*
FB 5.4. 2021
*
FB 10.3. 2021
Italijanska študija: Zapiranje šol ne vpliva na širjenje epidemije
Zapiranje ali odpiranje šol ne vpliva na krčenje ali širjenje obsega epidemije. Takšen je zaključek obširne raziskave, ki so jo opravili znanstveniki v Italiji. Še več: otroci so po večini manj kužni kot odrasli ter bistveno redkeje prenašajo okužbo na učitelje, kot pa jo ti prenašajo med sabo. Kot kaže, bodo tudi po zaslugi te raziskave italijanski otroci kmalu spet v klopeh, je za Radio Slovenija poročal dopisnik Janko Petrovec.
Med italijanskimi osnovnošolci je za dve petini manj okužb kot v splošni populaciji, med srednješolci pa za desetino manj. In če je pozitivnih med 5‒7 odstotkov vseh koronskih testov, jih je med šolarji manj kot odstotek. To kaže italijanska študija, ki so jo objavili v ugledni znanstveni reviji Lancet.
Vodja raziskave, epidemiologinja z Državne univerze v Milanu Sara Gandini, dodaja, da je kužnost mladoletnih pol nižja od kužnosti odraslih tudi pri britanski različici virusa.
https://www.rtvslo.si/zdravje/novi-koronavirus/britanska-vlada-nacrtuje-cepljenje-s-tretjim-odmerkom-v-italiji-ukrepi-do-maja/574523
* * *
>>> _____> 6. 04. 2021 12:52 >>>
Pozdravljeni g. Krek,
na Vas se obračam, ker ste direktor Nacionalnega inštituta za javno ZDRAVJE in po tem takem eden izmed odločevalcev, v katero smer peljejo ti vaši ukrepi. Občutek imam, da se ne morete več ničesar drugega spomniti, kakor da se sedaj spravljate še na otroke. Ni bilo dovolj, da ste bolj ali manj prisilno osamili in kasneje precepili starostnike?
Ukrepi, ki veljajo (v bolj ali manj strogi različici), že leto dni, ostajajo enaki, vse pa temelji na omejevanju stikov, če prav razumem, čeprav se do sedaj ta način reševanja ni najbolje obnesel (smo recimo ponovno zaprti, tudi šole) ali pa ukrepi nimajo smisla, ker se borimo proti navidezni epidemiji?
Kolikor je znano, otroci niso skupina, ki bi jo ta bolezen ogrožala. Šole niso glavni viri okužb. Tako se vsaj sliši v medijih. V kolikor to ne drži, je, v dobro naših otrok, potrebno staršem predstaviti dokaze glede tega.
Na vprašanja glede smiselnosti nedavnega ukrepa obveznega nošenja mask za otroke od 6.razreda OŠ do 4.letnika SŠ, starši odgovora s strani odgovornih še nismo prejeli (vprašanja bom še enkrat priložila na koncu tega sporočila). Pa bi morali biti odgovori, po enem letu pridobivanja izkušenj glede obvladovanja aktualnega virusa, odgovornim, ki so se za ukrep odločili, zelo jasni, saj so vprašanja samoumevna.
Pri ukrepih, ki tako močno posegajo v življenja naših otrok in njihove pravice, je dolžnost staršev, da z odgovornimi ljudmi v državi aktivno sodelujemo.
Poleg vseh ukrepov, ki so v zadnjem letu prizadeli naše otroke, pa naj bi se zdaj pripravljalo še obvezno testiranje otrok. Ker konkretnih navodil in razpoložljivih možnosti za nadaljevanje šolanja za otroke, katerih starši tega posega v telo svojega otroka ne bomo dopustili, v primeru takega ukrepa s strani odgovornih seveda še ni, vam pišem že sedaj, da bo naša nadaljnja skupna pot lahko čimbolj učinkovita, ustrezna in za vse z vseh vidikov (tudi pravnega) pravilna.
V primeru, da bo v prihodnje razglašen tudi tak ukrep (obveznost, zahteva), vas seznanjam z mojim jasnim stališčem, da takega posega v telo svojega otroka ne bom dovolila, dokler ne dobim utemeljenih, verodostojnih, jasnih, dokazljivih, smiselnih odgovorov glede testiranja otrok.
Vprašanja, na katera iščem odgovor, so naslednja:
- Zakaj sploh uvesti obvezno testiranje otrok? Komu naši otroci predstavljajo tako grožnjo? Katera raziskava je vodila do take odločitve?
- So tak ukrep uvedli že v kakšni drugi državi? Kaj, kakšna izboljšanja so s takim ukrepom dosegli v državah, kjer so tak ukrep že uvedli?
- Koliko časa in kolikokrat na teden naj bi se otroci obvezno testirali?
- Kako pogosto se take teste lahko uporablja na otroku (človeku), ne da bi to pustilo posledice na njegovem telesu, zdravju?
