi z Ministrstva za promet RS:
RS Ministrstvo za promet mi je 26. in 28. oktobra 2011 poslalo naslednja pojasnila:
@MarkoJezernik financiranje vlaganj v JZI ima prvic zagotovljena sredstva z lani sprejetim zakonom, projekti tecejo s svojo dinamiko 1/3 26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik primer: AC program iz 94 je koncan, ker je imel zagotovljene vire, JZI program iz 96 pa le cca 30% - zdaj viri bodo 2/3
26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik v nekaj dneh pa bo objavljen osnutek noveliranega nacionalnega programa za JZI - tam bodo pa konkretni odgovori 3/3
26 Oct Favorite Retweet Reply
@MarkoJezernik financiranje vlaganj v JZI ima prvic zagotovljena sredstva z lani sprejetim zakonom, projekti tecejo s svojo dinamiko ž
28 Oct Favorite Retweet Reply
V javni obravnavi Izhodišča za resolucijo o Nacionalnem programu razvoja JŽI za obdobje 2011-2030
MzPromet Ministrstvozapromet
@MarkoJezernik evo - ste pa res opazili, da je zdaj objavljena :) hvala za linkanje /@slozeleznice
10 hours ago Favorite Retweet Reply
Takole so mi v odgovorih pojasnili trenutno situacijo na področju investicij in me potolažili, da s sprejetjem resolucije o Nacionalnem programu razvoja JŽI za obdobje 2011-2030 nič več ne bo tako kot je bilo, saj projekti tečejo s svojo dinamiko.
Pa se je pisalo leto 2016 in je naneslo, da so se sošolci iz osnovne šole odločili na Špici v Celju organizirati srečanje 8.razreda. Tam na Špici ima sedež tudi KKK-Nivo Celje (Kajak Kanu Klub Nivo Celje), ki bo letos od 9.-11. junija gostitelj Svetovnega pokala Savinja 2016 spust na divjih vodah. Na brzicah Savinje bo takrat potekala tekma svetovnega pokala v spustu na divjih vodah. To je najpomembnejše tekmovanje v 70-letni zgodovini celjskega kajakaštva in veslanja po Savinji. Kot že tolikokrat do sedaj, sem tudi tokrat logistično operacijo zastavil maksimalno resno. Tokrat v nasprotni smeri in to navkreber!
PIRAN - mesto moje starosti - 20.05.2016 ob 08.30 - Nadmorska višina 16 m
Medmestni avtobus do Kopra - 2.tir -
Zjutraj sem se najprej odpravil na obvezen kapučino in rogljiček v Caffe Galerijo Piran. Odločil sem se za odhod proti Celju. O železniškem prometu je bilo v zadnjem času veliko govora, predvsem o razvpitem 2.tiru v povezavi z Luko Koper, ki bi ga Kitajci naredili v pol leta, za tretjino cene, s katero operirajo na Ministrstvu za promet RS. Cena medmestnega prevoza na relaciji Piran-Koper je 3,20 EUR. Potovanje traja cca.45 minut.
Koper - 10.08 - Nadmorska višina 9,8 m
Literatura Primorske novice&Delo - Prijazna biljeterka – Beli avtobus – Divača
Po prihodu na avtobusno/železniško postajo Koper grem najprej kupit vozovnico. Pred menoj je tuji turist, ki v angleščini pojasni, da bi želel čim hitreje priti v Ljubljano. Biljeterka ga seznani z voznim redom in mu pove, da ima prvi vlak ob 10.08, da gre do Divače z "Belim avtobusom" in nato z vlakom naprej do Ljubljane. Za zjutraj pa je dobil informacijo, da je odhod vlaka ob 5.30 uri. Odstopi mi mesto za nakup vozovnice in se umakne v avlo. Cena vozovnice je 14,30 EUR in prijazna biljeterka mi pokaže z roko proti začetku tirov, kjer stoji "Beli avtobus". Vstopim v trafiko in kupim literaturo za potovanje. Tokrat sem se odločil za Primorske novice in Delo. Turist, bil je anglež, je še vedno stal v avli. Šel sem do njega in ga vprašal, če mu lahko kako pomagam. Zahvalil se mi je za prijaznost in pojasnil, da se je odločil, da bo potoval zjutraj s prvim vlakom. Revež, sem si na tiho rekel sam pri sebi... Potem pa je prišla ura odhoda in vstopil sem v "Beli avtobus". Sprevodnik me je podučil, da v Divači prestopam na vlak in nato v Ljubljani ponovno na vlak za Celje-Maribor. In "Beli avtobus" je začel svoje potovanje do Divače. Na avtobusu je še nekaj drugih potnikov. V roke vzamem Primorske novice in jih začnem prebirati.
