Članek
Ukrajinska propagandna vojna: mednarodna PR podjetja, lobisti DC-ja in odseki CIA
Objavljeno Mar 24, 2022

Dan Cohen razkriva mrežo tujih strategov, lobistov Washington DC in medijev, povezanih z obveščevalnimi službami, ki stojijo za ukrajinskimi odnosi z javnostjo.

Odkar se je 24. februarja začela ruska ofenziva v Ukrajini, je ukrajinska vojska gojila podobo pogumne male vojske, ki se upre ruskemu Goljatu. Da bi okrepil dojemanje ukrajinske vojaške borbenosti, je Kijev sprožil stalen tok sofisticirane propagande, katere cilj je spodbuditi javno in uradno podporo zahodnih držav.

Kampanja vključuje jezikovne vodnike, ključna sporočila in na stotine propagandnih plakatov, od katerih nekateri vsebujejo fašistične podobe in celo hvalijo neonacistične voditelje.

Za prizadevanjem Ukrajine za odnose z javnostmi stoji vojska tujih političnih strategov, lobistov Washington DC in mreža medijev, povezanih z obveščevalnimi službami.

Ukrajinska propagandna strategija si je prislužila pohvalo poveljnika Nata, ki je za Washington Post povedal:

"Res so odlični v stratcom - medijih, informacijskih operacijah in tudi psiholoških operacijah."

Post je na koncu to priznal

"Zahodni uradniki pravijo, da čeprav ne morejo neodvisno preveriti večine informacij, ki jih Kijev objavi o razvijajočih se razmerah na bojišču, vključno s številkami žrtev za obe strani, kljub temu predstavlja zelo učinkovito strategijo."

Ključnega pomena za propagandno prizadevanje je mednarodna legija podjetij za odnose z javnostmi, ki sodelujejo neposredno z ukrajinskim ministrstvom za zunanje zadeve za vodenje informacijske vojne.

Po poročanju spletne strani z novicami PRWeek je pobudo sprožila anonimna oseba, ki naj bi ustanovila ukrajinsko podjetje za odnose z javnostmi.

"Od prve ure vojne smo se odločili, da se pridružimo ministrstvu za zunanje zadeve, da bi jim pomagali pri distribuciji uradnih virov, da bi pokazali resnico," je za PR Week povedal neimenovani lik. "To je hibridna vojna: mešanica krvavega boja z ogromno dezinformacijami in lažno kampanjo, ki jo vodi Rusija."

Po anonimnih podatkih se je propagandnemu napadu pridružilo več kot 150 podjetij za odnose z javnostmi.

Mednarodna prizadevanja vodita soustanovitelj podjetja za odnose z javnostmi PR Network Nicky Regazzoni in Francis Ingham, vrhunski svetovalec za odnose z javnostmi, ki je tesno povezan z vlado Združenega kraljestva. Ingraham je pred tem delal za britansko konservativno stranko, je član Sveta za strategijo in vrednotenje komunikacijskih storitev vlade Združenega kraljestva, je izvršni direktor Mednarodne svetovalne organizacije za komunikacije in vodi člansko telo za komunikatorje lokalnih vlad v Združenem kraljestvu, LG Comms.

"Imeli smo privilegij, da smo v zadnjih dneh pomagali pri usklajevanju prizadevanj za podporo ukrajinski vladi," je Ingham povedal za PRovoke Media. “Agencije so ponudile cele ekipe za podporo Kijevu v komunikacijski vojni. Naša podpora ministrstvu za zunanje zadeve Ukrajine je neomajna in se bo nadaljevala, dokler bo potrebno.

Z anonimno ukrajinsko osebnostjo, ki se je pridružila dvema najvišjima osebnostima za odnose z javnostmi v propagandnem napadu kijevske vlade, je ukrajinsko ministrstvo za zunanje zadeve razdelilo mapo z dosjejem (arhivirano) z gradivi, ki agencijam za odnose z javnostmi dajejo navodila o »ključnih sporočilih«, odobrenem jeziku, vsebini za razkritje propagandnih konstruktov, skrajno desničarske in neonacistične propagande.

Mapo vodi Yaroslav Turbil, ki je na svoji strani LinkedIn opisan kot »Vodja Ukraine.ua — ukrajinski digitalni ekosistem za globalno komunikacijo. Strateško komuniciranje in promocija blagovne znamke države.” Turbil je delal v več organizacijah "civilne družbe", ki so tesno povezane z ameriško vlado, in interniran v Internews, organizaciji, ki je povezana z ameriško obveščevalno službo, ki deluje pod krinko spodbujanja svobode tiska.