- Kateri testi bodo za ta namen uporabljeni?
- Imajo ti testi certifikate o varnosti, zanesljivosti, ustreznosti? So bile narejene ustrezne študije? Kaj so študije pokazale glede testov, razloženo "po kmečko", vsem staršem razumljivo?
- Kdo bo te teste izvajal?
- Mora biti oseba, ki bo teste izvajala, za to ustrezno strokovno usposobljena, imeti ustrezen certifikat?
- Kdo bo preverjal, ali se testi izvajajo (uporabljajo) in ali se uporabljajo pravilno?
- Kaj bodo pomenili različni rezultati testov (glede zdravja otroka)? Kaj bodo povedali staršu otroka? Kaj bo moral storiti starš na testu "pozitivnega" otroka?
Pred obveznim testiranjem (rednim?) moramo torej starši s strani odgovornih dobiti pojasnila, odgovore na vprašanja. To določa tudi Zakon o pacientovih pravicah. Pridobiti ta pojasnila je dolžnost staršev. Pridobiti moramo študije o varnosti, zanesljivosti, ustreznosti in ustrezni uporabi testov ter razumljiva pojasnila teh študij. Dobiti moramo pojasnila glede pomena rezultatov testov.
V šolo starši pripeljemo zdrave otroke. Bolni ostanejo doma. Starši želimo in moramo biti vključeni v obvladovanje trenutne epidemije, saj je dolžnost in pravica vseh staršev, da po-skrbimo za svojega otroka/otroke in ga/jih zaščitimo.
Obveznega testiranja ne razumem. V kolikor naši otroci predstavljajo komurkoli grožnjo, želim, zahtevam glede tega trdne dokaze.
Predstavlja pa šolski prostor vedno večjo grožnjo za naše otroke. Na kratko in "po kmečko":
- Razkužila predstavljajo potencialno nevarnost za otroke, za ljudi (sploh tako velika količina le-teh, že tako dolgo časa); na njih je znak, da gre za nevarno snov, strup.
- Maske omejujejo dihanje (pravilno dihanje je pod maskami onemogočeno), njihova pravilna uporaba je v vsakdanjem življenju neizvedljiva. Z daljšanjem njihove uporabe, zlasti več ur dnevno skupaj, več dni zapored, se škodljivost mask zelo povečuje. O tem je že veliko raziskav, sploh pa o vprašljivi smiselnosti, koristih nošenja le-teh (kar še v veliko večji meri velja za otroke).
- Dejstvo, da se bo moral (če se to dejansko uresniči) otrok obvezno testirat, je sporočilo otroku, da ni nujno zdrav, čeprav se tako počuti. Da presoja staršev ni pomembna. Da je potrebno sprejeti vse, brez spraševanj in se o smiselnosti tega ne spraševati.
- Omejevanje športnih aktivnosti, gibanja, druženja, načinov in možnosti sproščanja v tako dolgem časovnem obdobju (več kot leto dni) ima na otroke, njihovo psiho-fizično zdravje, predvsem pa na krepitev njihovih razvijajočih se imunskih sistemov zelo velik, škodljiv vpliv.
Želim, da moj otrok osnovnošolsko šolanje, ki je obvezno, zaključi brez posebnih dodatnih pritiskov. Če je to možno, dostavite na moj dom/šolo toliko testov manj, kot jih boste namenili testiranju mojega otroka in denar porabite za druge načine reševanja človeških življenj.
Brez odgovorov, za katere bom presodila, da so smiselni in ustrezni, mojega otroka ne bo nihče testiral, niti se ne bo testiral sam.
Hvala za razumevanje in vse dobro želim.
Lep pozdrav,
______
P.S. tu prilagam še vprašanja glede obveznih mask v razredih, poslana odgovornim, na katera še nisem dobila odgovora:
1. Lahko mi kot starši dobimo študijo oz. študije (povezavo do študij-e), ki prikazuje-jo, kakšne so bile v tem letu obvladovanja epidemije oz. pandemije KORISTI UKREPA NOŠENJA MASK OTROK - kakšna je povezanost, vpliv tega ukrepa na kazalce, ki prikazujejo, kako kritično je stanje glede okužb in zdravljenja posledic le-teh v naši državi? Kako je ta ukrep pripomogel k izboljšanju oz. ali je kakorkoli pripomogel k izboljšanju epidemioloških razmer v državi v vsem času te epidemije? Prosimo za jasen in razumljiv povzetek teh koristi v enem stavku ali par stavkih.
2. Lahko mi kot starši izvemo, KOLIKO ČASA naj bi ta del ukrepa (obveznih mask ves čas v šolskih prostorih) trajal? Od katerega kriterija/kriterijev je odvisen in kakšna je ta povezanost? Prosimo za jasen in razumljiv povzetek te povezanosti v enem stavku ali par stavkih ter jasno informacijo o trajanju ukrepa.