Divača - prihod 10.40 - odhod 11.00 - Nadmorska višina 435 m
Prepovedano je prečkanje tirov - Pogovor mladeničev - Odhod proti glavnemu mestu Republike Slovenije
Do prihoda vlaka je še dobrih 15 minut. Oddidem na peron. Moje oko pritegne opozorilni napis v štitrih jezikih ( SLO, IT, GB, D) PREPOVEDANO PREČKANJE TIROV. Spomnil sem se, da smo se v študentskih časih vozili v Ljubljano tudi z vlakom. Vsi napisi na postajah in v vagonih so bili malo drugačni. Ob 11.00 odrinemo iz Divače proti glavnemu mestu. Nasproti mene sedijo trije fantje, ki so vstopili na vlak v Postojni. Očitno so doma na kmetijah, njihov pogovor se vrti okrog dela na kmetijah, o kmetijski mehanizaciji in še čemu. Zato, da nam ni bilo dolgčas pa so skrbeli postanki na vmesnih postajah med Divačo in Ljubljano: Gornje Ležeče, Košana, Pivka, Prestranek, Postojna, Rakek, Planina, Logatec, Verd, Borovnica, Preserje, Notranje Gorice, Brezovica, Ljubljana Tivoli. Več na povezavi tukaj. Ob 12.08 zazvoni telefon! Kličejo me iz Casabele in me obveščajo, da sem dobil pozdrav iz FURS-a, odločbo o odmeri davka. Prosim jih, da mi pošljejo skeniran dokument na elektronsko pošto, da bom lahko v Celju uredil obveznosti. Danes te najdejo kjerkoli, tudi na vlaku. Ja, to je 21.stoletje... Lotim se nerešene križanke in pot do Ljubljane se počasi bliža koncu.
Ljubljana - prihod 12.40 - odhod 12.50 - Nadmorska višina 295 m
Prestopanje - Zombiji na vlaku - Razmišljam in se čudim
Tokrat je postanek v Ljubljani namenjen samo sprehodu iz enega perona na drugega. Vlak za smer Celje-Maribor je že na postaji in potrebno se je kar hitro povzpeti in poskusiti poiskati sedež Ob petkih se šolarji in študentje vračajo domov in temu primerna je tudi situacija v vagonih. Pristanem na sedežih v prehodu in se vdam v usodo. Večina mladine na vlaku ima v rokah "pametne telefone", v ušesih slušalke, vsak od njih bulji v ekran svojega "pametnega telefona" in očitno neizmerno uživa v blaženi "osami", ki jo ponuja moderna tehnologija. Nihče se pogovarja z nikomer, edino nekaj staršev poskuša umiriti svoje otroke, ki so še premajhni, da bi užuvali v "blaženi osami pametnega telefona". Pot do Celja mi krajša branje časopisa in postanki na vmesnih postajah: Ljubljana Zalog, Laze, Jevnica, Kresnice, Litija, Sava, Zagorjem, Trbovlje, Hrastnik, Zidani most, Rimske Toplice, Laško. Več na povezavi tukaj. Pokličem hčer Andrejo in se priporočim za kavo in uporabo računalnika, da preverim odločbo FURS-a in si jo stiskam.
Celje - prihod 14.30 - Nadmorska višina 238 m
Prihod v Celje je minil brez večjih razburljivih dogodkov. Sprehod skozi center mesta, od železniške postaje do bloka v bližini Gimnazije Center, kjer stanuje Andreja, me je ponovno opomnil na to, da že vrsto let nisem v Celju in zato ne morem pričakovati, da bom srečal kakšnega znanca. Znance bom srečal šele zvečer na Špici, kjer imamo dogovorjeno srečanje.
Zaključek: Piran – Celje s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah za samo 3,20 EUR + 14,30 EUR + Plačilo FURS
Datum potovanja: 20. maj 2016 / 21. stoletje Itak
Literatura za potovanje: Primorske novice in Delo Razdalja 215 km - Čas potovanja 6 ur - Povprečna hitrost na železnici cca 30,05 km/h
Publishwall, 28.10.2014 Celje - Piran s pomočjo SŽ v pičlih šestih urah
Med tem po svetu:
Japonska - Najhitrejši vlak na svetu 603 km/h
Kitajska - Najdaljša proga hitrega vlaka na svetu: Za 2300 km le osem ur
Peking - Med Pekingom in Guangzhoujem na Kitajskem so danes odprli železniško povezavo izjemno hitrega vlaka HSR. Ta bo na 2398 kilometrov dolgi poti vozil s povprečno hitrostjo 300 kilometrov na uro (z najvišjo 350 kilometrov na uro), ustavil pa bo na 35 postajah. Čas potovanja med mestoma bo tako z 20 ur skrajšan na okoli osem.
Italija - Italjanski hitri vlaki
Nadaljevanje: Celje - Piran s pomočjo SŽ tokrat brez prestopanja
Jun 01, 2016