3. Lahko mi kot starši izvemo, ali ste odgovorni za ta ukrep upoštevali tudi pomen PRAVILNEGA NOŠENJA MASK (menjava na vsakih nekaj ur, vsakič nova maska)? To močno vpliva na to, kakšno škodo povzročijo maske otroku (človeku) in kakšne koristi omogočijo njemu ter vsem ostalim. Tak, bolj ustrezen in varen način uporabe mask, povzroča staršem vsak dan tudi nezanemarljive stroške, na ta način pa nastane tudi veliko (potencialno nevarnih) odpadkov.
4. Razumemo in sprejemamo, da je med nami že več kot leto dni virus. Želimo pa vedeti, kdaj bomo imeli starši v svojih rokah MOŽNOST za zelo pomembno odločitev, ali bolj zaupamo zaščiti svojega otroka z masko (več ur dnevno, več dni zapored) in s tem sprejmemo tveganje morebitnih posledic, ki jih taka zaščita lahko povzroči otroku, ali bolj zaupamo dihanju brez ovir ter sprejmemo tveganje morebitnih posledic, ki jih lahko povzroči otroku morebitna okužba. Ker tveganju okužb se tudi v primeru uporabe mask (sploh neustrezne) ne moremo popolnoma izogniti.
5. Ker starši glede tega, ali naš NIJZ (Inštitut za javno zdravje) maske le priporoča ali jih zapoveduje kot obvezne (in jih morajo otroci (od 12. leta dalje) v šolskih prostorih obvezno nositi), vas prosimo tudi za jasno informacijo glede stališča, vloge NIJZ v zvezi s tem.
Od: Milan Krek <Milan.Krek@nijz.si>
Date: V tor., 6. apr. 2021 ob 16:05
Subject: Re: samotestiranje
To: <___
Hvala za pismo,
- naj vam povem, da nisem odločevalec in tudi NIJZ ni odločevalec, mi samo oblikujemo posamezne predloge za Ministre in včasih tudi za Vlado, odločajo torej drugi in ne mi.
- glede teh testiranj pa tole.
- Testirali bi lahko otroke starši sami doma brez prisotnosti medicinskega kadra, kar bi bilo otrokom veliko bolj prijazno kot sedanje jemanje vzorcev preko nosu.
- po testu bi se lahko z veliko gotovostjo odločili ali je otrok okužen ali ne. Če bi bil pozitiven bi sledil še PCR test in otrok bi ostal doma.
- torej otroci bi na ta način bili izpostavljeni manj agresivnim metodam preverjanja, kar vam je verjetno pozitiven pristop.
- glede tega da otroci niso prizadeti bi vas rad napotil na informacije o sistemskem obolenju, ki se pojavi nekaj tednov po prebolelem Covidu 19 pri otrocih, ki ima lahko tudi hudo obliko. Več o tem vam lahko povedo pediatri na UKC Ljubljana.
- nihče ne govori o obveznem testiranju otrok, bi pa ta način testiranja doprinesel k bolj varni šoli in da končajo otroci šolo letos ob koncu šolskega leta v učilnici, tudi to kot vem podpira večino staršev.
- na ta način recimo testirajo otroke v Avstriji.
- testirali bi jih vi starši doma. Test je zelo preprost, z vatirano paličico se obriše nosno odprtino in to je vzorec.
- ni potrebno certifikata, nos zna obrisati z vatirano palčko vsak oče ali mama in tudi otroci si sami znajo to narediti.
- teste boste izvajali starši doma ali pa učitelji v šoli, stvar odločitve.
- če bo otrok pozitiven bo ostal doma, z namenom, da ne okuži ostalega dela razreda.
- v šolo žal starši pripeljejo tudi bolne otroke. Okuženi otroci vsaj dva dni ne kažejo kliničnih znakov, pa so vseeno kužni.
- Ja razkužila so nevarne snovi, prav tako tudi pralni prašek in prašek za pranje posode, marsikaj je nevarno, zato je potrebno te snovi uporabljati v skladu z navodili.
- O maskah ne bi zgubljal besed. So potrebne da zaščitijo otroka in tudi druge s katerimi je v kontaktu. Kot veste so maske priporočene samo za otroke nad določeno starostjo.
Milan
*
https://necenzurirano.si/clanek/aktualno/otroci-si-bodo-sami-brskali-po-nosu-za-virusom-862777
https://www.dnevnik.si/1042955543
Odprto pismo Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik: Oblast ne spoštuje ne ustave ne zakonov
*
Statistični podatki so zgovorni
Statistika govori sama zase. Če pogledamo podatke, lahko vidimo, da smo imeli v Sloveniji 154 dni zaprte šole. Na Irskem so bile šole zaprte 163 dni, na Češkem 166 dni, na Poljskem 171 dni, na Madžarskem 180 dni, na Slovaškem 181 dni, v Latviji 187 dni, v Romuniji 195 dni, v Nemčiji 227 dni, v Italiji pa kar 249 dni. Kot lahko vidimo iz priloženih podatkov, je imela le Danska šole zaprte manj časa kot Slovenija, in sicer 121 dni. Kakorkoli, po svetu so se nuje zaprtja šol, s tem pa omejevanja stikov, prav tako zavedali. Šole so bile tam zaprtje še dlje, v ZDA so bile te zaprte 308 dni, v Kanadi pa 336 dni.
Na podlagi povsem izmišljenih trditev vložili celo interpelacijo
Trditev, da so bile šole v Sloveniji zaprte najdlje v Evropi, je povsem izmišljena, politiki leve opozicije pa so namerno zavajali javnost. Glede na stališče, ki so ga v opozicijskih vrstah zagovarjali na interpelaciji, je očitno, da bi sami šole odpirali prej, čeprav je bila zdravstvena stroka po svetu enotna, da zaprtje šol pomembno prispeva k zmanjšanju števila stikov, s tem pa k zmanjšanju prenosa virusa. Toliko o ponavljanju mantre, kako je nujno prisluhniti stroki. Sami so namreč v preteklosti že dokazali, koliko v resnici dajo nanjo. Stranka SD denimo se je kljub jasnemu stališču stroke zavzemala za šolo brez mask. Glede na to, da je tudi to prispevalo k rasti števila okužb, bi bilo prav, da ima stroka še naprej glavno besedo, ko gre za odgovarjanja na zdravstvena vprašanja.
https://nova24tv.si/slovenija/politika/se-bo-leva-opozicija-opravicila-javnosti-in-ministrici-simoni-kustec-ker-je-dokazano-zavajala-glede-zaprtja-sol/
*
https://www.mladina.si/204867/interpelacija-ministrice-simone-kustec-neenaka-obravnava-solarjev/%F0%9F%91%88%F0%9F%91%88?fbclid=IwAR2JjrAbC1vZmDrZ53tKepzn6IV8BMYnNoH3kIEB43HjgixNRpRG1upLeMk
*
https://andraz-tersek.si/spostovana-ministrica-dr-simona-kustec-ponudil-bi-vam-dlan-v-pozdrav-tudi-ramo-prizanesljivosti-pa-tudi-vljuden-klepet-a-res-zelo-res-ne-bi-smeli-biti-vec-ministrica-ali-pa-bi-morali-od-prve/?fbclid=IwAR0qTvddJ6RPCZdDHkpCskfuxqenJxnJ9tHW21zWjmkA4fXPwuWayiKGo0s
*
Vladislav Stres 28.8. 2021 FB
Poslanec SAB, Marko Bandelli, FB 20.11. 2021
*
Ministrica za šolstvo Simona Kustec je prestala interpelacijo, čeprav njeno delo v zadnjem letu in pol dokazuje, da ni kos položaju.
Da v kritičnih situacijah popolnoma izgubi kompas pa kaže njen pogovor z osnovnošolsko ravnateljico. Po spletu je zaokrožil posnetek pogovora, v katerem ministrica ravnateljici celo zabiča, naj otrok, ki se ne bodo samotestirali, ne spusti v šolo in jim celo odreče malico in kosilo
Starši ne bodo prišli po svoje otroke, je v pogovoru ravnateljica opozarjala ministrico in od nje terjala jasnejša in predvsem pravočasna navodila. Imajo pravico iti na malico, lahko gredo na kosilo, je želela vedeti in se obenem zgražala na nejasnimi direktivami: »Naj kličem policijo, da jih ne spusti v šolo?«
»Pustite prvo triado pri miru, naj se sami testirajo doma, bodite pametni, saj bomo imeli revolucijo,« je rotila Kustečevo.
Ta je bila neomajna. »Teh otrok ne smete pustiti v šolo, nobene malice, nobenega kosila,« je zabičala ravnateljici in še dodala, da bo imela težave, če tega ne bo naredila. Vztrajala je, da naj se tako otroci šolajo na daljavo, brez da bi poskrbela, da bi šole in predvsem učitelji to sploh lahko izvajale.
Kljub tem in drugim očitnim kiksom na odgovornem položaju je Kustečeva ponoči prestala že drugo interpelacijo v tem mandatu. Po prvi se ni spremenilo nič, le še slabše je. Ob tem si ministrica, ki ji preostaja še pol leta mandata in ki se menda že pripravlja na vrnitev v akademske vode, po uspešno prestani interpelaciji drzne izjaviti, da bo še naprej ravnala odgovorno ter pripomni, da je več kot očitno potrebna temeljita sprememba na šolskem resorju.
*
Mar 10, 2021